KudoZ home » English to Catalan » Art/Literary

moray eels

Catalan translation: morena


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:moray eel
Catalan translation:morena
Entered by: Aida GarciaPons

12:06 Mar 26, 2003
English to Catalan translations [Non-PRO]
Art/Literary
English term or phrase: moray eels
There were moray eels in the waters aroun the islands.

encara una altra...
i gracies again ;)

Les eels ja se que son, pero aixo de moray no ho trobo :(
Aida GarciaPons
United States
anguila (tropical) o morena
Explanation:
El terme anglès (moray) prové del portuguès 'moreia' (del llatí MURAENA, que dóna en català 'morena').
És aquell que és tan lleig i que sembla molt ferotge...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 12:34:52 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bé... em dedico a la història de la llengua, i això de les etimologies és un món molt apassionant, creu-me!

De res!
Selected response from:

Lluís Gonzàlez
Grading comment
Moltes gracies a tots dos un altre cop.

Lluis, com es que saps tantes provinencies (portugues, llati...)???? m'hasdeixat de pedra!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5anguila (tropical) o morena
Lluís Gonzàlez
5Anguila de Moray
Necarpi
2morena
Sheila Hardie


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
anguila (tropical) o morena


Explanation:
El terme anglès (moray) prové del portuguès 'moreia' (del llatí MURAENA, que dóna en català 'morena').
És aquell que és tan lleig i que sembla molt ferotge...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 12:34:52 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Bé... em dedico a la història de la llengua, i això de les etimologies és un món molt apassionant, creu-me!

De res!

Lluís Gonzàlez
Native speaker of: Native in CatalanCatalan
PRO pts in pair: 5
Grading comment
Moltes gracies a tots dos un altre cop.

Lluis, com es que saps tantes provinencies (portugues, llati...)???? m'hasdeixat de pedra!

18 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
morena


Explanation:
Em sembla que es diu així.

HTH

Sheila

terra | artículo
... Nos referimos fundamentalmente a cuatro peces serpentiformes: la anguila,
el congrio, la lamprea y la morena. Todos ellos, curiosamente ...
www.terra.com/mujer/articulo/html/hof15030.htm - 27k - 24 març 2003 - Còpia en memòria - Pàgines similars

resbalosamente amigable
... Secretos del mar. RESBALOSAMENTE AMIGABLE. La anguila morena es un pez que ha ido
modificando su cuerpo para adaptarlo a las necesidades impuestas por el medio. ...
www.barrameda.com.ar/secretos/anguila1.htm - 15k - Còpia en memòria - Pàgines similars



CEIP CASSIÀ COSTAL
... més ens agradat són el peix globus i la morena. Les morenes algunes són gruixudes
i llargues i altres ... peix gat, peix lluna, peix manta, anguila, escórpora. ...
www.xtec.es/centres/b7004694/ci.htm - 2k - Còpia en memòria - Pàgines similars



--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-26 12:26:57 (GMT)
--------------------------------------------------

MEDITERRANEA -Clases Especies-
Familia Anguillidae Anguila Familia Congridae;
Congrio Familia Muraenidae; Morena.
www.fut.es/mediterranea/html/castella/ ecologia/fauna/peixos/fam_esp101.htm - 3k - Còpia en memòria - Pàgines similars

mi web
... Peces Óseos - Clase Osteichtyes: F.Ophichthyidae (anguila), F. Muraenidae (morena),
F.Ophidiidae (congrio), F.Clupeidae (sardina), F.Engraulidae (anchoveta ...
tarwi.lamolina.edu.pe/~pgil/SILLABUS.htm - 20k - Còpia en memòria - Pàgines similars



Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Anguila de Moray


Explanation:
... No alcance en lugares Dónde usted no puede ver. Las anguilas de Moray,
por ejemplo, anidan en hoyos oscuros.

Es veu que tampoc ho traduixen, en totes les pàgines hi havia la denominació de Moray.




    Reference: http://www.wwdive.com/sp_fears.htm
Necarpi