KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

Event Timer

Bulgarian translation: таймер


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Event Timer
Bulgarian translation:таймер
Entered by: Natalie

12:13 Oct 29, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Event Timer
Отново сателитни приемници.
Може ли да се каже регистратор/брояч на събития или има специфичен термин?
Maya.P
таймер
Explanation:
Съмнявам се, че има общоприет термин - не сме чак толкова електронизирани.
Просто таймер - няма особено значение, че е за събитие. Да не говорим, че великото събитие най-вероятно е просто началото на някакво предаване. И накрая, "таймер за събития" просто не се казва.
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Абсолютно сте прав. Направих си труда да проверя в упътвания за други марки приемници. Въпросната функция се нарича с най-различни имена (Dial timer, Event timer, Weekly timer) и прави едно и също нещо. Затова реших да не й се церемоня толкова много и да я нарека така, както ме посъветвахте:-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4долуslavist
4таймерBoyan Brezinsky
4taimer na subitiabg.Linguist
4предположение
Natasha Stoyanova


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
предположение


Explanation:
Брояч, отчитащ времето на настъпване на събитието.

От event time - по логика.
Справки: лингво 7.0

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
taimer na subitia


Explanation:
tova triabva da e ustroistvo/programa, koeto zadava nastupvaneto na subitieto; naprimer na vseki 5 min nastupva dadeno subitie.
tsikul


s.

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
таймер


Explanation:
Съмнявам се, че има общоприет термин - не сме чак толкова електронизирани.
Просто таймер - няма особено значение, че е за събитие. Да не говорим, че великото събитие най-вероятно е просто началото на някакво предаване. И накрая, "таймер за събития" просто не се казва.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Абсолютно сте прав. Направих си труда да проверя в упътвания за други марки приемници. Въпросната функция се нарича с най-различни имена (Dial timer, Event timer, Weekly timer) и прави едно и също нещо. Затова реших да не й се церемоня толкова много и да я нарека така, както ме посъветвахте:-)

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
долу


Explanation:
И аз мисля, че по същество е таймер, регистриращ времето на настъпване на събитията, но едва ли може да се преведе като "таймер на събития". По-скоро "устройство, регистриращо настъпване на събитията".
Или просто таймер, но тогава може би няма да е коректно.

slavist
PRO pts in pair: 37