KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

Think of it as a type library on steroids.

Bulgarian translation: силно раздута библиотека от типове


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:type library on steroids
Bulgarian translation:силно раздута библиотека от типове
Entered by: Comtrans1

16:57 Jan 23, 2002
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Think of it as a type library on steroids.
Обяснява се съдържание на файл, но подозирам че изречението няма нищо общо с компютрите.
Comtrans1
dolu
Explanation:
Има, защо да няма. Само трябва да решиш какво е type library - дали е библиотека с шрифтове или е библиотека с типове. Сега не мога да се сетя кой език има обект, наречен type, който да може да се съхранява външно, но нищо чудно да съществува такъв език.
On steroids е "на стероиди" буквално - тоест раздут, напомпан, с повишена производителност, сила, обем, каквото е стандартното качество на определяемото. (Ех, какви думи знам!)
Ако е библиотека от модули - типове, то вероятно е по-богата, с по-бързи или по-функционални модули. Ако е библиотека от шрифтове - по-богата.
Ако не държим много на неформалното изказване:
Мислете си за него/нея като за усъвършенствана библиотека от типове.
или съответно "богата/обогатена библиотека от шрифтове".
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря, действително май ще пасне "силно раздута библиотека от типове". Шрифтовете се изключват от контекста.

3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1doluBoyan Brezinsky
4 -1"богата библиотека от типове"RUJA


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
dolu


Explanation:
Има, защо да няма. Само трябва да решиш какво е type library - дали е библиотека с шрифтове или е библиотека с типове. Сега не мога да се сетя кой език има обект, наречен type, който да може да се съхранява външно, но нищо чудно да съществува такъв език.
On steroids е "на стероиди" буквално - тоест раздут, напомпан, с повишена производителност, сила, обем, каквото е стандартното качество на определяемото. (Ех, какви думи знам!)
Ако е библиотека от модули - типове, то вероятно е по-богата, с по-бързи или по-функционални модули. Ако е библиотека от шрифтове - по-богата.
Ако не държим много на неформалното изказване:
Мислете си за него/нея като за усъвършенствана библиотека от типове.
или съответно "богата/обогатена библиотека от шрифтове".

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Благодаря, действително май ще пасне "силно раздута библиотека от типове". Шрифтовете се изключват от контекста.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Skipp: определено е шрифтове, а не типове
1 day 15 hrs

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
"богата библиотека от типове"


Explanation:
Мисля, че е по-добре да се даде по-свободен превод, а не буквален.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-24 12:26:10 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Доверих се на Вашия превод за \"on steroids\". Вижте в сайт: www.rambler.ru съчетанието \"bookmarks on steroids\", което означава бързо навигиране по сайта
Ружа

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Skipp: за съжаление съм убеден, че става дума именно за шрифтове
2 days 2 hrs