KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

locks

Bulgarian translation: блокировка


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:locks
Bulgarian translation:блокировка

00:27 Dec 30, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: locks
no
Lina
блокировка
Explanation:
Ако става въпрос за компютър, това може да бъде блокиране на достъпа, блокиране на управлението за достъп, блокиране на запис в паметта, блокиране на клаиатура и т.н.
Selected response from:

RUJA
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sushto i kosa, kichuribg.Linguist
4 +1брадви, ключалки, катинари; спирачки, клинове; шлюзове;
Vladimir Shapovalov
5в случая нито са брави, нито къдрициComtrans1
4блокировкаRUJA
4бравиLudwig Chekhovtsov
4бравиLudwig Chekhovtsov


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
брави


Explanation:
брави, ключалки, катинари

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-30 14:12:10 (GMT)
--------------------------------------------------

С извинение, БРАДВИ, разбира се !

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-30 23:59:59 (GMT)
--------------------------------------------------

И все пак БРАВИ, а не брадви !!!

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vihar Krastev: Аз пък си представях, че са къдрици. Като на Мадона. Или на Лепа Брена. Епа-а-а. Хрумна ми още и за шлюз, за бент, за яз, защото едно от техническите значения на locks е именно това. Ама знае ли човек за какво точно става дума?! ЧНГ!!!
1 day 1 hr
  -> Точно, в моят речник има даже и венерологическа болница като lock ! ЧНГ също!!!

neutral  SOFITA: Ужас, отново Лина без контекст!
2 days 11 hrs

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
брадви, ключалки, катинари; спирачки, клинове; шлюзове;


Explanation:
You can easily find this term in a dictionary...

More context would be helpful.

If it's a noun (plural) please refer to the answers above.

Good luck,

Vlad

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-30 00:52:24 (GMT)
--------------------------------------------------

correction: брави instead of брадви

Vladimir Shapovalov
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in RussianRussian
PRO pts in pair: 431

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Maya.P
12 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
брави


Explanation:
брави, ключалки, катинари

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-30 14:11:24 (GMT)
--------------------------------------------------

С извинение, БРАДВИ, разбира се !

--------------------------------------------------
Note added at 2001-12-31 00:00:29 (GMT)
--------------------------------------------------

И все пак БРАВИ, а не брадви !!!

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 day 14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sushto i kosa, kichuri


Explanation:
locks oznachava sushto i kosa, kichuri

bg.Linguist
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 49

3 days 9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
в случая нито са брави, нито къдрици


Explanation:
колежката превежда материал, свързан с компютрите. също така и handles от предишния й въпрос не са дръжки :)))
знам за какво пита, но наистина трябваше да даде контекст малко и да погледне по Интернет в специализираните речници...



Comtrans1
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 119

3 days 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
блокировка


Explanation:
Ако става въпрос за компютър, това може да бъде блокиране на достъпа, блокиране на управлението за достъп, блокиране на запис в паметта, блокиране на клаиатура и т.н.

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40