KudoZ home » English to Croatian » Biology (-tech,-chem,micro-)

microarray

Croatian translation: Oligonukleotidni mikročip (analiza sveukupne ekspresije gena)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:microarray
Croatian translation:Oligonukleotidni mikročip (analiza sveukupne ekspresije gena)
Entered by: Dinap

12:59 Jan 20, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / immunology
English term or phrase: microarray
oligonucleotide microarray
Dinap
Croatia
Oligonukleotidni čip
Explanation:
http://www.gene-chips.com/ ili www.wikipedia.org gdje se definira tehnologija dna-microarray, a koja se još naziva dna chip ili kod nas genski ili dna čip, a u okviru takvih tehnologija spominje se i traženi pojam - oligonucleotide microarray. Ako je moj skromni um shvatio radi se o jednoj od metoda dna analize koja koristi fargmente ove vrste nukleotida... podsjeća me na nesto kao lakmus papir na satovima kemije... pa onda...
www.irb.hr/hr/research/initiatives/bioinf/bioinfo/repos/crn...
http://www.euro.genom.si/index.php?option=com_content&task=v...
www.kbsm.hr/klinkemija/4_HKMB/Knjiga_sazetaka_Kongresa.pdf

Uglavnom nisam stručnjak, već danas imam višak vremena:)) a i prijevod kolegice stankovic se isto može naći-mikromreža...

pozdrav
Selected response from:

krtko
China
Grading comment
Hvala kolega, to je to!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4microarray analiza
Natasa Djurovic
4mikromreža; mikroraster; mikropostroj
V&M Stanković
3Oligonukleotidni čipkrtko


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
microarray analiza


Explanation:
referenca:
http://www.plivamed.net/?section=home&cat=w8id=589&show=1
Na sajtu ova nova analiza DNK ,, microarray" nije prevedena

Natasa Djurovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 19

11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikromreža; mikroraster; mikropostroj


Explanation:
“Bioinformatika.hr
...
Kada smo vec kod hrvatskog nazivlja u molekularnoj biologiji, jedno pitanje koje me muči vec duže vrijeme: koji naziv koristiti za metode objedinjene engleskom riječju "microarray"?
U bioinformatičkom pojmovniku stoji naziv "biočip".
Akademik Gamulin u Molekularnoj patofiziologiji spominje "mikropostroj".
Prevođenjem engleske kovanice microarray moze se doći i do "mikromreže", "mikrorastera" i sl.”
( http://forum.bioinformatika.hr/index.php?action=profile;u=15... )


“SLOVENSKO BIOKEMIJSKO DRUŠTVO
TERMINOLOŠKA KOMISIJA
...
#MICROARRAY mikromreža, mikroraster; DNA-microarray DNA-mikroraster, DNA-mikromreža; microarray slide mikromrežna ploščica (14.6.)”
( http://bio.ijs.si/SBD/terminologija.html )

V&M Stanković
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

22 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Oligonukleotidni čip


Explanation:
http://www.gene-chips.com/ ili www.wikipedia.org gdje se definira tehnologija dna-microarray, a koja se još naziva dna chip ili kod nas genski ili dna čip, a u okviru takvih tehnologija spominje se i traženi pojam - oligonucleotide microarray. Ako je moj skromni um shvatio radi se o jednoj od metoda dna analize koja koristi fargmente ove vrste nukleotida... podsjeća me na nesto kao lakmus papir na satovima kemije... pa onda...
www.irb.hr/hr/research/initiatives/bioinf/bioinfo/repos/crn...
http://www.euro.genom.si/index.php?option=com_content&task=v...
www.kbsm.hr/klinkemija/4_HKMB/Knjiga_sazetaka_Kongresa.pdf

Uglavnom nisam stručnjak, već danas imam višak vremena:)) a i prijevod kolegice stankovic se isto može naći-mikromreža...

pozdrav

krtko
China
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hvala kolega, to je to!