KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

binary search tree

Bulgarian translation: дърво за двоично търсене


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:binary search tree
Bulgarian translation:дърво за двоично търсене
Entered by: Natalie

05:07 Sep 29, 2001
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: binary search tree
a computer term
mayakal
дърво за двоично търсене
Explanation:
Това е мъчителният край на моите предположения:-))
Може би това е даннова структура, която не става за друго (специално е предназначена) за двоично търсене. Понякога такива се изграждат в алгоритмите за отговор на даден въпрос, при повече възможности.
Успех:-)
Selected response from:

Maya.P
Grading comment
Thanks a lot for the time and effort!
В крайна сметка написах "дървовидна двоична схема за търсене". Надявам се да звучи удовлетворително!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1дърво за двоично търсене
Maya.P
4двоично търсене в дървовидна структура
Maya.P
4схема за претърсване на двоично дърво
Maya.P
4допълнение
Natasha Stoyanova
4см. ниже
Natasha Stoyanova


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
см. ниже


Explanation:
/Двоичная/ древовидая схема поиска - т.е. при поиске слова или фразы и.т.д. , ответы ПОИСКА ПОЯВЛЯЮТСЯ В УКАЗАННО ВЫШЕ ФОРМЕ - КАЖДыЙ ОТВЕТ НИЖ ДРУГОВОЫ НА ОПРЕДЕЛЕННОМ РАССТОЯНИ,Ы НАПОМНАЮЩИМ ПО ФОРМЕ КОРОНУ ДЕРЕВА.
СПРАВКИ: Не только Лингво 7.0, сколько личныЙ опыт брожения по уеб-страницам и способу показывания информации.

Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
допълнение


Explanation:
Извинявам се за превода на руски:
на български в мрежата с има очен термин -дървовиден - виж www.abv.bg



Natasha Stoyanova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 276

18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
схема за претърсване на двоично дърво


Explanation:
Много дълго е за обяснение. Двоично дърво представлява например файловата система на компютъра- папки, подпапки, файлове.Изразът, който ви интересува, означава търсене именно в такава дървовидна структура. Хубаво е да има и думата двоично, тъй като дървовидните структури могат да бъдат и други, а не само двоични. Ето и едно определение за двоично дърво:A binary tree is a special type of inverted tree in which each element has only two branches below it.


Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
двоично търсене в дървовидна структура


Explanation:
Може и да значи двоично търсене в дървовидна структура:-)Това е търсене от типа "Има/няма" по определен критерий. Често пъти му викат "филтър" (на критерия).
Според мен това е още по-вероятно, но мога само да предполагам, тъй като текстът не е пред мен.
Успех:-)


Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

20 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
дърво за двоично търсене


Explanation:
Това е мъчителният край на моите предположения:-))
Може би това е даннова структура, която не става за друго (специално е предназначена) за двоично търсене. Понякога такива се изграждат в алгоритмите за отговор на даден въпрос, при повече възможности.
Успех:-)

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43
Grading comment
Thanks a lot for the time and effort!
В крайна сметка написах "дървовидна двоична схема за търсене". Надявам се да звучи удовлетворително!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Comtrans1: но по-скоро С търсене, вместо ЗА търсене
1 day 1 hr