KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

ground-breaking device

Bulgarian translation: котвено устройство


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ground-breaking device
Bulgarian translation:котвено устройство
Entered by: Stoyan Germanov

12:59 Jan 4, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: ground-breaking device
Пак корабчета.
slavist
котвено устройство
Explanation:
В морската терминология "to break ground" е "вдигам котва" (Англо-русский морской словарь)
Selected response from:

Stoyan Germanov
Bulgaria
Grading comment
I az taka si go prevedoh - kakvo poveche da se objasnjava?!
Blagodarja.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2котвено устройствоStoyan Germanov
4революционно устройство
4устройство за вдигане на котваLudwig Chekhovtsov
4революционно устройствоBoyan Brezinsky
2сонда
Maya.P


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
революционно устройство


Explanation:
Или уред, или апарат, или машина - синоними дал Господ.
Все пак ми се струва, че става дума за стандартното значение на думата ground-breaking, а не за нещо специално (вероятно защото не знам друго ;) )


Native speaker of:

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
революционно устройство


Explanation:
Или уред, или апарат, или машина - синоними дал Господ.
Все пак ми се струва, че става дума за стандартното значение на думата ground-breaking, а не за нещо специално (вероятно защото не знам друго ;) )

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
устройство за вдигане на котва


Explanation:
Морски термини понякога са много оригинални - виж, какво говори Мултитран:
Термины по тематике Морской термин, содержащие breaking:

1. breaking ground - снимающийся с якоря


--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-04 14:30:45 (GMT)
--------------------------------------------------

И още два значения:
4. breaking ground - снимание с якоря
9. break ground - сниматься с якоря


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
котвено устройство


Explanation:
В морската терминология "to break ground" е "вдигам котва" (Англо-русский морской словарь)

Stoyan Germanov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 106
Grading comment
I az taka si go prevedoh - kakvo poveche da se objasnjava?!
Blagodarja.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Orlin Chochov
5 hrs

agree  Maya.P
8 hrs

10 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
сонда


Explanation:
Не съм убедена, че е точно така,но имайки предвид предишните въпроси за кораби (нефтени платформи, бонови поглътнители и т.н.), си мисля че може да се окаже и нещо, свързано със сондиране:-).....
Текстът или видеото е пред вас:-)



Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43