KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

Fuser

Bulgarian translation: Pechka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Fuser
Bulgarian translation:Pechka
Entered by: Ludwig Chekhovtsov

11:16 Sep 16, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Fuser
elementut pri lazeren pechat, koito raztapya grafitnata smes.. kak obache se narich na bulgarski?!
xxxbelokapov
Pechka
Explanation:
Povtariam otgovor, zashtoto ne sum siguren, che Vie imate kirilitsata.
Na bulgarski se izpolzvat i dvata varianti: "pechka" ili sushto "fyuzur",
t.e. sled "f" - bukva "yu" (purvata bukva na mesets yuli), a sled "z" - bukva er golyam).
Uspekh!
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
nyamam problem s kirilitsata :-) (kato se izklyuchi fakta che za da si procheta vsichki otgovori tryabva 15 puti da si smenya encoding-a.. automatica mi ne raboti)

surdechni blagodarnosti za izcherpatelnite otgovori

blagodarnosti in na ostanalite! za suzhelenie moga da award-vam tochki samo na edin :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ЙЪРЙЮБЭП ХУФТПКУФЧП
Maya.P
4фюзерElissaveta Toteva
4PechkaLudwig Chekhovtsov
4ПЕЧКА (ФЮЗЪР)Ludwig Chekhovtsov
4Печка (фюзър)Ludwig Chekhovtsov
3нагревателен елементBoyan Brezinsky


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Печка (фюзър)


Explanation:

"Цифровата фотография", Април 2000
Лазерни принтери
В наше време лазерните принтери постепенно се превръщат от скъпи апарати достъпни само за големи и средни фирми в устройства за висококачествен и високоскоростен печат за дома и малкия офис. В тази статия ще се опитаме да разясним какво представлява съвременният лазерен принтер ...
Лазерни принтери и копири
За печат лазерните принтери използват принципа на сухата ксерография, в основата на който лежи разпръсване на субстанция върху светлочувствителен материал, който в последствие се "изпича". Как е устроен обичайният лазерен принтер? Всъщност, преди да преминем непосредствено към принтерите, да разгледаме отначало копирите, тъй като те са се появили по-рано, а принципът на действие в основата си е един и същ. Функционално копирът се състои от следните части (ако не се разглежда сканиращата част):
1.Фоторецептор (барабан)
------------------------
9.Печка (фюзър)
http://www.idg.bg/public_html/bg/2000/cs2k041a.htm

http://www.soft-press.com/book3/toc.html
Съдържание
Приложение Г. Речник на английски термини


    Reference: http://www.idg.bg/public_html/bg/2000/cs2k041a.htm
    Reference: http://www.soft-press.com/book3/toc.html
Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Pechka


Explanation:
Povtariam otgovor, zashtoto ne sum siguren, che Vie imate kirilitsata.
Na bulgarski se izpolzvat i dvata varianti: "pechka" ili sushto "fyuzur",
t.e. sled "f" - bukva "yu" (purvata bukva na mesets yuli), a sled "z" - bukva er golyam).
Uspekh!


    Reference: http://www.idg.bg/public_html/bg/2000/cs2k041a.htm
Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564
Grading comment
nyamam problem s kirilitsata :-) (kato se izklyuchi fakta che za da si procheta vsichki otgovori tryabva 15 puti da si smenya encoding-a.. automatica mi ne raboti)

surdechni blagodarnosti za izcherpatelnite otgovori

blagodarnosti in na ostanalite! za suzhelenie moga da award-vam tochki samo na edin :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
ЙЪРЙЮБЭП ХУФТПКУФЧП


Explanation:
цБТЗПООП ЗП ОБТЙЮБФ РЕЮЛБ:-) уМХЦЙ ЪБ ЙЪРЙЮБОЕ ОБ ЗПФПЧПФП ЛПРЙЕ РТЙ МБЪЕТЕО РЕЮБФ ЙМЙ ЛУЕТПЗТБЖЙС) йЪРЙЮБЭПФП ХУФТПКУФЧП Е ЛТБКОПФП ЪЧЕОП ЧЯЧ ЧЕТЙЗБФБ
бЪ ТБВПФС ЙНЕООП У ФБЛБЧБ ФЕИОЙЛБ

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ПЕЧКА (ФЮЗЪР)


Explanation:
И все пак "ПЕЧКА"(PECHKA) - така се нарича "FUSER" на български:

Лазерни принтери
Март, 2001 г.
Принцип на действие
Как работи съвременният лазерен принтер? Използва се принципът на сухата ксерография, тоест субстанция се разпръсква върху светочувствителен материал и впоследствие се обработва термично – “изпича” се. Съставните части на лазерния принтер и копира са:
1.Фоторецептор (барабан)
2.Магнитен вал
3.Ракелен нож
4.Коротрон на заряда
5.Вал на преноса (коротрон на преноса)
6.Коротрон на отсичане
7.Касета с тонер
8.Модул за обработка
9.Печка (фюзър)
Тонерът се пренася върху фоторецептора за сметка на противоположния заряд на фоторецептора. Целият процес се нарича проявяване. Докато трае той, хартията се изтегля от тавата и се позиционира. Когато датчикът за регистрация на хартията отчете достигането й до барабана, се извършва пренасяне на тонера върху хартията. След като процесът приключи, под хартията минава коротронът на пренос, представляващ метален вал, покрит с токопроводяща гума. Неговият потенциал е по-силен от този на фоторецептора и поради това той отблъсква от себе си тонера, който се нанася върху хартията. След това специален механизъм, представляващ още един коротрон, откъсва хартията от рецептора и я подава за изпичане - високотемпературно нагряване с едновременно притискане посредством нагреваем тефлонов вал, с кварцова лампа отвътре, и гумен притискащ вал. Целият елемент се нарича fuser (печка).


    Reference: http://www.idg.bg/public_html/bg/2001/pcw/hw01032a.htm
Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

15 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
нагревателен елемент


Explanation:
Не претендирам за вярност, но поне е ясно за какво става дума. За да изпреваря коментарите - прочетох предишните предложения. Моето е просто друг вариант.

Boyan Brezinsky
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 644

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
фюзер


Explanation:
в практиката на копирните машини така си го наричат всички

Elissaveta Toteva
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 185