KudoZ home » English to Croatian » Bus/Financial

float a company

Croatian translation: prodaja dionica kompanije na burzi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:float a company
Croatian translation:prodaja dionica kompanije na burzi
Entered by: Daniela Miklic Belancic

14:23 Aug 12, 2002
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial / joint venture
English term or phrase: float a company
Postoji li uobičajeni hrvatski izraz za

"to float a company"?

Zahvaljujem unaprijed
Vesna Zivcic
prodaja dionica kompanije na burzi
Explanation:
Prodaja dionica ili drugih vrijednosnih papira kompanije na burzi

Business dictionary - H. Zgombić

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 18:29:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Misli se na prvu javnu ponudu dionica (iz vašeg konteksta proizlazi da je siguran poslovni uspjeh joint venture-a omogućio ponudu njegovih prvih dionica javnosti).
Selected response from:

Daniela Miklic Belancic
Grading comment
Zahvaljujem na objašnjenjima!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1osnovati i pokrenuti poduzeće
Aleksander Vasiljevic
5prodaja dionica kompanije na burzi
Daniela Miklic Belancic


Discussion entries: 3





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
osnovati i pokrenuti poduzeće


Explanation:
Ref.:
Miroslava Cvejić, Larisa Kolomejceva-Jovanović: Englesko-rusko-srpski poslovni rečnik, I izd., Savremena administracija, Beograd, 1997.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 16:32:36 (GMT)
--------------------------------------------------

Sad kad ste dali kontekst, pronašao sam i sledeće:

float - započinjanje posla
_To float a company_, obezbeđenje kapitala i sređivanje svih formalnosti za formiranje preduzeća.
Vukašin Stanojević: Englesko-srpski poslovni pojmovnik sa objašnjenjima (1998)
###
Float
Lansiranje nove kompanije prodajom njenih akcija na berzi.
Floatation
Slobodna prodaja. Emitovanje akcija namenjenih javnosti po prvi put. Način da se prikupi kapital potreban za novu kompaniju putem javne ponude akcija. Privatna kompanija, koja želi da se transformiše u javnu, koristi postupak slobodne prodaje kojim svoje akcije nudi javnosti, za šta angažuje emisiono preduzeće. Sin. _initial public offering_.
Ninoslava Grujić, Olivera Komnenić: Englesko-srpski berzanski leksikon (1995)
###
Float
Kaže se to _float a company_, osnovati kompaniju. _Float_ podrazumeva da je obezbeđen potreban kapital i da su obavljene sve radnje za osnivanje kompanije.
Floatation = Plasman
Poslovi emisije i plasmana hartija od vrednosti prilikom početne prodaje ili prodaje iz prve ruke nazivaju se _floatation_.
Olivera Komnenić, Ninoslava Grujić: Englesko-srpski leksikon, ABC akcionarstva (1994)
###
to float a new business company
pozvati na suskripciju (upis akcija novog trgovačkog društva)
Miroslava Cvejić: Financial words you need, englesko-srpski finansijski rečnik (1992)

a initial public offering bi bilo:

Initial public offering, IPO
1. U SAD, prva javna ponuda akcija.
2. V. primary market pod market.
3. U SAD, akcije koje se ponude javnosti na primarnom tržištu. Sredstva koja se prikupe od prodaje ovih akcija idu direktno kompaniji. Kako se ove akcije nisu ranije pojavljivale na tržištu, teško je odrediti u kom pravcu će se kretati njihova cena kada otpočne trgovanje na sekundarnom tržištu.
Ninoslava Grujić, Olivera Komnenić: Englesko-srpski berzanski leksikon (1995)
###
initial public offering
inicijalna javna ponuda (kod primarne emisije)
Miroslava Cvejić: Financial words you need, englesko-srpski finansijski rečnik (1992)



    Reference: http://solair.eunet.yu/~vaske/utility/recnici/recnici.htm#20...
Aleksander Vasiljevic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 131

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxmarijana1: svaka čast
3 hrs
  -> Najljepša hvala!

28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
prodaja dionica kompanije na burzi


Explanation:
Prodaja dionica ili drugih vrijednosnih papira kompanije na burzi

Business dictionary - H. Zgombić

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-12 18:29:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Misli se na prvu javnu ponudu dionica (iz vašeg konteksta proizlazi da je siguran poslovni uspjeh joint venture-a omogućio ponudu njegovih prvih dionica javnosti).

Daniela Miklic Belancic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in pair: 283
Grading comment
Zahvaljujem na objašnjenjima!