KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

workflow

Bulgarian translation: работен поток или процес, цялостна схема на работния процес в една фирма


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:workflow
Bulgarian translation:работен поток или процес, цялостна схема на работния процес в една фирма

00:03 Dec 30, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: workflow
no
Lina
работен поток или процес, цялостна схема на работния процес в една фирма
Explanation:
Това е термин, който дава основа на цял дял от компютърната наука - т.н. workflow management или управление на работния процес в предприятие, фирма.
Workflow представлява схемата на протичане на работните процеси в организацията - включва дейности и ресурси, времеви графици и логически вериги. Ако трябва да се преведе кратко, бих предложила работен процес.
Предложеният по-долу превод като документооборот не е точен, защото обхваща само една част от целия workflow.
Selected response from:

Comtrans1
Grading comment
Благодаря за изчерпателния отговор!
Може би тук е мястото да се извиня на всички. Лични проблеми + професионален натиск и недостиг на време не са най-благоприятната предпоставка за трезво мислене, а това е първият ми сериозен превод и ми липсва специализирана литература... Съжалявам! За в бъдеще няма да Ви засипвам с думи и ще се постарая да давам контекст (макар че и това ми е трудно тъй като материалът ми не е с изречения и не е само от една област)! Благодаря за преводите!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2виж по-долу
Natasha Stoyanova
4 +1трудов процесLudwig Chekhovtsov
5работен поток или процес, цялостна схема на работния процес в една фирмаComtrans1
4съвакупност от операции в технологичния процесRUJA


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
трудов процес


Explanation:
процес на труда

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  bg.Linguist: raboten proces
21 hrs
  -> Благодаря! Честита Нова Година!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
виж по-долу


Explanation:
Без контекст винаги е трудно да се определи за какво точно става дума. Ето някои варианти на превод:
1. Последователност на извършваните действия;
2. Технологичен процес, технология;
3. Автоматизация на документооборота, на деловодството.

Взимам предвид значенията в техн. аспект.

Справки: Лингво 7.0

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-31 09:14:21 (GMT)
--------------------------------------------------

ЧНГ на всички колеги!


Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
2 hrs

agree  Vihar Krastev: Не че предходните предложения са неверни, но това май звучи най-вярно, особено 1. и 2. А това за контекста изглежда се превръща в упорит лош навик на питащите или в опит да изпитат гадателските умения на безспорно талантливите си PRO колеги. ЧНГ!!!
14 hrs
  -> Благодаря! Да си пожелаем през новата година повече контексти ! -:)

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
работен поток или процес, цялостна схема на работния процес в една фирма


Explanation:
Това е термин, който дава основа на цял дял от компютърната наука - т.н. workflow management или управление на работния процес в предприятие, фирма.
Workflow представлява схемата на протичане на работните процеси в организацията - включва дейности и ресурси, времеви графици и логически вериги. Ако трябва да се преведе кратко, бих предложила работен процес.
Предложеният по-долу превод като документооборот не е точен, защото обхваща само една част от целия workflow.


Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119
Grading comment
Благодаря за изчерпателния отговор!
Може би тук е мястото да се извиня на всички. Лични проблеми + професионален натиск и недостиг на време не са най-благоприятната предпоставка за трезво мислене, а това е първият ми сериозен превод и ми липсва специализирана литература... Съжалявам! За в бъдеще няма да Ви засипвам с думи и ще се постарая да давам контекст (макар че и това ми е трудно тъй като материалът ми не е с изречения и не е само от една област)! Благодаря за преводите!!!

3 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
съвакупност от операции в технологичния процес


Explanation:
Това е основно понятие в организацията и мениджмънта на производството

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40