KudoZ home » English to Bulgarian » Zoology

langur monkey

Bulgarian translation: лангур


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:langur monkey
Bulgarian translation:лангур
Entered by: Atanas Dakov

06:08 Jul 12, 2008
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Zoology
English term or phrase: langur monkey
http://en.wikipedia.org/wiki/Gray_langur. Няма уточнение в моя текст за кой точно вид "langur" става въпрос, така че по-скоро ми трябва някакво общо название?:) Благодаря предварително!
Boiko Blagoev
лангур
Explanation:
Лангур е общото название. Иначе има следните видове лангури:

род Trachypithecus (Presbytis)
Trachypithecus vetulus (Presbytis senex) - Белобрад лангур, пурпурнолик лангур
Trachypithecus johnii - Нилгирийски лангур
Trachypithecus auratus - Явански черен лангур, явански (абаносов) лутунг
Trachypithecus cristatus - Сребрист лангур, гривест лангур, сребрист лутунг
Trachypithecus germaini (Trachypithecus cristatus ssp.) - Индокитайски сребрист лангур, лутунг на Герман
Trachypithecus barbei (Trachypithecus cristatus ssp.) - Тенасеримски лангур, тенасеримски лутунг
Trachypithecus obscurus - Очилат лангур, димен лангур
Trachypithecus phayrei - Фейров лангур
Trachypithecus pileatus - Качулат лангур
Trachypithecus shortridgei (Trachypithecus pileatus ssp.) - Лангур на Шортридж
Trachypithecus geei - Златен лангур
Trachypithecus francoisi - Тонкински лангур, лангур на Франсоа
Trachypithecus hatinhensis (Trachypithecus francoisi ssp.) - Ха-Тинхийски лангур
Trachypithecus poliocephalus (Trachypithecus francoisi ssp.) - Златоглав лангур
Trachypithecus laotum (Trachypithecus francoisi ssp.) - Лаоски лангур
Trachypithecus delacouri (Trachypithecus francoisi ssp.) - Лангур на Делакур, лангур панда
Trachypithecus ebenus (Trachypithecus francoisi ssp.) - Индокитайски черен лангур
Selected response from:

Atanas Dakov
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1лангур
Atanas Dakov
4обикновен лангур
Trufev
3павиан:)
Kendriya


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
обикновен лангур


Explanation:
Semnopithecus entellus
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:15:...
Има още десетина вида лангури

--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2008-07-12 06:29:47 GMT)
--------------------------------------------------

Сем. Коткоподобни маймуни (като по-общо название) - от същия източник.

Trufev
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
лангур


Explanation:
Лангур е общото название. Иначе има следните видове лангури:

род Trachypithecus (Presbytis)
Trachypithecus vetulus (Presbytis senex) - Белобрад лангур, пурпурнолик лангур
Trachypithecus johnii - Нилгирийски лангур
Trachypithecus auratus - Явански черен лангур, явански (абаносов) лутунг
Trachypithecus cristatus - Сребрист лангур, гривест лангур, сребрист лутунг
Trachypithecus germaini (Trachypithecus cristatus ssp.) - Индокитайски сребрист лангур, лутунг на Герман
Trachypithecus barbei (Trachypithecus cristatus ssp.) - Тенасеримски лангур, тенасеримски лутунг
Trachypithecus obscurus - Очилат лангур, димен лангур
Trachypithecus phayrei - Фейров лангур
Trachypithecus pileatus - Качулат лангур
Trachypithecus shortridgei (Trachypithecus pileatus ssp.) - Лангур на Шортридж
Trachypithecus geei - Златен лангур
Trachypithecus francoisi - Тонкински лангур, лангур на Франсоа
Trachypithecus hatinhensis (Trachypithecus francoisi ssp.) - Ха-Тинхийски лангур
Trachypithecus poliocephalus (Trachypithecus francoisi ssp.) - Златоглав лангур
Trachypithecus laotum (Trachypithecus francoisi ssp.) - Лаоски лангур
Trachypithecus delacouri (Trachypithecus francoisi ssp.) - Лангур на Делакур, лангур панда
Trachypithecus ebenus (Trachypithecus francoisi ssp.) - Индокитайски черен лангур

Atanas Dakov
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  klyunchev
2 hrs
  -> Благодаря!

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
павиан:)


Explanation:
Здравей! На хинди "languur" е павиан и поради това моето предположение е такова. Не знам дали ще ти е от полза.

Kendriya
Japan
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian