KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

Host

Bulgarian translation: хост


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Host
Bulgarian translation:хост
Entered by: Maya Todorova

17:04 Dec 12, 2003
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Host
В Упътване за използване на контролер:

- максимално разстояние между контролера и хоста: 20 метра

Текстът всъщност е на немски, но понятието Host, доколкото знам, е английско. Има ли някой представа какво трябва да се разбира в случая под Host и как трябва да се преведе Host - да си го оставим "хост" или има и някакъв друг превод?
Maya Todorova
хост
Explanation:
Терминът се превежда с думата хост. Значението обаче варира и е много близко до значението на думата "домакин". Хост може да бъде всеки компютър, чиято функция е да бъде източник на информация или сигнали за включените в него устройства. Хост е например главният компютър (mainframe) на дадена локална мрежа по отношение на включените към него компютри (nodеs); сървърът по отношение на своите клиенти; персоналния компютър (десктоп)по отношение на включените към него периферни устройства (peripherals)като принтери, скенери и др.
Selected response from:

Emilia Balke
United States
Grading comment
Благодаря много на ebalke за хубавото (искам да кажа много разбираемото) обяснение, а също и на останалите колеги за отговорите и мненията!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6хост
Emilia Balke
5 +3не е отговорLudwig Chekhovtsov
2 +4компютърBoyan Brezinsky
3хостkdinow


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
компютър


Explanation:
Малко творчески подход, но все пак :)
А иначе стандартно понятие е Host Bus Adapter, което е сложен начин да се каже периферна платка за компютър.
Също така може "управляващ компютър" или "управляваща машина".

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Thumbs up за творческия подход! :) Действително, ако текстът е предназначен за неспециалисти, само "компютър" ще свърши работа. Иначе - "хост".
4 hrs

agree  Iolanta Vlaykova Paneva
6 hrs

agree  Empty Whiskey Glass
15 hrs

agree  shabda
16 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
хост


Explanation:
Терминът се превежда с думата хост. Значението обаче варира и е много близко до значението на думата "домакин". Хост може да бъде всеки компютър, чиято функция е да бъде източник на информация или сигнали за включените в него устройства. Хост е например главният компютър (mainframe) на дадена локална мрежа по отношение на включените към него компютри (nodеs); сървърът по отношение на своите клиенти; персоналния компютър (десктоп)по отношение на включените към него периферни устройства (peripherals)като принтери, скенери и др.

Emilia Balke
United States
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 119
Grading comment
Благодаря много на ebalke за хубавото (искам да кажа много разбираемото) обяснение, а също и на останалите колеги за отговорите и мненията!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Yuliyana Radoulova
20 mins

agree  invguy: Абсолютно точно.
2 hrs

agree  Iolanta Vlaykova Paneva
4 hrs

agree  Comtrans1
13 hrs

agree  Empty Whiskey Glass
13 hrs

agree  shabda
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
не е отговор


Explanation:
Не е отговор, понеже не е на български, но все пак Вие ще го разберете:

host - хост (главный компьютер)

Компьютер, выполняющий в сети не только функции по передаче данных, но и некоторые другие, связанные с работой прикладных программ. Предоставляет свои информационные и вычислительные ресурсы терминалам. Обычно это большая ЭВМ или мини-компьютер. В сети Internet данный термин трактуется более широко: хост-машиной называется любой пользовательский компьютер, подключенный к сети. Различие делается между хост-машиной и маршрутизатором (router), который в Internet чаще называется шлюзом (gateway)




    Reference: http://www.newtech.kz/appellation/appellation_h.html
Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  invguy: Добро потвърждение на отговора на ebalke :)
2 hrs

agree  Iolanta Vlaykova Paneva
4 hrs

agree  shabda
14 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
хост


Explanation:
На български се използва терминът "хост", но ако текстът е за неспцециалисти, мисля че няма да е неуместно да се употреби "приемател", въпреки че тази дума има малко по-различна употреба.

kdinow
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Comtrans1: Приемател не съществува като термин в този контекст. Честно казано, не знам изобщо за контекст, в който съществува термина "приемател".
15 hrs