KudoZ home » English to Bulgarian » Sports / Fitness / Recreation

card

Bulgarian translation: програма на гонките


14:28 Jan 30, 2009
English to Bulgarian translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / надбягване с хрътки
English term or phrase: card
Bets will be accepted by telephone for any meeting or race where the card is printed in the racing post.

Благодаря!
Emilia Delibasheva
Bulgarian translation:програма на гонките
Explanation:
всяко издание за залагания, в което е публикувана програмата (името идва от Racing Post, но се използва дори за сайтове)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-01-30 17:03:08 GMT)
--------------------------------------------------

С оглед на развилата се тук бурна дискусия предлагам на вниманието на колежката Делибашева още един вариант - печатна платка. В пояснението намираме и card, и printed, ergo - защо да не е печатна платка?
А и се връзва идеално с контекста ;о)
Selected response from:

xxxFidexim
Bulgaria
Grading comment
Благодаря на всички за помощта!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5програма на гонкитеxxxFidexim
5билет или членска картаLilia Ignatova
4игрална карта
Zhaneta Mladenova
3програма на надбягванетоxxxbibienne


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
билет или членска карта


Explanation:
Английският език наистина е богат, но не със срещала card да се използува в смисъл на програма.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-01-30 16:49:04 GMT)
--------------------------------------------------

Според текста може да бъде и фиш.

Lilia Ignatova
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxFidexim: ами приемете го тогава като обява, включваща програмата на гонките. във вестниците има например обяви с програми на кината, но никой не ги нарича обяви, нали ;)
15 mins

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
програма на гонките


Explanation:
всяко издание за залагания, в което е публикувана програмата (името идва от Racing Post, но се използва дори за сайтове)

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-01-30 17:03:08 GMT)
--------------------------------------------------

С оглед на развилата се тук бурна дискусия предлагам на вниманието на колежката Делибашева още един вариант - печатна платка. В пояснението намираме и card, и printed, ergo - защо да не е печатна платка?
А и се връзва идеално с контекста ;о)

xxxFidexim
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря на всички за помощта!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  stefanov_a
18 mins
  -> благодаря

neutral  xxxbibienne: Това май се отнася за другия въпрос. (racing post) --> обяснението: всяко издание за залагания, в което е публикувана програмата (името идва от Racing Post, но се използва дори за сайтове) -->Нямам думи просто! ;) Защо мислите така?
19 mins
  -> Кое точно ;) Ами какво да направя, просто така ми щукна да го напиша тука ;) Ама Вие защо се вълнувате толкова от това? Да не би да залагате ;?) Избягвам да мисля, мисълта убива действието о)

agree  megi
1 hr
  -> благодаря

agree  klyunchev: http://www.google.com/search?hl=en&newwindow=1&safe=off&q=на...
2 hrs
  -> благодаря, колега ;) ще се включа, щом намеря гонки с дакели - много хубаво им се веят ушите ;)

agree  Slaveya Dimitrova
4 hrs
  -> благодаря

agree  Vladimir Shapovalov: http://www.liverpoolway.co.uk/forum/gf-general-forum/58377-c...
21 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
игрална карта


Explanation:
Reading the race card is one of the most important things when trying to back a winner on the tote betting odds. The race card can be got from your local morning paper to the more specialised racing publications such as the Racing Post or even you can get the race card from the internet on one of the online bookmakers sites and of course at the race track you can buy the race card.

Whichever way you choose to get your hands on the race card, in general all these publications show the card in a very similar format and generally as you look at the card from left to right you will read, the number of the horse, followed by the recent horse racing form, that is how it has finished in the last couple of races, then comes the name of the horse and the Jockey and the trainer. So really there is very little to it and if your still unsure just ask someone and this is what the races is all about as everyone is very friendly and it is a good way of striking up a conversation with someone especially if they are good looking!



--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2009-01-30 17:26:40 GMT)
--------------------------------------------------

ФИШ
Правене на залог за конно надбягване
Обикновения фиш бихте попълнили така:
Състезание Начален час Кон
Залог
Традиционния фиш би изглеждал така:
Lingfield 2.30 2) Jolly Boy
Stake £/€1


--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-01-30 18:12:48 GMT)
--------------------------------------------------

ФИШ ЗА ЗАЛАГАНИЯ
Ако желаете да залагате по обявените коефициенти, необходимо е изрично да посочите това във фиша си за залагания и да сте сигурни, че сте получили потвърждение за това.

Zhaneta Mladenova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4

27 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
програма на надбягването


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Racecard

Не намирам готов превод на български.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2009-01-30 18:14:35 GMT)
--------------------------------------------------

Според Уикипедия картата е само за едно надбягване и описва участващите в него коне/хрътки и т.н. Така че надбягване трябва да бъде в единствено число.

xxxbibienne
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxFidexim: нима;?) и аз го четох и не видях такова нещо ;) Ми пак го прочетох. Видях "във всяка отделна гонка", а не една-единствена гонка ;)
3 hrs
  -> Ами прочетете го пак: Racecard is a printed card used in horse racing giving information about races, principally the horses running "in each particular race". И това според Вас означава какво?