KudoZ home » English to Bulgarian » Zoology

melon

Bulgarian translation: ехолокатор, челна акустична леща


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:melon
Bulgarian translation:ехолокатор, челна акустична леща
Entered by: V_N

15:55 Dec 10, 2010
English to Bulgarian translations [PRO]
Science - Zoology / Dolphins
English term or phrase: melon
A sonar click is produced in the air passages of a dolphin's head.
This is an organ called a melon in the forehead, which enables it to focus and beam the sound through water.

Здравейте, колеги, някой знае ли как се нарича този орган - това е специална кухина на долната челюст, пълна с мазнина, която препраща звуковите вибрации към средното ухо.

Благодаря!
V_N
челна акустична леща
Explanation:
http://www.multitran.ru/c/m.exe?t=4570175_2_1
лобная линза (т.е. "челна леща"
зоол. Melon (у дельфинов keke)

http://forum.all.bg/showflat.php?Cat=0&Board=pets&Number=375...
Тези ехолокации резонират в така наречения MELON, който е разположен над челото и действа като акустична леща. Ехото се получава при областта на задната част на по-ниската челюст, която предава чрез мазнина в орган в по-ниската челюст.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:01:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://bg.wikipedia.org/wiki/Китоподобни
В Уикипедия на български е melon:
Melon (орган за ехолокация)
Значи може да използвате и това.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:06:53 GMT)
--------------------------------------------------

Намерих още един вариант: "пъпеш"
http://www.imabog.com/denizler/denizler_13.html
Областта наречена „пъпеш”, която представлява мастна структура на челото на делфина, служи като звукова леща и събира вълните на делфина в тесни насочени електромагнитни вълни. Следователно делфинът може да насочи вълните, на където пожелае, раздвижвайки главата си.
Selected response from:

Alpha-Beta
Bulgaria
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1челна акустична лещаAlpha-Beta
4мелън
petkovw


Discussion entries: 1





  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
мелън


Explanation:
o)


    Reference: http://www.kaldata.com/forums/index.php?showtopic=31293&st=4...
petkovw
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
челна акустична леща


Explanation:
http://www.multitran.ru/c/m.exe?t=4570175_2_1
лобная линза (т.е. "челна леща"
зоол. Melon (у дельфинов keke)

http://forum.all.bg/showflat.php?Cat=0&Board=pets&Number=375...
Тези ехолокации резонират в така наречения MELON, който е разположен над челото и действа като акустична леща. Ехото се получава при областта на задната част на по-ниската челюст, която предава чрез мазнина в орган в по-ниската челюст.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:01:15 GMT)
--------------------------------------------------

http://bg.wikipedia.org/wiki/Китоподобни
В Уикипедия на български е melon:
Melon (орган за ехолокация)
Значи може да използвате и това.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-10 17:06:53 GMT)
--------------------------------------------------

Намерих още един вариант: "пъпеш"
http://www.imabog.com/denizler/denizler_13.html
Областта наречена „пъпеш”, която представлява мастна структура на челото на делфина, служи като звукова леща и събира вълните на делфина в тесни насочени електромагнитни вълни. Следователно делфинът може да насочи вълните, на където пожелае, раздвижвайки главата си.

Alpha-Beta
Bulgaria
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radosveta Golden: Тази композиция "челна акустична леща" някак си звучи най-добре. Има го и като "ехолокатор"
1 day 56 mins
  -> Мерси! :)