KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

gear box

Bulgarian translation: скоростна кутия


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gear box
Bulgarian translation:скоростна кутия
Entered by: Natasha Stoyanova

10:56 Dec 24, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: gear box
gear box that mount to the side of the frame was hanging there by bolt
slavist
скоростна кутия
Explanation:
или предавателна кутия.

Справки: Англо-бълг. политехнически речник
Selected response from:

Natasha Stoyanova
Grading comment
Kyde se namira? Ne e li pod kapak, njakyde vytre? Ne mi e jasno kak e postradala ot udara?
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3скоростна кутия
Natasha Stoyanova
4 +1Намира се не някъде вътре, а отдолу и "отвън", непосредствено до двигателя и до съединителя.Vihar Krastev
4трансмисияLudwig Chekhovtsov


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
скоростна кутия


Explanation:
или предавателна кутия.

Справки: Англо-бълг. политехнически речник

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276
Grading comment
Kyde se namira? Ne e li pod kapak, njakyde vytre? Ne mi e jasno kak e postradala ot udara?

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
10 hrs

agree  Andrei Vrabtchev
1 day 55 mins

agree  Vihar Krastev: Намира се зад двигателя, самостоятелна, едра част на автомобилното предаване е. Може да пострада от удара, ако при челен двигателят се отмести силно назад и деформира скоростната кутия или от удара се счупят прикрепящите я към двигателя шпилки и болтове.
1 day 12 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
трансмисия


Explanation:
Новият Mercedes SL 500 OPUS MAGNUM Издание пето основно преработено и усъвършенствано
Трансмисия: Автоматична, 5-степенна с 2 програми за управление ...
http://www.auto-journal.ttm.bg/nr0901/mercedes.htm


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vihar Krastev: Скоростната кутия е само една част от трансмисията (предавателния механизъм) на автомобила. This includes the change gear and the propeller shaft or driving chain by which power is transmitted from the engine of an automobile to the live axle.
1 day 10 hrs

1 day 14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Намира се не някъде вътре, а отдолу и "отвън", непосредствено до двигателя и до съединителя.


Explanation:
No offense, dear Slavist, just an explanatory answer to your earnest question: "Kyde se namira? Ne e li pod kapak, njakyde vytre? Ne mi e jasno kak e postradala ot udara?".
Намира се не някъде вътре, а отдолу и "отвън" спрямо уютното топло купе или шофьорска кабина на автомобила -- непосредствено до двигателя (зад, встрани - в зависимост от конфигурацията и разположението на двигателя) и до съединителя. Не е под капак, а е по-скоро в кожух - transmission case, i.e. a jacket usu. of cast iron for the transmission of an automobile. Ако наистина Ви е интересно да видите къде се намира това животно спрямо двигателя и в цялостната конфигурация на трансмисията (предавателния механизъм) на автомобила, а нямате под ръка учебник по двигатели с вътрешно горене за механотехникуми или не си пазите точно тази брошурка с картинките от луксозния User Guide на новия ви с Г.Г. Мерцедес 500 SL, можете да "прескочите" в http://home.t-online.de/home/pravg/clutch.htm и ще видите там "Sealing of an "F"-head Harley Davidson gear-box. This is a unique drawing of the later HD model "F" and "J" gearbox and clutch assembly. The drawing is taken from the 1925 US patent No.1,549,976. It might take long to download the file but the high resolution of the drawing allows a print-out to DIN- A4 size so that all the details can be recognised by the keen restorer. When rebuilding the gear box, bearing 34 should be replaced by a normal single row double sealed ball bearing.". Много е интересно, особено за филолози и преводачи.
Има десетки начини скоростната кутия и въобще трансмисията да пострада от удара - както от челен, така и от страничен удар. Най-често при удара се късат болтовете/шпилките, на които е прикрепена, и тя или изпада цялата, или остава да виси на propeller shaft и на някоя друга оцеляла скоба. Тъжна гледка. И скъпоструваща.

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-26 03:14:38 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Ако сме педантично точни, Вашият цитиран пасаж бе: "As I said... ... busted the steering columnn out of my van... I had no steering so I popped the hood...", нали? Кожухът на кормилния механизъм (кормилната уредба) се намира точно под педалите и под краката на шофьора, той е продължение отвъд "ламарината" на пода на кормилния лост, в горния край на който (откъм ръцете на шофьора) е воланът, за който съм сигурен, че знаете как изглежда и къде се намира. Та този кормилен кожух (кормилна кутия) е много уязвим(а), защото при всеки по-сериозен удар и деформация я на двигателя, я на лявото колело и кормилна щанга, тази кутия може лесно да се увреди и дори да се изкърти от закрепването си, както е станало в превеждания от Вас инцидент (ПТП).
Напр. "As I said... ... busted the steering columnn out of my van... I had no steering so I popped the hood..." = Както казах, откъсна ми се кормилната уредба на минибуса, колата стана неуправляма и вдигнах предния капак ...".
Абе що не вземем с Г.Г. да открием един он-лайн автосервиз. Той покрай "Трабанта" бая неща научи.

Vihar Krastev
PRO pts in pair: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: Може разбира се и да е напълно несвързано с автомобилизма -- сума еси механизми имат предавателни кутии
14 mins
  -> Aber naturlich. Аз просто се подведох по изначалния въпрос на slavist, в който се казваше, че someone busted his vehicle and had no steering which is why he had to pop up the hood, etc. ...