KudoZ home » English to Catalan » Poetry & Literature

devitalized

Catalan translation: obsoleta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:devitalized
Catalan translation:obsoleta
Entered by: guasch

10:32 Feb 18, 2012
English to Catalan translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / devitalized
English term or phrase: devitalized
Com traduiríeu aquí "devitalized"?

So why translate at all? Intercultural communication? But literary translation is more than mere communication (perhaps a rather devitalized notion).

Havia pensat en un terme massa desvirtuat o trillat, m'han proposat debilitat, però no diem que un terme o un concepte estigui "debilitat"...

Gràcies!
guasch
obsoleta
Explanation:
una noció més aviat obsoleta, crec que es refereix a aixó, és a dir, que ja no té gaire vida, està mig morta com si diguéssim... "noció obsoleta" és adequat.
Selected response from:

Rosa Grau
Spain
Grading comment
Gràcies. Em sembla que vaig per aquest camí...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4desvitalitzat
Miquel Ferre
4obsoletaRosa Grau


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
obsoleta


Explanation:
una noció més aviat obsoleta, crec que es refereix a aixó, és a dir, que ja no té gaire vida, està mig morta com si diguéssim... "noció obsoleta" és adequat.

Rosa Grau
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in CatalanCatalan, Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Gràcies. Em sembla que vaig per aquest camí...

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
desvitalitzat


Explanation:
Hola guasch,

Si vols, pots posar perfectament desvitalitzat. Crec que és el sentit i es correcte.


--------------------------------------------------
Note added at 10 horas (2012-02-18 20:51:24 GMT)
--------------------------------------------------

En el cas de noció seria "desvitalitzada" és clar.


    Reference: http://www.termcat.cat/ca/Cercaterm/
Miquel Ferre
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 8