KudoZ home » English to Bulgarian » Telecom(munications)

абонатно устройство тип ППС

Bulgarian translation: subscriber's unit of 'transceiver station' type


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:абонатно устройство тип ППС
Bulgarian translation:subscriber's unit of 'transceiver station' type
Entered by: klyunchev

16:23 Feb 26, 2012
English to Bulgarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Telecom(munications) / Electricity Distribution
English term or phrase: абонатно устройство тип ППС
Въпрос 3: София-Септември енергоразпределителна връзка.
Бихте ли дали сnецификация на съществуващите крайни устройства за технологични комуникации?
Отговор: Съществуващите в момента крайни устройства за енергодиспечерката връзка София-Септември са: абонатни устройства тип ППС или аналогични, диспечерска аnаратура тип РСДТ.
zenithmaster
Bulgaria
subscriber's unit of 'transceiver station' type
Explanation:
ППС – приемо-предавателна станция. Скоро превеждах от български на английски РАЗДЕЛ "ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННИ УСТРОЙСТВА" за "развитието на телекомуникационна мрежа на железниците". Имах "Влаковата диспечерска връзка свързва влаковия диспечер с дежурните ръководители на движението в гарите от участъка му. За осъществяване на тази връзка, на всяка гара при ръководител движение е инсталиран апарат тип ППС."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-02-26 21:13:42 GMT)
--------------------------------------------------

Разговорно портативните ППС се наричат walkie-talkie.
Selected response from:

klyunchev
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4subscriber's unit of 'transceiver station' typeklyunchev
4 -1mobile/ portable substation
Ekaterina Kroumova


Discussion entries: 6





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
mobile/ portable substation


Explanation:
The definition of mobile substation (or portable substation) may vary from utility to utility, from manufacturer, and even from one part of the world to another.

Our definition of a mobile substation is a completely self-contained trailer mounted unit comprised of transformer, cooling equipment, high voltage and low voltage disconnects and power circuit protection (fuses or breakers/switchers), metering, relaying (communication optional), AC and DC auxiliary power, surge protection, with optional cable reeling equipment.


    Reference: http://www.mobileenergyinc.com/mg.html
Ekaterina Kroumova
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  klyunchev: Трудно ми е да си представя преносима подстанция. Какво е ППС според Вас? Без разгърнато съкращение не може да се оценява отговор. Въпросът е за "крайни устройства за технологични комуникации", а не за части от енергоразпределението.
4 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
subscriber's unit of 'transceiver station' type


Explanation:
ППС – приемо-предавателна станция. Скоро превеждах от български на английски РАЗДЕЛ "ТЕЛЕКОМУНИКАЦИОННИ УСТРОЙСТВА" за "развитието на телекомуникационна мрежа на железниците". Имах "Влаковата диспечерска връзка свързва влаковия диспечер с дежурните ръководители на движението в гарите от участъка му. За осъществяване на тази връзка, на всяка гара при ръководител движение е инсталиран апарат тип ППС."

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2012-02-26 21:13:42 GMT)
--------------------------------------------------

Разговорно портативните ППС се наричат walkie-talkie.

klyunchev
Bulgaria
Specializes in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: Благодаря