KudoZ home » English to Catalan » Other

purring

Catalan translation: roncant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:purring
Catalan translation:roncant
Entered by: Noony

10:56 Jan 8, 2002
English to Catalan translations [Non-PRO]
English term or phrase: purring
He was in for his morning bath...he usually really dislikes
them...consantly trying to climb out. Well, I sat with him this time
(i'm usually making his meal while he's in the tub) and stroked him
gently on his neck AND HE PURRED! I think it surprised him,
too.... After he did that he kind of looked up at me like he was
saying "Was that me?".
Noony
ronronejar / roncar
Explanation:
The dictionary says roncar. I would say ronronejar and I'm sure a lot of people would, but if you're writing you should probably write roncar.
Selected response from:

Hazel Whiteley
Grading comment
Thank you for your help!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5roncar de satisfacció
Anna Serra i Vidal
4roncar
Sheila Hardie
4ronronejar / roncar
Hazel Whiteley


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ronronejar / roncar


Explanation:
The dictionary says roncar. I would say ronronejar and I'm sure a lot of people would, but if you're writing you should probably write roncar.


    experience
Hazel Whiteley
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Thank you for your help!

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
roncar


Explanation:
I think roncar is the most correct verb to use here.

HTH


Sheila


Traducció Diccionari Avançat Català - Castellà Vox
ronroneo   
sustantivo masculino (del gato) ronc. 

El gat, el gran protagonista, repeteixo, no ens el va regalar ningú, ens el trobàrem a casa, ben petitó. I a casa es quedà. Ja feia temps que el teníem i s'havia anat fent gran, lluent, viu com una centella. Encara que els gats tenen astúcia felina, molt instintius, com els grans animals de les selves, el tigre, el lleó, el lleopard, reconec que el nostre gat era molt prudent. Mai no es va enfilar damunt de la cuina. Esperava sempre que li déssim el menjar. Quan et mirava amb aquells ulls tan rodons, semblava que em volia dir que li parlés, que li fes moixaines i..tot seguit el sentia roncar.
http://www.sola-sole.com/delmon.htm




Llenguatge dels gats

El gat disposa de nombrosos mitjans per a comunicar-se, els principals són:

El llenguatge oral

El ronc

Prové de les contraccions ràpides dels músculs de la laringe i del diafragma, apareixent des de la primera setmana d'edat.

El gat ronca en presència d'un altre gat o d'una persona. És expressió d'alegria o de submissió.

El maulit
http://www4.gratisweb.com/jzjsilla/gats/compor/compor.htm

Sheila Hardie
Spain
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
roncar de satisfacció


Explanation:
De fet la paraula correcta és roncar sense més ni més. Però sembla acceptat que com que roncar ho tenim associat a allò que fem quan dormim, es pot adjectivar el verb roncar d'alguna manera quan parlem de l'acció que fan els gats quan estan contents.

En el teu cas, donada la traducció que estas fent, jo ho emfatitzaria utilitzant el "de satisfacció" o qualsevol altre complement que se t'acudeixi.


    Diccionari General de la Llengua Catalana
Anna Serra i Vidal
Spain