KudoZ home » English to Croatian » Economics

contestable market

Croatian translation: osporivo tržište


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contestable market
Croatian translation:osporivo tržište
Entered by: Vladimir Mavar

06:32 Sep 8, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / market structure
English term or phrase: contestable market
Ovo su tržišta koja imaju neznatan broj ulaznih i izlaznih barijera tako da firme mogu ubrzano ulaziti i izlaziti. Ako cijene ovdje nadmaše troškove, onda firme lako mogu ući. Ako se cijene spuste ispod razine troškova, firme mogu također brzo izići iz ovog tržišta. Mada samo tržište možda ima samo nekolicinu poduzeća, može ipak na ovaj način izlagati karakteristike kompetitivnog tržišta. Ovo nije moguće ako postoji par poduzeća kojima su ulazak i izlazak iz tržišta otežani.

www.tutor2u.net/economics/content/topics/monopoly/contestab...

en.wikipedia.org/wiki/Contestable_market


Ovaj je prijevod vrlo intuitivan, pa mi stoga "osporivo tržište" zvuči dobro. Tražim nešto sinonimno s izrazom "kompetitivno tržište". Imate li drugih prijedloga?
Vladimir Mavar
osporivo tržište
Explanation:
Meni sa baš čini da je osporivo tržište najbolji prijevod. Predloženim alternativnim prijevodima nedostaje značenje osporavanja:

"...average cost pricing will remain, even in the case of markets with few suppliers, when the market is contestable, i.e. there are potential competitors who are able to enter and exist rapidly"

Osim toga, radi se o teorijskom konceptu koji je dovoljno prepoznatljiv sam po sebi. I ako ga je već autor teorije takvog odabrao, valjda je to učinio s razlogom.

The theory of contestable markets suggests that even if there is only one seller, ... A perfectly contestable market is one in which entry and exit are ...
www.tutor2u.net/economics/content/topics/monopoly/contestab...
When the possession of market power is profitable, it should attract new entrants into the industry. If entry is easy, then the existence of very few or even only one firm may not result in economic inefficiency. The threat of potential entry may be enough competition to keep the industry operating at or close to the competitive price and output. In this case the market is a contestable market.

Contestable Markets Theory developed by William Baumol. ... theory defines contestability as the effectiveness of barriers to entry and exit in a market. ...
www.economyprofessor.com/economictheories/contestable-marke...


Da bi konkurencijski proces djelovao, nužno je ne samo da su poduzeća izložena konkurenciji drugih, da su tržišta 'osporiva', da se uklanjaju meka budžetska ograničenja (konkurencija je ...


efzg.globalnet.hr/UserDocsImages/ETE/FRANICEVIC/Pilar_edited_final_lektorirano(kao%20u%20knjizi).pdf
Selected response from:

Vesna Zivcic
Grading comment
Hvala vam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1natjecateljsko tržište
Miomira Brankovic
3osporivo tržište
Vesna Zivcic
3tržište neograničene konkurencije
Martina Culin
3konkurentno tržište
eleonora_r


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konkurentno tržište


Explanation:
Možda....

eleonora_r
Works in field
Native speaker of: Croatian

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
natjecateljsko tržište


Explanation:
Procjena trenutne ili buduće vrijednosti imovine mreže učinkovitog operatora, tj. vrijednosti koja bi prevladala da je tržište naglašeno natjecateljsko, predstavlja ključni element u metodi "računovodstva tekućih troškova".
https://rasprava.telekom.hr/rotr_default.aspx?id=85
Ugovorne strane će djelovati na unaprijeđivanju pristupa međunarodnim tržištima na trgovinskim temeljima, te općenito da bi razvile otvoreno i natjecateljsko tržište za energetske materijale i proizvode.
http://hrvatska.poslovniforum.hr/nn-arhiva/0004f/04f08.asp

Svaki će lokalni bankar posvjedočiti kako je tržište kredita postalo krajnje natjecateljsko i bespoštedno okruženje.
http://www.bankamagazine.hr/brojevi/2005/studeni_ 2005/docum...



Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Slavica Kosca-Vrlazic
43 mins

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tržište neograničene konkurencije


Explanation:
Špiljak/Ivir: ENGLESKO HRVATSKI POSLOVNI RIJEČNIK daje ovaj prijevod za "contestable market", mada na netu nisam našla nijednu stranicu koja bi uputila na konkretno ovaj izraz.
Nadam se da će vam pomoći!

Martina Culin
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osporivo tržište


Explanation:
Meni sa baš čini da je osporivo tržište najbolji prijevod. Predloženim alternativnim prijevodima nedostaje značenje osporavanja:

"...average cost pricing will remain, even in the case of markets with few suppliers, when the market is contestable, i.e. there are potential competitors who are able to enter and exist rapidly"

Osim toga, radi se o teorijskom konceptu koji je dovoljno prepoznatljiv sam po sebi. I ako ga je već autor teorije takvog odabrao, valjda je to učinio s razlogom.

The theory of contestable markets suggests that even if there is only one seller, ... A perfectly contestable market is one in which entry and exit are ...
www.tutor2u.net/economics/content/topics/monopoly/contestab...
When the possession of market power is profitable, it should attract new entrants into the industry. If entry is easy, then the existence of very few or even only one firm may not result in economic inefficiency. The threat of potential entry may be enough competition to keep the industry operating at or close to the competitive price and output. In this case the market is a contestable market.

Contestable Markets Theory developed by William Baumol. ... theory defines contestability as the effectiveness of barriers to entry and exit in a market. ...
www.economyprofessor.com/economictheories/contestable-marke...


Da bi konkurencijski proces djelovao, nužno je ne samo da su poduzeća izložena konkurenciji drugih, da su tržišta 'osporiva', da se uklanjaju meka budžetska ograničenja (konkurencija je ...


efzg.globalnet.hr/UserDocsImages/ETE/FRANICEVIC/Pilar_edited_final_lektorirano(kao%20u%20knjizi).pdf

Example sentence(s):
  • homepage.uibk.ac.at/~c40955/development/dl/chen06.doc
Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala vam.