KudoZ home » English to Bulgarian » Telecom(munications)

interleaving

Bulgarian translation: интерливинг


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:interleaving
Bulgarian translation:интерливинг
Entered by: zenithmaster

06:03 Aug 19, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Satellite TV
English term or phrase: interleaving
От таблица с техническа характеристика на канален процесор. Няма повече контекст.
zenithmaster
Bulgaria
интерливинг
Explanation:
interleaving –noun Computers .
a method for making data retrieval more efficient by rearranging or renumbering the sectors on a hard disk or by splitting a computer's main memory into sections so that the sectors or sections can be read in alternating cycles.

разделяне на паметта на сектори или пренатеждане на секторите на харддиска.
професионално е използва "интерливинг"
http://www.eunet.bg/bgnews/show_story.html?issue=253557697&m...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-19 07:49:04 GMT)
--------------------------------------------------

ако трябва да потърсин българскя дума, предлагам
"разслоение" - Тази добре известна методика, използвана в много операционни системи за суперкомпютрите, често се нарича разслоение.
Selected response from:

Zdravka Nikolova
Bulgaria
Grading comment
Благодаря
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1интерливинг
Zdravka Nikolova
5едновременнo изпълнение/работа/процес; едновременни сесии на канал
Andrei Vrabtchev
4разместване / пренареждане / преподреждане
4leavedClover
4презредова обработкаklyunchev
4interleaving
invguy
4смесванеWilly Obretenov
3редуване
Yordanka Petkova
3пропускане
Yordanka Petkova


Discussion entries: 5





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
смесване


Explanation:
interleave
■ verb
insert interleaves between the pages of (a book). ▶place something between the layers of.
Telecommunications: mix (digital signals) by alternating between them.
Computing: divide (memory or processing power) between a number of tasks by allocating successive segments of it to each task in turn.



    Reference: http://www.babylon.com/
Willy Obretenov
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
едновременнo изпълнение/работа/процес; едновременни сесии на канал


Explanation:
http://www.google.bg/search?hl=en&source=hp&q=interleaving е...

Andrei Vrabtchev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Благодаря


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
пропускане


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-08-19 06:24:07 GMT)
--------------------------------------------------

Пак от същия речник.
Пропорция м/у секторите на твърдия диск, която се пропуска при четене или запис; причината за извършване на тази операция е, че твърдият диск може да се върти по-бързо, отколкото контролерът би могъл да прочете информацията от него; по-новите дискове имат пропорция1:1, което озн., че могат да четат информацията толкова бързо, колкото е въртенето на диска;

Yordanka Petkova
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
редуване


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2010-08-19 06:15:11 GMT)
--------------------------------------------------

Пак от същия речник.

--------------------------------------------------
Note added at 27 mins (2010-08-19 06:30:39 GMT)
--------------------------------------------------

Евентуално процесор, работещ с редуващи се отрязъци или секции от процеси, за да изглежда сякаш се изпълняват едновременно или разделяне на място за съхранение на данни на секции, така че до всяка да може да се осъществява достъп поотделно: на всяка платка има 2 отделни 40-битови масива, които се редуват извършвайки достъп до данните на всеки машинен цикъл от 170ns.

Yordanka Petkova
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
Notes to answerer
Asker: Благодаря


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
интерливинг


Explanation:
interleaving –noun Computers .
a method for making data retrieval more efficient by rearranging or renumbering the sectors on a hard disk or by splitting a computer's main memory into sections so that the sectors or sections can be read in alternating cycles.

разделяне на паметта на сектори или пренатеждане на секторите на харддиска.
професионално е използва "интерливинг"
http://www.eunet.bg/bgnews/show_story.html?issue=253557697&m...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-08-19 07:49:04 GMT)
--------------------------------------------------

ако трябва да потърсин българскя дума, предлагам
"разслоение" - Тази добре известна методика, използвана в много операционни системи за суперкомпютрите, често се нарича разслоение.

Zdravka Nikolova
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Благодаря

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Atanas Dakov
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
разместване / пренареждане / преподреждане


Explanation:
http://profi.ekk.bg/doc/Analog_digital_TV_4x4.pdf
http://www.cssbg.org/за-кодирането.html
http://phys.uni-sofia.bg/~dankov/GSMnetwork/GSM network_part...
и т.н.

4leavedClover
Bulgaria
Native speaker of: Bulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interleaving


Explanation:
Бих го оставил на английски, най-често се оставя така (в литература, предназначена за професионалисти – почти задължително).

Терминът по принцип би трябвало да се превежда като "(метод на) разместване (на битове)". Това означава, че данните в някакъв информационен поток не се предават (не постъпват, не се записват) последователно (contiguously), а са разместени по определена схема (pattern), с цел да се оптимизира процесът.

Проблемът е там, че може да се отнася и за метод на запис върху дисков носител, и за метод на обръщение от процесор към памет (оперативна или кеш), и за метод на формиране на аудио/видео сигнал и т.н. – а на български няма един-единствен термин, който да е подходящ за всичките тези случаи, затова обикновено се ползва английският.

invguy
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Благодаря


4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
презредова обработка


Explanation:
Има 2 основни вида цифрови ТВ сигнали: "i" указва презредова (interlaced) развивка, а "p" - поредова (progressive) развивка).

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-08-19 10:33:19 GMT)
--------------------------------------------------

"Само да уточня, че става дума за телевизионни сигнали, а не за компютърна памет."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-08-19 10:35:06 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_bg&as_qdr=all&tbs...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2010-08-19 10:39:14 GMT)
--------------------------------------------------

Вижте и: http://www.google.com/search?hl=en&lr=lang_bg&as_qdr=all&tbs...

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Благодаря