KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

wing bomber; helicopter water bomber

Bulgarian translation: хеликоптер/вертолет за гасене на пожари


08:41 Dec 19, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: wing bomber; helicopter water bomber
Може би са различни неща - давам ги като контекст. Пожар и горните. Ясно е, че хеликоптер пръска вода отгоре, но какъв е, има ли си термин и т.н.
andre
Bulgarian translation:хеликоптер/вертолет за гасене на пожари
Explanation:
Щом казваш, че гаси пожари, значи е това - иначе няма термин на български.
А за първото, ако е в същата ситуация, може да е "самолет за гасене на пожари". Например Canadair 415 - много специфичен самолет, комбинация между хидроплан и конвенционален самолет, специално конструиран за гасене на пожари. Във филчето, в което разказваха за него, беше в червено-жълта окраска - ако това може да ти е от полза.
Иначе wing bomber нищо не ми говори, виж, bomber wing има смисъл - ескадрила от бомбардировачи, но май не се връзва с твоя случай.
Очакваме включване на Skipp, за да ни просветли!
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3хеликоптер/вертолет за гасене на пожариBoyan Brezinsky
4резервоар за гасене от въздухаVihar Krastev
4хеликоптер/вертолет за гасене на пожари


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
хеликоптер/вертолет за гасене на пожари


Explanation:
Щом казваш, че гаси пожари, значи е това - иначе няма термин на български.
А за първото, ако е в същата ситуация, може да е "самолет за гасене на пожари". Например Canadair 415 - много специфичен самолет, комбинация между хидроплан и конвенционален самолет, специално конструиран за гасене на пожари. Във филчето, в което разказваха за него, беше в червено-жълта окраска - ако това може да ти е от полза.
Иначе wing bomber нищо не ми говори, виж, bomber wing има смисъл - ескадрила от бомбардировачи, но май не се връзва с твоя случай.
Очакваме включване на Skipp, за да ни просветли!


Native speaker of:

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
хеликоптер/вертолет за гасене на пожари


Explanation:
Щом казваш, че гаси пожари, значи е това - иначе няма термин на български.
А за първото, ако е в същата ситуация, може да е "самолет за гасене на пожари". Например Canadair 415 - много специфичен самолет, комбинация между хидроплан и конвенционален самолет, специално конструиран за гасене на пожари. Във филчето, в което разказваха за него, беше в червено-жълта окраска - ако това може да ти е от полза.
Иначе wing bomber нищо не ми говори, виж, bomber wing има смисъл - ескадрила от бомбардировачи, но май не се връзва с твоя случай.
Очакваме включване на Skipp, за да ни просветли!

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasha Stoyanova: Мисля, че може и просто противопожарен хеликоптер. За второто - нищо не се връзва засега.
21 mins
  -> Вярно бе, понякога простите неща са твърде прости, за да ги забележи човек!

agree  Vihar Krastev: Смятам, че става дума за самото устройство, с което се изсипват огромни количества вода върху пожара - резервоар за гасене от въздуха. То може да бъде прикачено или към крилото на самолет (wing bomber) или под хеликоптер (helicopter water bomber).
3 hrs

agree  Peter Skipp: ей ме и мен -- да, съотв. противопожерен вертолет и противопожарен самолет с [на]крилни разпръскващи устройства; a propos Wing (офф-топик), то това е "полк" или произволен брой ескадрили :)
12 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
резервоар за гасене от въздуха


Explanation:
Смятам, че става дума за самото устройство, с което се изсипват огромни количества вода върху пожара - резервоар за гасене от въздуха. То може да бъде прикачено или към крилото на самолет (wing bomber) или под хеликоптер (helicopter water bomber).

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56