KudoZ home » English to Catalan » Poetry & Literature

effortlessly

Catalan translation: com qui no vol la cosa


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:effortlessly
Catalan translation:com qui no vol la cosa
Entered by: Maria Rosich Andreu

12:25 Feb 13, 2007
English to Catalan translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / cooking
English term or phrase: effortlessly
Com us sembla que es podria traduir "effortlessly" en aquest context?

There are certain dishes always best eaten in restaurants, however tempting the cookbook version appears. That perfect apple tart with parchment-thin but ***effortlessly*** crispy base and the shimmering glaze on top? Forget it.

Gràcies,
Maria
Maria Rosich Andreu
Spain
com qui no vol la cosa
Explanation:
És una mica llarga, però crec que manté el to de sarcasme de l'original. Si es tracta de la traducció d'un llibre/crítica crec que un es pot permetre afegir aquesta locució al lloc d'effortlessly.
Jo diria alguna cosa com "El pastís de poma perfecte, amb la base finíssima i cruixent feta com qui no vol la cosa, i cobert duna glaça brillant? Oblideu-vos-en."

Sort! i bon profit ;)
Aïda

Selected response from:

Aida GarciaPons
United States
Grading comment
sí, crec que va per aquí. Rumiaré una mica més però perquè ja he fet anar aquesta expressió un altre cop un parell de línies més amunt...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ben
Teresa Miret
4com qui no vol la cosa
Aida GarciaPons
4fàcil de fer
Maica B


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fàcil de fer


Explanation:
Maica :)

Maica B
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
com qui no vol la cosa


Explanation:
És una mica llarga, però crec que manté el to de sarcasme de l'original. Si es tracta de la traducció d'un llibre/crítica crec que un es pot permetre afegir aquesta locució al lloc d'effortlessly.
Jo diria alguna cosa com "El pastís de poma perfecte, amb la base finíssima i cruixent feta com qui no vol la cosa, i cobert duna glaça brillant? Oblideu-vos-en."

Sort! i bon profit ;)
Aïda



Aida GarciaPons
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
sí, crec que va per aquí. Rumiaré una mica més però perquè ja he fet anar aquesta expressió un altre cop un parell de línies més amunt...

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ben


Explanation:
Hola, Maria,

Em sembla que té a veure amb el fet que, quan algú menja el pastís de poma, li cruix sense haver de fer cap esforç. Per tant, és «ben cruixent», «molt cruixent», «fàcilment cruixent» o «naturalment cruixent» (les dues últimes opcions no m'agraden gaire, però «fàcilment» i «naturalment» serien possibles traduccions d'«effortlessly» en un altre context.

Espero que t'ajudi :-)

Teresa

Teresa Miret
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4