KudoZ home » English to Catalan » Art/Literary

to day dream

Catalan translation: "La rutina d'en Jim a l'hora de preparar té era el triomf de la ineficiència del somiador"


15:42 Jan 24, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: to day dream
"Jim's tea-making routine was a triumph of day-dreaming inefficiency" also need verb to daydream
louisajay
Catalan translation:"La rutina d'en Jim a l'hora de preparar té era el triomf de la ineficiència del somiador"
Explanation:
If you prefer, you can substitute "del somiador" with "d'aquell que somia despert".

"Preparar" adds a more adequate sense than just "fer". And "a l'hora" sounds more Catalan than "per fer".
Selected response from:

Scheherezade Surià López
Grading comment
Many thanks - a sentence problematic for me now sounds great!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1somiar despert
Blanca Rodr�guez
5"La rutina d'en Jim a l'hora de preparar té era el triomf de la ineficiència del somiador"Scheherezade Surià López
4somiar despert / somiar
Sheila Hardie


  

Answers


48 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
somiar despert


Explanation:
Also, here's a free translation of the sentence

La rutina de Jim per fer té era un triomf de la ineficiència del somiador

Blanca Rodr�guez
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in GalicianGalician
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sheila Hardie
10 mins

neutral  Scheherezade Surià López: sounds a bit strange, but the meaning is OK
44 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
somiar despert / somiar


Explanation:
I agree with the answer above, I just wanted to add the references I had found.

HTH

Sheila


Tipus de joc
... Somiar despert, - Joc mental o inactiu. - Representa un paper dramàtic, heroic i
fantàstic. - Recurs dels nens més grans quan estan avorrits sense poder jugar ...
mural.uv.es/abalfe/joc2.htm - 5k - En caché - Páginas similares

Se buscó somiar despert en la Web.   Resultados 1 - 10 de aproximadamente 48. La búsqueda tardó 0.27 segundos.

Michael Ende. Introducció
... perquè nega constantment l'existència de la fantasia. Aquesta fantasia no s'ha
d'entendre com un simple "somiar despert". La fantasia és el sinònim de la ...
www.xtec.es/recursos/lit_inf/dossiers/ende/intro.htm - 6k - En caché - Páginas similares

[PDF] pri eres les
Formato de archivo: PDF/Adobe Acrobat - Versión en HTML
... només en l'altre i tenir moltes ganes de veure'l. Estar enamorat és com somiar
despert. Em sento més gran... No fem grans projectes... No vull comprometre'm ...
www.gencat.es/sanitat/cat/primvegades.pdf - Páginas similares

   




Comprar-lo
somiar
 
[s. XIV; del ll. somniare, íd., der. de somnium 'somni']
 
[®canviar ] v 1 intr 1 Tenir un somni o somnis. Fa dies que somio cada nit: abans no somiava mai.
   
2 semblar-li (a algú) que somia Trobar-se veient o sentint coses inesperables, increïbles.
   
3 somiar despert (o simplement somiar) Imaginar-se coses que no poden ésser, donar com a cert o com a realitzable el que no és o bé és de quasi impossible realització, discórrer fantàsticament. I tu et penses que ell es desprendrà del que més estima per donar-nos-ho a nosaltres? Tu somies, noi.
 
2 tr 1 Veure en somni alguna cosa. He somiat que queia daltabaix d'un balcó. Tu em vas dir que ho pagaries o ho he somiat?
   
2 Imaginar com a possible o realitzable alguna cosa que no és d'esperar, que és de molt difícil realització. Qui hauria mai somiat de trobar-te aquí? Que ell et concedeixi això, ni ho somiïs. Somiava poder tenir una caseta vora la mar. Qui té fam somia pa.
   
3 somiar truites Fer-se il·lusions.
 
so_mi_ar.

Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
"La rutina d'en Jim a l'hora de preparar té era el triomf de la ineficiència del somiador"


Explanation:
If you prefer, you can substitute "del somiador" with "d'aquell que somia despert".

"Preparar" adds a more adequate sense than just "fer". And "a l'hora" sounds more Catalan than "per fer".

Scheherezade Surià López
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Many thanks - a sentence problematic for me now sounds great!