KudoZ home » English to Bulgarian » Tech/Engineering

cookies

Bulgarian translation: куки


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cooky
Bulgarian translation:куки

17:25 Oct 11, 2001
English to Bulgarian translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: cookies
...to allow them to export all of their favorites and cookies to a file.
nasko
разпознавател (по функцията му), популярно "бисквитка"
Explanation:
Въпросният обект служи за разпознаване на потребители. Произхожда от програмния обект "magic cookies" ни Unix.
Популярно всички го наричат "куки", често се среща и като "бисквитка".
Повече за него можете да научите на
www.webopedia.com
Selected response from:

Maya.P
Grading comment
mersi
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Не ги наричаме "кукита", а "бисквитки"slavist
4Кой може да обясни ?Ludwig Chekhovtsov
4разпознавател (по функцията му), популярно "бисквитка"
Maya.P
4Светът на Интернет (почти Computer World, нали?)Ludwig Chekhovtsov
4кукитаLudwig Chekhovtsov
4разпознавател (по функцията му
Maya.P


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
кукита


Explanation:
) Cookies
(ще ги наричаме "кукита" вместо буквалният им превод - "бисквити")

По принцип това са текстови файлове, които се записват в локалния диск, когато посещавате един сайт в Интернет. Те се използват впоследствие, като улесняват повторното посещение на същия сайт, но освен това всяко куки съдържа конкретна информация, попълнена от посетения Интернет сайт. Някои примери за такива данни, записани в диска на компютъра Ви: паролата Ви за достъп до сайта (ако той е защитен), покупателните Ви навици (ако сте пазарували чрез този сайт), посетените страници (т.е. от какво се интересувате) и пр.

Понеже кукитата не съдържат изпълними програми, самите те не могат да предизвикат някаква атака, но тъй като те съдържат поверителна информация относно Вашите навици, тя би могла да бъде прочетена от друг Интернет сайт посредством подходящо направен



    Reference: http://www1.infotel.bg/blu_var/joro/vandali1.htm
Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Не ги наричаме "кукита", а "бисквитки"


Explanation:
"Бисквитки"!
Обяснението на колегата е напълно вярно. Важното в случая е, че и в специализираната литература терминът навлезе като "бисквитки", като писането на кавички е задължително.
Справка: Което и да е приложение за компютри на всекидневници и седмичници, специализирани издания.


slavist
PRO pts in pair: 37

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mayakal
3 hrs
  -> Вижте Computer World

disagree  Ludwig Chekhovtsov: А Гратис казва "кукита", виж http://gogo.dir.bg/java.htm
6 hrs
  -> Всеки може да казва каквото си иска, важна е честотата на една или друга употреба. Кукита е несериозно предложение. Вижт

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Светът на Интернет (почти Computer World, нали?)


Explanation:
Все пак "КУКИТА":

Светът на Интернет
Български книжен и онлайн вестник за Световната мрежа Издава се от февруари 1998 г
Ако посетите този сайт ще получите подробна информация за браузъра си версия JavaScript JVM Java Plugins език компоненти хардуер IP кукита уеб сървър и др...

http://www.i-world.vega.bg/archives/2000/2000_36/sites36.htm...


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
разпознавател (по функцията му


Explanation:
Въпросният обект служи за разпознаване на потребители. Произхожда от програмния обект "magic cookies" ни Unix.
Популярно всички го наричат "куки", често се среща и като "бисквитка".
Повече за него можете да научите на
www.webopedia.com

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
разпознавател (по функцията му), популярно "бисквитка"


Explanation:
Въпросният обект служи за разпознаване на потребители. Произхожда от програмния обект "magic cookies" ни Unix.
Популярно всички го наричат "куки", често се среща и като "бисквитка".
Повече за него можете да научите на
www.webopedia.com

Maya.P
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in pair: 43
Grading comment
mersi

2 days 19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Кой може да обясни ?


Explanation:
Как става така, че до глосария като термин отива предложено от мене, а оценка се дава на другия ?!
Chekh

Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 564