KudoZ home » English to Bulgarian » Science

CAT

Bulgarian translation: computer adaptiva tools


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:CAT
Bulgarian translation:computer adaptiva tools

21:20 Sep 28, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: CAT
A,za proofreading kakva e razumnata zena,..i tova
> na kraia za CAT i tn. mojesh li da mi raztalkuvash
> kakvo znachi???i kakvo triabva da se pishe...
yordanka
computer adaptive tools
Explanation:
Spored men ima 2 znachenija:
1) Computer adaptive testing, i
2) koeto e i v sluchaja - computer adaptive tools,
demek kakvi programi imash na kompjutura, koito shte
ti pomognat za prevodi ...
Selected response from:

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Grading comment
Don't guess be sure. thanks for the cooperation baby:))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Computer Aided TranslationComtrans1
5компютърен аксиален томографDobrin Popov
4CAT= Compute Aided Transation
Maya.P
4computer adaptive tools
Andrei Vrabtchev


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
computer adaptive tools


Explanation:
Spored men ima 2 znachenija:
1) Computer adaptive testing, i
2) koeto e i v sluchaja - computer adaptive tools,
demek kakvi programi imash na kompjutura, koito shte
ti pomognat za prevodi ...



    just guessing
Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1731
Grading comment
Don't guess be sure. thanks for the cooperation baby:))

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
CAT= Compute Aided Transation


Explanation:
Поне така съм го срещала. Програми от типа на TRADOS и други.
Но също така вероятно е да Sir Aikido да е прав:-))
Със сигурност става въпрос за едно и също нещо

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

2 days 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
компютърен аксиален томограф


Explanation:
Т. нар CAT или CAT-scan, по-популярен в България като "скенер" или "компютър-томограф" произлиза от англ. Computer Axial Tomography. Ако става върпрос за метода, нарича се "компютърна аксиална томография".
Ако текстът има отношение към медицината, отговорът е този.

Dobrin Popov
PRO pts in pair: 16

2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Computer Aided Translation


Explanation:
това е преводът във Вашия контекст.
иначе също може да значи компютърен томограф, както предположи лекарката. Но при Вас става дума за преводи, така че....

Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119