KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

innershield welding

Bulgarian translation: непрекъснат самозащитен тръбен заваръчен електрод с флюсова сърцевина "Инършийлд"


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:innershield
Bulgarian translation:непрекъснат самозащитен тръбен заваръчен електрод с флюсова сърцевина "Инършийлд"
Entered by: Anelia Dobreva

16:01 Jan 26, 2004
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: innershield welding
Това е някакъв вид дъгово заваряване, но нямам представа какво. Знам само, че е било разработено от "Линкълн Илектрик" и че се различава от stick welding, за което също не знам какво представлява и ще пусна отделен въпрос.
Anelia Dobreva
заваряване с тръбна тел Innershield
Explanation:
Обикновено заваряването с непрекъснат електрод (заваръчна тел) се извършва в защитна газова среда, подавана от външен източник (MIG = Metal Inert Gas или MAG = Metal Active Gas). Пак обикновено, това са промишлени установки с относително висока степен на автоматизация. Затова "заваряване в защитна газова среда" нормално се използва като синоним на "полуавтоматично (или автоматично) заваряване с подаване на непрекъснат електрод (заваръчна тел)"; освен това се подразбира плътна тел.

Напоследък обаче нещата се променят. Съществуват домашни заваръчни апарати с непрекъснат електрод, на които единственото автоматично нещо е подаването на електрода - така че те спокойно могат да се нарекат "ръчни". Т.е. понятието "(полу)автоматично" вече не се подразбира.

Освен това съществуват и варианти с непрекъснат електрод, при които не е задължително да се подава газ от външен източник. При тях се използва т.нар. на български "тръбна тел": металът за заварката идва от телта, която е куха, а защитната среда се получава при разтапяне на пълнежа, намиращ се в сърцевината на телта. При това може да има допълнително външно подаване на газ, а може и да няма. Innershield е търговска марка на един такъв тип заваряване (не съм наясно с подробности, но мисля, че е безгазово, т.е. не е необходимо допълнително подаване на газ).

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 2 mins (2004-01-27 01:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

Eвентуално би могло да се каже \"безгазово заваряване с тръбна тел, тип Innershield\". Обърнете внимание на запетаята пред \"тип\" - тя дава възможност \"тип Innershield\" да се възприема като определение както на заваряването, така и на самата тел (малко хитрост ;)

Confidence level-ът ми не е на максимум, защото не съм сигурен кои от определенията на процеса са важни в конкретния контекст (безгазово, с непрекъснат електрод, в защитна среда, с тръбна тел...).
Selected response from:

invguy
Bulgaria
Grading comment
В конкретния случай всички определения се оказаха важни, така че благодаря за изчерпателния отговор!

Наистина беше много полезен. Смисълът на целия текст ми се изясни и това много ми ускори работата, а и търсенето на останалите справки.

Innershield всъщност се оказа две неща - марка тръбни телове и разработеното за тях специфично (до някъде) оборудване за полуватоматично заваряване (система за заваряване "Инършийлд"). Тук внасям само елетрода, защото той изглежда е по-широко разпространеният продукт.

Слагам всички определения, защото и в текста ми се появи с всичките на куп.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5полуавтоматично заваряване (заварка) със самозащитен прахов тел от тип InnershieLudwig Chekhovtsov
4заваряване с тръбна тел Innershield
invguy
1не е отговорBoyan Brezinsky


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
полуавтоматично заваряване (заварка) със самозащитен прахов тел от тип Innershie


Explanation:
Обяснение:
In 1959, an inside-outside electrode was produced which did not require external gas shielding. The absence of shielding gas gave the process popularity for noncritical work. This process was named Innershield®.

Превод (само че от руски):
полуавтоматично заваряване (заварка) със самозащитен прахов (порошковый - рус.) тел от тип Innershield


--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-27 13:09:36 (GMT)
--------------------------------------------------

... от тип Innershield



--------------------------------------------------
Note added at 2004-01-27 13:19:45 (GMT)
--------------------------------------------------

Сварочная проволока LincolnElectric

Порошковая проволока (FCAW)

Проволока для сварки в среде защитного газа
Outershield 70 — (E70T–1, 9) — рекомендована для сварки стыковых и угловых соединений в горизонтальной плоскости.
Оптимальная производительность при сварке сильно загрязнённых поверхностей.

Outershield HD70 — (E70T–1H8, 9H8) — высокий коэффициент наплавки — на 20% больше, чем у ближайших аналогов.
Outershield 71 — (E71T–1, 9) — предназначена для сварки во всех положениях и образует сварочную ванну с прекрасными характеристиками смачивания. Наилучший внешний вид шва получается при сварке в горизонтальном положении.

Самозащитная проволока
Innershield NR–207 и NR–207H — (E71T8–K6) — оптимальная производительность при сварке на спуск при выполнении горячего, заполняющих и облицовочного проходов как на стандартных трубопроводах, так и на трубопроводах, эксплуатируемых в арктическом климате.

www.ngscom.ru/lincolnprovolka.html



Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
заваряване с тръбна тел Innershield


Explanation:
Обикновено заваряването с непрекъснат електрод (заваръчна тел) се извършва в защитна газова среда, подавана от външен източник (MIG = Metal Inert Gas или MAG = Metal Active Gas). Пак обикновено, това са промишлени установки с относително висока степен на автоматизация. Затова "заваряване в защитна газова среда" нормално се използва като синоним на "полуавтоматично (или автоматично) заваряване с подаване на непрекъснат електрод (заваръчна тел)"; освен това се подразбира плътна тел.

Напоследък обаче нещата се променят. Съществуват домашни заваръчни апарати с непрекъснат електрод, на които единственото автоматично нещо е подаването на електрода - така че те спокойно могат да се нарекат "ръчни". Т.е. понятието "(полу)автоматично" вече не се подразбира.

Освен това съществуват и варианти с непрекъснат електрод, при които не е задължително да се подава газ от външен източник. При тях се използва т.нар. на български "тръбна тел": металът за заварката идва от телта, която е куха, а защитната среда се получава при разтапяне на пълнежа, намиращ се в сърцевината на телта. При това може да има допълнително външно подаване на газ, а може и да няма. Innershield е търговска марка на един такъв тип заваряване (не съм наясно с подробности, но мисля, че е безгазово, т.е. не е необходимо допълнително подаване на газ).

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 2 mins (2004-01-27 01:04:21 GMT)
--------------------------------------------------

Eвентуално би могло да се каже \"безгазово заваряване с тръбна тел, тип Innershield\". Обърнете внимание на запетаята пред \"тип\" - тя дава възможност \"тип Innershield\" да се възприема като определение както на заваряването, така и на самата тел (малко хитрост ;)

Confidence level-ът ми не е на максимум, защото не съм сигурен кои от определенията на процеса са важни в конкретния контекст (безгазово, с непрекъснат електрод, в защитна среда, с тръбна тел...).

invguy
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 1151
Grading comment
В конкретния случай всички определения се оказаха важни, така че благодаря за изчерпателния отговор!

Наистина беше много полезен. Смисълът на целия текст ми се изясни и това много ми ускори работата, а и търсенето на останалите справки.

Innershield всъщност се оказа две неща - марка тръбни телове и разработеното за тях специфично (до някъде) оборудване за полуватоматично заваряване (система за заваряване "Инършийлд"). Тук внасям само елетрода, защото той изглежда е по-широко разпространеният продукт.

Слагам всички определения, защото и в текста ми се появи с всичките на куп.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ludwig Chekhovtsov: Intershield е тип тел, затова няма никаква нужда от хитрост със запетайка
12 hrs
  -> Людвиг, така се нарича и процесът - това имах предид. Ето, намерих малко история на заваръчните процеси: http://www.welding.com/history_of_welding3.shtml

19 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
не е отговор


Explanation:
Вчера гледах в една книжка "Електротехнологии". Електродъговото заваряване беше накратко разделено на подфлюсово, подшлаково и заваряване в защитна газова среда. Това в защитна газова среда беше атомно-водородно (не съм 100% сигурен за това точно), с метални електроди и инертен газ (МИГ), с волфрамови електроди и инертен газ (ВИГ).
Съдейки по обяснението на invguy, предполагам, че този процес спада към категорията подфлюсово заваряване.
А наистина кое е важното в този контекст, не е ясно.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644