KudoZ home » English to Catalan » Zoology

Alpha lion

Catalan translation: Mascle dominant, mascle líder del grup


10:31 Nov 26, 2008
English to Catalan translations [PRO]
Art/Literary - Zoology
English term or phrase: Alpha lion
Hola,

En una pel.lícula he trobat això:
"When you're bigger, you'll be Alpha Lion, just like me."

Com traduim això d'"Alpha"? És "lleó alfa" o té un altra traducció?

Moltes gràcies
Scheherezade Suria Lopez
Spain
Catalan translation:Mascle dominant, mascle líder del grup
Explanation:
Senzillament en podriem dir un "mascle dominant" o el "mascle líder del grup".
Un home alfa és un home dominant o líder. Aquí s'aplicaria als lleons.
Selected response from:

Joan Ballart
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Mascle dominant, mascle líder del grup
Joan Ballart
4LÍDER
Gemma Sanza Porcar


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
alpha lion
Mascle dominant, mascle líder del grup


Explanation:
Senzillament en podriem dir un "mascle dominant" o el "mascle líder del grup".
Un home alfa és un home dominant o líder. Aquí s'aplicaria als lleons.

Joan Ballart
Native speaker of: Native in SpanishSpanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Miralles Mulleras
6 mins

agree  Aida GarciaPons: En aquest cotext és el que diria jo tmb. Al termcat, però, he vist que hi diu: "mascle alfa" Terme conegut de l'estudi del comportament social dels animals.
35 mins

agree  Maria Rosich Andreu: sí, alfa també s'utilitza, potser és una mica més tècnic
49 mins

agree  Marc Figueras
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
alpha lion
LÍDER


Explanation:
Si es tracta d´una pel·lícula per a xiquets, penso que és millor aquesta paraula.

Pensa que "mascle alfa" és molt tècnic.

Si no és el cas, les altres opcions són correctes.

Salut,

Gemma

Gemma Sanza Porcar
Spain
Native speaker of: Native in SpanishSpanish, Native in CatalanCatalan
PRO pts in category: 8