KudoZ home » English to Croatian » Economics

pure command economy

Croatian translation: plansko gospodarstvo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pure command economy
Croatian translation:plansko gospodarstvo
Entered by: Vladimir Mavar

08:26 Oct 22, 2006
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / economic models
English term or phrase: pure command economy
Gospodarstvo u kojem država donosi sve alokacijske odluke te odgovara sva tri pitanja alociranja (što proizvesti, kako to proizvesti, te za koga). Tržišta nema. Država obavlja sve aktivnosti. Ovaj teoretski ideal odnosno ekstrem zapravo ne postoji u realnom svijetu, mada pruža referentnu točku usporedbe s realnim gospodarskim sustavima.

http://www.amosweb.com/cgi-bin/awb_nav.pl?s=gls&c=dsp&k=pure...

http://www.infoplease.com/cig/economics/getting-organized-co...


Budući da ovakvo gospodarstvo ne postoji u realnom svijetu, zanimaju me samo akademski termini (prijevodi).
Hvala vam.
Vladimir Mavar
plansko gospodarstvo
Explanation:
to je to.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-22 09:49:20 GMT)
--------------------------------------------------

praksa poznaje plansko gospodarstvo, pretpostavljam da bi se u ovom slučaju moglo naglasiti koncept tako da se pojmu jednostavno doda predmetak "čisto", dakle

"čisto plansko gospodarstvo"
Selected response from:

Pike
Croatia
Grading comment
Hvala vam.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5plansko gospodarstvo
Pike
4čisto zapovjedno (komandno, plansko) gospodarstvo
Miomira Brankovic
4ekonomija pod potpunom kontrolom državeIvana Karanikic
5 -1ekonomija potpunog upravljanja (nadzora)
Mike Lovric


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
ekonomija potpunog upravljanja (nadzora)


Explanation:
No further comment!

Mike Lovric
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  krtko: to bi bio doslovan prijevod
1 day3 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
plansko gospodarstvo


Explanation:
to je to.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2006-10-22 09:49:20 GMT)
--------------------------------------------------

praksa poznaje plansko gospodarstvo, pretpostavljam da bi se u ovom slučaju moglo naglasiti koncept tako da se pojmu jednostavno doda predmetak "čisto", dakle

"čisto plansko gospodarstvo"


    Reference: http://www.index.hr/forum/default.aspx?q=t&idf=5&idt=80507&s...
    Reference: http://www.proz.com/kudoz/1125119
Pike
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Hvala vam.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Davorka Grgic: Kad smo vec kod predmetka, moze i "potpuno". Zvalo se i "planska privreda".
49 mins
  -> Hvala!

agree  krtko
2 hrs
  -> Hvala!

agree  Ariana Koši
4 hrs
  -> Hvala!

agree  alen botica
5 hrs
  -> Hvala!

agree  Veronica Prpic Uhing
12 hrs
  -> Hvala!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ekonomija pod potpunom kontrolom države


Explanation:
Englesko-hrvatski poslovni rječnik definira pure economy kao ekonomiju s centralnim upravljanjem odnosno ekonomiju pod kontrolom države. Ako tome još dodamo pure u smislu potpunog onda dobijemo gore navedenu definiciju

Ivana Karanikic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
čisto zapovjedno (komandno, plansko) gospodarstvo


Explanation:
Mi to u Srbiji nazivamo komandnom privredom, a na hrvatskom je komandno gospodarstvo. Vidite brojne linkove:
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q="komandno gospodars...
Takodjer i zapovjedno, plansko gospodarstvo - koji god izraz da upotrijebite nećete pogriješiti, jer je to više termina za istu stvar - dirigovano gospodarstvo gdje se sve planira iz jednog centra umjesto da se prepusti tržišnim snagama da djeluju.

--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2006-10-22 15:41:08 GMT)
--------------------------------------------------

Zapovjedno gospodarstvo je ono u kojem vlada donosi sve odluke o proizvodnji i raspodjeli. Ono je karakteristično za zemlje bivšeg komunističkog bloka.

Stoga su njihove vlade u većini slučajeva odbacile komandno gospodarstvo i krenule teškim, ali dosad se pokazalo, jedinim uspješnim putem prema tržnom gospodarstvu.
http://www.agr.hr/cro/nastava/bs/moduli/doc/ag1144_trziste.p...


Miomira Brankovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 32