KudoZ home » English to Bulgarian » Science

gerbil

Bulgarian translation: песчанка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gerbil
Bulgarian translation:песчанка

00:04 Oct 29, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Science
English term or phrase: gerbil
Gerbil e edno ot mnogoto zhivotni izpolzvani v teksta, koito prevezhdam. Molia, pomognete mi s tochnoto mu ime na bulgarski.
emily
United Kingdom
песчанка
Explanation:
дребен гризач, срещащ се в Азия и Африка, отглеждан и като домашен любимец
Selected response from:

Stoyan Germanov
Bulgaria
Grading comment
Mnogo blagodaria na vsichki za burzite i izcherpatelni otgovori. Ne znaia dali peschanka e nai-populiarnoto nazvanie na tova zhivotno, no razchitam, che informatsiata v rechnika po biologia e viarna.
Blagodaia oshte vednuzh na vsichki
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5песчанкаStoyan Germanov
4вижте и моя приносslavist
4(монголска) пустинна мишкаElissaveta Toteva


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(монголска) пустинна мишка


Explanation:
според LEO English-German Dictionairy на латински e Meriones unguiculatus - на немски е обяснено с (mongolische) Wuestenrennmaus - буквално монголска пустинна бягаща мишка


    Reference: http://www.leo.org/leo_home_en.html
Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
песчанка


Explanation:
дребен гризач, срещащ се в Азия и Африка, отглеждан и като домашен любимец

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106
Grading comment
Mnogo blagodaria na vsichki za burzite i izcherpatelni otgovori. Ne znaia dali peschanka e nai-populiarnoto nazvanie na tova zhivotno, no razchitam, che informatsiata v rechnika po biologia e viarna.
Blagodaia oshte vednuzh na vsichki

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
вижте и моя принос


Explanation:
В нашумелия напоследък, след като бе преведен на български, канал Animal planet, съм го срещала и като
монголски гербил
Липсва ми обаче убеденост, че може да се доверим на това.
Бързата проверка установи, че е гербил на повечето европейски езици, в т.ч. и на руски, което ме кара да мисля, че ще остане така и на български.
Още малко инфо:
Gerbil - any of the numerous burrowing rodents forming the subfamily Gerbillinae of the family Cricetidae. There are about a dozen genera and almost 100 species. Gerbils are found in Africa and Asia, generally in dry, sandy areas, though some live in grasslands, cultivated fields, or forests. Mouselike or ratlike animals, they have large eyes and ears...


slavist
PRO pts in pair: 37