KudoZ home » English to Croatian » Food & Drink

guar gum

Croatian translation: guar guma


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:guar gum
Croatian translation:guar guma
Entered by: Svjetlana Nevescanin

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
11:29 Feb 20, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Food & Drink
Additional field(s): Cooking / Culinary, Nutrition
English term or phrase: guar gum
Definition from IFIC Foundation:
A substance made from the seeds of the guar plant which acts as a stabilizer in food systems. Is found as a food additive in cheese, including processed cheese, ice cream and dressings.

Example sentence(s):
  • As a result of its high water-binding capacity, guar gum provides extremely high viscosity in water-based systems even at low dosage levels. Guar gum is mainly used as a thickening agent. Danisco A/S
  • Guar gum is not just a thickening agent, but a binder and plasticizer as well. When untreated ice cream melts and refreezes, grainy ice crystals often form. Guar gum has the natural ability to bind with water molecules, preventing them from forming the unwanted crystals. wiseGEEK
  • Guar gum (E412, also called guaran) is extracted from the seed of the leguminous shrub Cyamopsis tetragonoloba, where it acts as a food and water store. Martin Chaplin
Glossary-building KudoZ




This question was created by:
Enrique
Enrique
Argentina


This question is closed

guar guma
Definition:
E412 Guar guma
Prirodni biljni zgušnjivač, sredstvo za želiranje, emulgator i stabilizator. Dobiva se iz sjemena indijske biljke Cyamoposis tetragonolobus. Najčešće služi kao pojačivač okusa i sredstvo koje sprečava topljenje sladoleda. Neprobavljiva tvar koja ospješuje probavu. Dopuštena je upotreba u ekološkoj proizvodnji namirnica. U pojedinim slučajevima može izazvati alergiju. U većim količinama može uzrokovati mučnine, nadutost i grčeve. Smatra se bezopasnom.
Selected response from:

Svjetlana Nevescanin
Croatia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5guma guara
Ivana Bjelac
4 +1guarovo brašno (brašno sjemenki guara)bonafide1313
4 +1guar guma
Svjetlana Nevescanin


Discussion entries: 7





  

Translations offered


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
guar guma


Definition from e-brojevi:
E412 Guar guma
Prirodni biljni zgušnjivač, sredstvo za želiranje, emulgator i stabilizator. Dobiva se iz sjemena indijske biljke Cyamoposis tetragonolobus. Najčešće služi kao pojačivač okusa i sredstvo koje sprečava topljenje sladoleda. Neprobavljiva tvar koja ospješuje probavu. Dopuštena je upotreba u ekološkoj proizvodnji namirnica. U pojedinim slučajevima može izazvati alergiju. U većim količinama može uzrokovati mučnine, nadutost i grčeve. Smatra se bezopasnom.

Example sentence(s):
  • To su arapska guma koju stvara stablo jedne akacije Robinia pseudoacacia, zatim tragakant guma iz nekih vrsta stabala, guar guma koja se dobiva iz jedne indijske mahunarke i guma iz dalmatinskoga rogača. Iz njih se prave emulzije, stabiliziraju razne namirnice i zgušnjavaju sirovine pri industrijskoj obradi raznih vrsta hrane. - indijaforum  
  • Najčešće se susrećemo sa slijedećim stabilizatorima: karuba guma, guar guma, karagenen, agar-agar…. uvijek biljnog porijekla - baregel  
Svjetlana Nevescanin
Croatia
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 4

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Dinap
102 days
  -> Tnx

Yes  Ivana Bjelac
202 days

No  bonafide1313: nije kontrukcija u duhu hrvatskog jezika
202 days

28 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
guarovo brašno (brašno sjemenki guara)


Definition from own experience or research:
Guarovo brašno je brašno sjemenki guara, nusproizvod nastao ekstrakcijom sluzi iz sjemenki mahunarke guar (Cyanopsis tetragonoloba). Najviše se rabi u industrijskoj pripremi gotove ili polugotove hrane kao zgušnjivač, emulgator i stabilizator.

Example sentence(s):
  • Najveći utjecaj na navedena svojstva imao je dodatak brašna sjemenki rogača i guara. (Izvorni prijevod u sažetku znanstvenog rada: The greatest influence on mentioned properties had addition of locust bean gum and guar gum.) - Znanstveni rad  
  • Sastav: Jedna tableta sadrži: vlakna kitosana 350 mg, brašno sjemenki guara (Cyamopsis tetragonoloba) 250 mg, - Deklaracija na dodatku prehrani  
bonafide1313
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Dubravka Hrastovec
78 days
  -> Hvala Vam, Dubravka!

202 days   confidence: Answerer confidence 5/5
guma guara


Definition from Željko Reiner • Promjena načina živ:
Guar je tvar iz sjemena mahunarke Cyamopsis tetragonobola koja se najviše rabi u industrijskoj pripremi gotove ili polugotove hrane.

Example sentence(s):
Explanation:
ovo sam unijela ne kako bih pobila kolegicu Svjetlanu (dala sam "yes" na njezim prijedlog), već da u glosar uđe pravilan oblik.
Ivana Bjelac
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian




The glossary compiled from Glossary-building KudoZ is made available openly under the Creative Commons "By" license (v3.0). By submitting this form, you agree to make your contribution available to others under the terms of that license.
Creative Commons License