KudoZ home » English to Croatian » Business/Commerce (general)

break-even

Croatian translation: točka pokrića


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:break-even
Croatian translation:točka pokrića

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
15:59 Feb 8, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general)
English term or phrase: break-even
Definition from PowerHomeBiz.com:
The point of business activity when total revenue equals total expenses. Above the break-even point, the business is making a profit. Below the break-even point, the business is incurring a loss.

Example sentence(s):
  • On the surface, break-even analysis is a tool to calculate at which sales volume the variable and fixed costs of producing your product will be recovered. Another way to look at it is that the break-even point is the point at which your product stops costing you money to produce and sell, and starts to generate a profit for your company. Weatherhead School of Management
  • Generally, an initial break-even analysis focuses on a relatively narrow range of sales volume in which variable costs are simple to calculate. JBV's Competitive Edge
  • A senior executive at Associated Newspapers has predicted that the London freesheet it is launching today will break even within four years, sooner than expected in its original business plan. guardian.co.uk
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

točka pokrića
Definition:
"Točka pokrića je ona količina proizvoda kod koje je ukupan prihod jednak ukupnim troškovima (troškovima prodanih proizvoda, tj. rashodima). Operativna dobit (prihodi minus rashodi) kod točke pokrića jednaka je nuli."
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +3točka pokrića
Kristina Kolic
5pozitivna nulajere_bilic
4točka pokrićabonafide1313
4doci na nulu, zaraditi dovoljno da vratite ulozenomerri_t


  

Translations offered


57 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
doci na nulu, zaraditi dovoljno da vratite ulozeno


Definition from own experience or research:
...

Example sentence(s):
  • Hrvatski institut za tehnologiju svakako želi vratiti uloženo, a po mogućnosti i zaraditi. - web site  
merri_t
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
točka pokrića


Definition from own experience or research:
Točka pokrića (TP)
Sjecište ukupnih prihoda i ukupnih troškova u kojem je rezultat poslovanja jednak nuli. Kao točka u kojoj se prihodi i rashodi izjednačavaju označava prijelaz iz zone gubitka u zonu dobitka i obrnuto. Analiza točke pokrića (Break-Even-Analysis) prestavlja metodološki postupak utvrđivanja točke pokrića u kojoj se prihodi i rashodi izjednačavaju, a koja dijeli zonu dobitka od zone gubitka.

Example sentence(s):
  • Točka pokrića je onaj iznos prodaje, izražen novčano ili količinski kod kojeg je poslovanje poduzeća na nuli (bez dobiti ili gubitka). - Internetske stranice  
  • Kritična količina proizvodnje i prodaje kod koje dolazi do izjednačavanja kumuliranih prihoda i troškova naziva se točkom pokrića ili pragom dobitka. - Internetske stranice  
bonafide1313
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 53

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
točka pokrića


Definition from Računovodstvo i financije (RIF):
"Točka pokrića je ona količina proizvoda kod koje je ukupan prihod jednak ukupnim troškovima (troškovima prodanih proizvoda, tj. rashodima). Operativna dobit (prihodi minus rashodi) kod točke pokrića jednaka je nuli."

Example sentence(s):
  • "g) točka pokrića je onaj iznos prodaje(novčano ili količinski) kod kojeg je poslovanje poduzeća na nuli (bez dobiti ili gubitka). Jednom kada se zna točka pokrića tada se zna i minimalni plan prodaje koji se treba ostvariti." - Hrvatska agencija za malo gospodarstvo  
  • "Analiza točke pokrića ukazuje koju je razinu prodaje potrebno ostvariti da bi određena cijena bila profitabilna, odnosno pri kojoj su razini prodaje ukupni prihodi od prodaje jednaki ukupnim troškovima." - Ekonomski fakultet u Zagrebu  
  • "Točka (razina aktivnosti) u kojoj su ukupni prihodi jednaki ukupnim troškovima, a dobit jednaka nuli, zove se točka pokrića ili Break Even Point te se, stoga, i CVP analiza često naziva analiza točke pokrića (Break Even Point Analysis)." - Sveučilište u Zadru  

Explanation:
"Financijsko-ekonomsko poslovanje
za male i srednje poduzetnike
Cilj seminara je upoznati poduzetnike s potrebom praćenja troškova poslovanja i točke pokrića, upoznati ih s instrumentima osiguranja, načinima naplate potraživanja uz osvrt na obračun PDV-a s obzirom na način naplate potraživanja."
Centar za poduzetništvo
http://www.poduzetnistvo.org/centar/financijsko-ekonomsko-po...
Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 71

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Dubravka Hrastovec
2 hrs
  -> Hvala, Dubravka!

Yes  Svjetlana Nevescanin
15 hrs
  -> Hvala, Svjetlana!

Yes  Davorka Herceg-Lockhart
17 hrs
  -> Hvala, Davorka!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
pozitivna nula


Definition from own experience or research:
Točka na kojoj su troškovi i primitci ujednjačeni.

Example sentence(s):
  • I doista, Crobex se na kraju mogao pozitivnog teritorija - 0,1%. Ta se pozitivna nula odlično uklopila u prilično anemičnu sliku domaćeg tržišta kapitala... - CroRSS  
jere_bilic
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in CroatianCroatian




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License