KudoZ home » English to Croatian » Economics

short selling

Croatian translation: nepokrivena prodaja dionica


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:short selling
Croatian translation:nepokrivena prodaja dionica
Entered by: merri_t

13:59 Nov 5, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Economics / financial markets
English term or phrase: short selling
with short selling, it will pay to sell the assets short forever ...
merri_t
Croatia
nepokrivena prodaja dionica
Explanation:
Da, slazem se sa sazom, ocito se cesto prevodi kao kratka prodaja, mada je meni to nekako nejasno. Zato predlazem ovu drugu opciju koju sam pronasla. Ja bih se mozda usudila reci i 'prodaja bez pokrica', ali o tom, potom. U svakom slucaju nesto sto ce to znacenje malo objasniti govorniku hrvatskoga jezika.

Investicijske tehnike koje se za to koriste u namjenu imunizacije vrijednosti imovine su: nepokrivena prodaja (engl. Short Selling) – ostvarivanje profita na padu cijene vrijednosnice (dionice, obveznice), posuđivanjem vrijednosnice i njezinom prodajom jer očekujemo pad vrijednosti u budućnosti te da ćemo u trenutku kada trebamo vratiti posuđenu vrijednosnicu na tržištu moći kupiti vrijednosnicu po nižoj cijeni od one po kojoj smo je prodali, i upotreba izvedenih financijskih instrumenata.
http://www.fondovi.hr/edukacija/news_1337

Polovicom srpnja SEC je privremeno zabranio nepokrivenu prodaju dionica devetnaest kompanija, uključujući četiri spomenute.
http://www.poslovni.hr/95963.aspx

U ovom se primjeru govori i o 'prodaji fiktivnih dionica':
Byrneov tekst govori o “naked short saleu”, prodaji dionica koje broker ne posjeduje niti zna kako doći do njih. Byrne smatra da je prodaja fiktivnih dionica uvelike odgovorna za aktualnu financijsku krizu, u kojoj neki analitičari naziru ponavljanje Velike depresije.
http://www.poslovni.hr/95963.aspx

Ima i dosta primjera gdje se taj pojam u hrvatskom ostavlja neprevedenim, npr.:
Grčka i Italija zabranile su u petak tzv. short selling svih dionica nakon što su burzovni indeksi zabilježili najveće padove u posljednjih deset godina.
http://www.poslovni.hr/Content/Article.aspx?id=95142

The selling of a security that the seller does not own, or any sale that is completed by the delivery of a security borrowed by the seller. Short sellers assume that they will be able to buy the stock at a lower amount than the price at which they sold short.
http://www.answers.com/topic/short-selling



Selected response from:

Silvija Ivacic
Grading comment
muchas gracias :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4nepokrivena prodaja dionica
Silvija Ivacic
2 +2kratka prodajasazo


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
kratka prodaja


Explanation:
14.12.2003: Put opcija vs kratka prodaja. ... Put opcija vs kratka prodaja. • Prednost kupnje opcije. –financijska poluga. –ograničen gubitak
web.efzg.hr/dok/PDS_Financije_poduzeca/Investicijska.../slide0031.htm - 11k -

Efikasna granica: dozvoljena kratka prodaja Efikasna granica: nije dozvoljena kratka prodaja Rizičnost vrijednosti Rizičnost vrijednosti dionice
www.fzplus.hr/product_info.php?products_id=1011&osCsid=... - 30k -



sazo
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zoe1
3 hrs

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
4 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
nepokrivena prodaja dionica


Explanation:
Da, slazem se sa sazom, ocito se cesto prevodi kao kratka prodaja, mada je meni to nekako nejasno. Zato predlazem ovu drugu opciju koju sam pronasla. Ja bih se mozda usudila reci i 'prodaja bez pokrica', ali o tom, potom. U svakom slucaju nesto sto ce to znacenje malo objasniti govorniku hrvatskoga jezika.

Investicijske tehnike koje se za to koriste u namjenu imunizacije vrijednosti imovine su: nepokrivena prodaja (engl. Short Selling) – ostvarivanje profita na padu cijene vrijednosnice (dionice, obveznice), posuđivanjem vrijednosnice i njezinom prodajom jer očekujemo pad vrijednosti u budućnosti te da ćemo u trenutku kada trebamo vratiti posuđenu vrijednosnicu na tržištu moći kupiti vrijednosnicu po nižoj cijeni od one po kojoj smo je prodali, i upotreba izvedenih financijskih instrumenata.
http://www.fondovi.hr/edukacija/news_1337

Polovicom srpnja SEC je privremeno zabranio nepokrivenu prodaju dionica devetnaest kompanija, uključujući četiri spomenute.
http://www.poslovni.hr/95963.aspx

U ovom se primjeru govori i o 'prodaji fiktivnih dionica':
Byrneov tekst govori o “naked short saleu”, prodaji dionica koje broker ne posjeduje niti zna kako doći do njih. Byrne smatra da je prodaja fiktivnih dionica uvelike odgovorna za aktualnu financijsku krizu, u kojoj neki analitičari naziru ponavljanje Velike depresije.
http://www.poslovni.hr/95963.aspx

Ima i dosta primjera gdje se taj pojam u hrvatskom ostavlja neprevedenim, npr.:
Grčka i Italija zabranile su u petak tzv. short selling svih dionica nakon što su burzovni indeksi zabilježili najveće padove u posljednjih deset godina.
http://www.poslovni.hr/Content/Article.aspx?id=95142

The selling of a security that the seller does not own, or any sale that is completed by the delivery of a security borrowed by the seller. Short sellers assume that they will be able to buy the stock at a lower amount than the price at which they sold short.
http://www.answers.com/topic/short-selling





Silvija Ivacic
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 8
Grading comment
muchas gracias :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zoe1: prodaja bez pokrića na burzi - ENGLESLO-HRVATSKI GLOSAR
38 mins
  -> Hvala Zorice

agree  Natasa Djurovic
2 hrs
  -> Hvala

agree  Andreja Ciković: odlično objašnjenje
1 day5 hrs
  -> Hvala

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 days23 hrs