KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

data logging equipment

Bulgarian translation: система за следене на параметрите (на автомобила)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:data logging equipment
Bulgarian translation:система за следене на параметрите (на автомобила)
Entered by: Anelia Dobreva

12:44 May 22, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: data logging equipment
каквото и да е това, явно е част от състезателна кола - в случая самоделна за състезания на любители с малка (и неизвестна) кубатура, което обаче не и пречи да е оборудвана с доста съвременни джаджи.

Сигурно е, че някъде под капа са монтирани хронометър за измерване на времената на обиколките, транспондер за предаване на данни към съдийския компютър и още няколко електронни датчика за функциите на машинарията, но не знам дали всичко това има връзка със ситемата, за която питам.
Anelia Dobreva
система за следене на параметрите (на автомобила)
Explanation:
Може би е добре малко по-свободно... Data logging е получаването на данните от датчиците и тяхното организирано регистриране/записване. Следващият етап е data processing, който обикновено се осъществява в бокса (с изключение на локалната обработка, извършвана от бордовата електроника на колата). Data logging системата е в колата, и предава по радиовръзка някои от параметрите за обработка в реално време, а други записва за анализ след края на състезанието.
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
Това е вариантът, който ми се стори най-подходящ в контекста.

Благодаря на всички!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sistema za zapisvane na danni
Andrei Vrabtchev
4 +1Data logging equipment
Empty Whiskey Glass
5апаратура за регистриране на данниRUJA
4система за следене на параметрите (на автомобила)
invguy
1апаратура за данни
guernica70


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sistema za zapisvane na danni


Explanation:
sistema za zapisvane/predavane na danni/informacija za kolata

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1731

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1: или оборудване за записване на данни
19 mins
  -> exactly! thanks!

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Data logging equipment


Explanation:
Това представлява следното: колата има бордови компютър, снабден с много датчици, разположени в различните компоненти на колата. Тези датчици отчитат параметрите на отделните компоненти от двигателя, като например въртящ момент, температура и т.н. Тези параметри се записват и после се преглеждат дали са в допустимите норми или не. Това си е един вид бордови компютър. Някои по-съвременни марки коли имат "черни кутии" подобно на самолетите, и според информацията, която е записана в тях, може да се определи причината за нещастен случай.

Slainte!

Empty Whiskey Glass
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 288

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vesselina Georgieva
2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
апаратура за данни


Explanation:
така е по-неутрално

guernica70
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
система за следене на параметрите (на автомобила)


Explanation:
Може би е добре малко по-свободно... Data logging е получаването на данните от датчиците и тяхното организирано регистриране/записване. Следващият етап е data processing, който обикновено се осъществява в бокса (с изключение на локалната обработка, извършвана от бордовата електроника на колата). Data logging системата е в колата, и предава по радиовръзка някои от параметрите за обработка в реално време, а други записва за анализ след края на състезанието.

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 1151
Grading comment
Това е вариантът, който ми се стори най-подходящ в контекста.

Благодаря на всички!

3 days17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
апаратура за регистриране на данни


Explanation:
Обясненията вече са дадени. Точен превод в "Англо-български речник на термини от телекомуникациите и информационните технологии".

RUJA
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 40