KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

caller I.D.

Bulgarian translation: клип?


14:14 Dec 23, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: caller I.D.
Устройство. На български как е?
andre
Bulgarian translation:клип?
Explanation:
Чувала съм, че се нарича "клип". Доколкото знам - от съкращението.
Вероятно можете да кажете идентификатор на повикванията
или устройство за идентификация на повикванията.
Става дума за устройство на телефона, благодарение на което можете да видите кой ви звъни и да проявите удобна за вас селективност:))))
Имам го само на GSM-а си, за съжаление.
Selected response from:

slavist
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3клип?slavist
5 +2идентификатор на входящите обаждания
Natasha Stoyanova
4 +1Дисплей на повикванията (дисплей на получените повиквания)Vihar Krastev


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
клип?


Explanation:
Чувала съм, че се нарича "клип". Доколкото знам - от съкращението.
Вероятно можете да кажете идентификатор на повикванията
или устройство за идентификация на повикванията.
Става дума за устройство на телефона, благодарение на което можете да видите кой ви звъни и да проявите удобна за вас селективност:))))
Имам го само на GSM-а си, за съжаление.

slavist
PRO pts in pair: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev: дисплей за/на обажданията
7 mins

agree  Vladimir Shapovalov: Идентификатор на повикванията (CLIP). Тази услуга обикновено се предлага от цифрови телефонни мрежи (но май не и на БТК), вкл. мобилни
1 hr

agree  Maya.P
5 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Дисплей на повикванията (дисплей на получените повиквания)


Explanation:
Точно както посочва slavist в зависимост от това за какъв мащаб на този вид услуга сте заплатили на обслужващата Ви телефонна компания и с какъв апарат разполагате, на този дисплей се изобразяват или само номерът на абоната, който Ви се обажда, или номерът и името му (съответно фирменото наименование). Ако той пък си е платил да остава анонимен при обажданията си, на екранчето Ви се изписва само "Private Caller". Много е полезно (евентуално) за избягване на нежелани обаждания от познати Ви, но нежелани лица или от telemarkerting, а не дай Боже и от collecting agencies. Да не Ви се случва!

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-23 15:32:16 (GMT)
--------------------------------------------------

В терминологията на МобилТел наистина е КЛИП от Caller Line Identification something. Ако идете в страницата на MobilTel и се разходите из предлаганите от тях услуги и цените за тях, ще откриете какво точно се крие зад акронима.

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-23 17:10:06 (GMT)
--------------------------------------------------

1:1 цитат от страницата на МобилТел (http://www.mobiltel.bg/index.php?lang=bg&body=services18): Идентификация на повикващия (CLIP)
Услугата предоставя възможността на дисплея на GSM телефона да се изписва номера на търсещия абонат. При повечето модели телефони ако номерът е запаметен в SIM картата, ще бъде изписано името, записано в картата срещу този номер. Услугата е валидна само за цифрови и други мобилни телефони, т.е. ако търсещият абонат набира от аналогов телефон или е активирал услугата CLIR, номерът няма да се покаже.



--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-23 17:18:22 (GMT)
--------------------------------------------------

И още един полезен mot-a-mot цитат от страницата на Мобилтел (http://www.mobiltel.bg/index.php?lang=bg&body=services19):
Забрана за идентификация на повикващия (CLIR)
Услугата дава възможност на GSM абонат да забрани номера (тук граматиката на МобилТел малко куца, правилно е да е с пълен член, номерЪТ - бел. прев.) му да се изписва на дисплея на телефоните на всички търсени от него мобилни абонати.
Успех и дано сега всичко е ясно!

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
6 hrs
  -> Благодаря, Maya, за одобрението.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
идентификатор на входящите обаждания


Explanation:
Съкращението ID = input detector.

Справки: Лингво 7.0

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vihar Krastev: Съгласен освен с тълкованието на съкращението. CallerID is POSITIVELY, 100%, DEFINITELY="Caller Identification". В англоезичния свят съкращението ID първоначално е означавало Identity/Ientification Document(ation), a сега вече просто е Identification.
10 mins
  -> Разшифроването на съкращението, цитирано от мен, се отнася точно за телефони. Иначе има още много варианти, в т.ч. с identification.

agree  Maya.P
5 hrs