KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

platen unit, platen unit lever

Bulgarian translation: ролка

08:57 Jan 28, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering / fax, copier
English term or phrase: platen unit, platen unit lever
Parts of a multifunctional device (fax, copier, etc). No need for explanation, I just look for the Bulgarian translation.

Thanks!
Vladimir Shapovalov
United States
Bulgarian translation:ролка
Explanation:
Или "барабан", или "валяк". Само че аз трябваше да погледна какво значи тази дума :)
В пишещите машини определено има валяк.
Lever е както дойде - например "лостче на валяка".
И защо, по дяволите, е unit? Да не би да е нещо повече от прост валяк?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-04 10:54:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Сега, като го видях, не знам. Един вариант би бил \"блок за сканиране\". Съответно \"ключалка на блока за сканиране\". Естествено, може и \"заключващ механизъм\", ако искаме да е по-сложно. А ако това е механизмът, с който се маха този блок - \"освобождаващ механизъм\", съотв. \"лост за освобождаване\".
Selected response from:

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Grading comment
Благодаря! За съжаление, все още не съм сигурен, но мисля, че "блок за печат" е най-подходящо... Може и да греша
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ВАЛЯК, ЛОСТЧЕ НА ВАЛЯКА
Valtronic
2обръщателен механизъм
guernica70
2ролка
Boyan Brezinsky


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
ролка


Explanation:
Или "барабан", или "валяк". Само че аз трябваше да погледна какво значи тази дума :)
В пишещите машини определено има валяк.
Lever е както дойде - например "лостче на валяка".
И защо, по дяволите, е unit? Да не би да е нещо повече от прост валяк?

--------------------------------------------------
Note added at 2003-02-04 10:54:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Сега, като го видях, не знам. Един вариант би бил \"блок за сканиране\". Съответно \"ключалка на блока за сканиране\". Естествено, може и \"заключващ механизъм\", ако искаме да е по-сложно. А ако това е механизмът, с който се маха този блок - \"освобождаващ механизъм\", съотв. \"лост за освобождаване\".

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644
Grading comment
Благодаря! За съжаление, все още не съм сигурен, но мисля, че "блок за печат" е най-подходящо... Може и да греша

45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
обръщателен механизъм


Explanation:
Има приставки към обикновени копирни машини, чрез които машините започват сами да обръщат листите и да правят двустранни копия. Може би затова цялата приставка е наречена "platen unit lever"

guernica70
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Boyan Brezinsky: Поне в нашия принтер на това му викат duplex unit.
34 mins

6 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ВАЛЯК, ЛОСТЧЕ НА ВАЛЯКА


Explanation:
Механизмът на валяка (поне при пишещите машини и по-старите принтери) включва и лостче, с което се освобождава натиска върху валяка и може да се зареди /промуши/ хартията, да се нагласи положението й и пр. Повече е характерно за по-старите “impact” технологии, при които се удря върху валяка при печат. Може и да е нещо друго, например - барабан на ксерокс и пр. Цял възел е, защото включва барабана, лостчето с м-м за фиксиране и пружина и пр. и се задвижва отвън.

Valtronic
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 33