KudoZ home » English to Croatian » Education / Pedagogy

surrogate parents

Croatian translation: posvojitelji, zamjenski roditelji


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:surrogate parents
Croatian translation:posvojitelji, zamjenski roditelji
Entered by: BUZOV

16:38 Dec 15, 2005
English to Croatian translations [PRO]
Education / Pedagogy
English term or phrase: surrogate parents
surrogate parents
Nina Breebaart
Netherlands
posvojitelji
Explanation:
ČETVRTI DIO - Posvojenje
(1) Posvojitelji u srodničkom posvojenju mogu biti samo bračni drugovi zajednički
koji ... Posvojitelji u roditeljskom posvojenju mogu biti bračni drugovi ...
http://jagor.srce.hr/gpp/Akti/Propisi/ObZ/4-ObZ.htm

ČETVRTI DIO

P O S V O J E N J E

Članak 122.

(1) Posvojenje je poseban oblik obiteljskopravnog zbrinjavanja i zaštite djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi koji posvojiteljima omogućuje roditeljstvo.

(2) Posvojenje se može zasnovati kao srodničko ili roditeljsko.

(3) Posvojitelji posvojenjem stječu pravo na roditeljsku skrb.

Članak 123.

Pravo djeteta je doznati od posvojitelja da je posvojeno, najkasnije do sedme godine života odnosno, ako je dijete starije dobi, odmah nakon zasnivanja posvojenja.

I. PRETPOSTAVKE ZA ZASNIVANJE POSVOJENJA

1. Zajedničke odredbe

Članak 124.



--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-12-15 17:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

Članak 128.

(1) Za posvojenje je potreban pristanak obaju ili jedinog roditelja djeteta, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.

(2) Roditelji mogu dati pristanak da njihovo dijete posvoji njima poznati ili nepoznati posvojitelj, na način propisan u članku 137. ovoga Zakona.

(3) Pristanak roditelja mora biti izričit u odnosu na vrstu posvojenja.

Članak 129.

(1) Za posvojenje nije potreban pristanak roditelja:

1. kojem je oduzeta roditeljska skrb,

2. koji je potpuno lišen poslovne sposobnosti,

3. koji je maloljetan, a nije sposoban shvatiti značenje posvojenja,

4. kojem boravište nije poznato najmanje šest mjeseci i ne brine se za dijete.

(2) Posvojenje se može zasnovati protiv volje ili bez izjave uredno pozvanog roditelja s kojim dijete ne živi ako je taj roditelj u većoj mjeri zapustio skrb o djetetu dulje od tri mjeseca.
Selected response from:

BUZOV
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +11zamjenski roditelji
Sherefedin MUSTAFA
5 +3posvojitelji
BUZOV
4 +3surogat roditeljixxxBesmir


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +11
zamjenski roditelji


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2005-12-15 16:42:58 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.forum.hr/showthread.php?s=e1c00e7feaee8bde87cc6d3...
http://www.hau.hr/html/nazor/bigbrother.htm

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxBesmir
2 mins
  -> Dank u!

agree  Veronica Prpic Uhing
4 mins
  -> Grazie!

agree  IVAN-57
10 mins
  -> Najljepša hvala.

agree  Alma Ahmetovic
17 mins
  -> Zahvaljujem Alma.

agree  Miroslawa Jodlowiec
24 mins
  -> Zahvaljujem.

agree  iNekic
35 mins
  -> Zahvaljujem.

agree  BUZOV
49 mins
  -> Zahvaljujem.

agree  Nives
4 hrs
  -> Zahvaljujem.

agree  gmacecev
15 hrs
  -> Zahvaljujem.

agree  Ivan Lajnvas
2 days4 hrs
  -> Zahvaljujem.

agree  Kornelija: Da to je to.
3 days4 hrs
  -> Zahvaljujem.

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
surogat roditelji


Explanation:
Druga varijanta iste stvari koju je naveo Sherefedin.

www.usoe.k12.ut.us/SARS/ rules/bosniancroatianserbian.doc

www.schools.utah.gov/sars/ rules/bosniancroatianserbian.doc

xxxBesmir
Works in field
Native speaker of: Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Veronica Prpic Uhing: ovaj put se traži hrvatski
4 mins
  -> ovo... jeste... hrvatski...

agree  Alma Ahmetovic
14 mins
  -> Hvala!

agree  SSL-Maida B
1 hr
  -> Hvala Maida!

agree  Kornelija: Moze i ovo.
3 days4 hrs

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
posvojitelji


Explanation:
ČETVRTI DIO - Posvojenje
(1) Posvojitelji u srodničkom posvojenju mogu biti samo bračni drugovi zajednički
koji ... Posvojitelji u roditeljskom posvojenju mogu biti bračni drugovi ...
http://jagor.srce.hr/gpp/Akti/Propisi/ObZ/4-ObZ.htm

ČETVRTI DIO

P O S V O J E N J E

Članak 122.

(1) Posvojenje je poseban oblik obiteljskopravnog zbrinjavanja i zaštite djece bez odgovarajuće roditeljske skrbi koji posvojiteljima omogućuje roditeljstvo.

(2) Posvojenje se može zasnovati kao srodničko ili roditeljsko.

(3) Posvojitelji posvojenjem stječu pravo na roditeljsku skrb.

Članak 123.

Pravo djeteta je doznati od posvojitelja da je posvojeno, najkasnije do sedme godine života odnosno, ako je dijete starije dobi, odmah nakon zasnivanja posvojenja.

I. PRETPOSTAVKE ZA ZASNIVANJE POSVOJENJA

1. Zajedničke odredbe

Članak 124.



--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2005-12-15 17:37:11 GMT)
--------------------------------------------------

Članak 128.

(1) Za posvojenje je potreban pristanak obaju ili jedinog roditelja djeteta, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno.

(2) Roditelji mogu dati pristanak da njihovo dijete posvoji njima poznati ili nepoznati posvojitelj, na način propisan u članku 137. ovoga Zakona.

(3) Pristanak roditelja mora biti izričit u odnosu na vrstu posvojenja.

Članak 129.

(1) Za posvojenje nije potreban pristanak roditelja:

1. kojem je oduzeta roditeljska skrb,

2. koji je potpuno lišen poslovne sposobnosti,

3. koji je maloljetan, a nije sposoban shvatiti značenje posvojenja,

4. kojem boravište nije poznato najmanje šest mjeseci i ne brine se za dijete.

(2) Posvojenje se može zasnovati protiv volje ili bez izjave uredno pozvanog roditelja s kojim dijete ne živi ako je taj roditelj u većoj mjeri zapustio skrb o djetetu dulje od tri mjeseca.


BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Veronica Prpic Uhing: moze i to
2 hrs

agree  Alma Ahmetovic
2 hrs

agree  Sherefedin MUSTAFA
3 hrs

agree  Ivan Lajnvas
2 days3 hrs

disagree  Kornelija: Ja sam samo iznijela svoje mišljenje, naravno nisam ni mislila da PRAVE vec da radjaju tj. surogat majke radjaju a surogat ocevi su donatori. No to valjda i sami znate. Ipak nema razloga za podsmijavanje.
3 days3 hrs
  -> da majke rađaju djecu za druge - to sam čuo. A da OČEVI prave djecu drugima - e to još nisam čuo... ako saznate za takvo mjesto, molim da mi javite ... :o))