KudoZ home » English to Croatian » Law: Contract(s)

Repurchase agreement

Croatian translation: ugovor o reotkupu (repo posao)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:repurchase agreement
Croatian translation:ugovor o reotkupu (repo posao)
Entered by: Sunflowereen

15:08 Jan 31, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Ugovori
English term or phrase: Repurchase agreement
tzv. repo

Unaprijed hvala!
Sunflowereen
Bosnia and Herzegovina
ugovor o reotkupu
Explanation:
U struci i u praksi mislim da prevladava "ugovor o reotkupu (repo)".
Selected response from:

bonafide1313
Croatia
Grading comment
Hvala na pomoći!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4ugovor o reotkupubonafide1313
4 +2ugovor o povratnoj kupnji (repo ugovor)
eleonora_r


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
repurchase agreement
ugovor o povratnoj kupnji (repo ugovor)


Explanation:
Glosar bankarstva, osiguranja i ostalih financijskih usluga

Osiguranje prijenosom instrumenta osiguranja je ugovor o financijskom osiguranju kod kojega su prava iz instrumenta osiguranja preneseni s davatelja na primatelja instrumenta osiguranja, što uključuje i ugovore o povratnoj kupnji odnosno ugovore o obratnoj povratnoj kupnji.
Ugovor o povratnoj kupnji i ugovor o obratnoj povratnoj kupnji jesu transakcije kupnje i povratne prodaje financijskih instrumenata u skladu s tržišnom praksom, pri čemu se na iste primjenjuju odredbe ovoga Zakona, posebice vezano uz pravni status kupljenih ili prodanih financijskih instrumenata, kao i u slučaju kada za trajanja transakcije dođe do primjene odredbi o graničnom osiguranju plaćanjem određenog novčanog iznosa ili prijenosom financijskih instrumenata

--------------------------------------------------
Note added at 43 mins (2009-01-31 15:52:41 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.hnb.hr/propisi/ugovori/h-okvirni-repo-ugovor.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2009-01-31 16:08:59 GMT)
--------------------------------------------------

ili ugovor o obvezi ponovne kupnje
Ugovor o obvezi ponovne kupnje, poznat kao REPO ugovor je česti financijski instrument koji se koristi na novčanim tržištima i tržištima kapitala. Autorica objašnjava postupak i subjekte REPO ugovora. Navodi sličnosti i razlike u odnosu na slične instrumente (osigurane kredite). Navedene su i objašnjene vrste i forme REPO ugovora te njihova svrha, korištenje i rizici. Na primjerima je objašnjeno računovodstveno praćenje REPO ugovora (početno priznavanje i mjerenje, naknadno mjerenje i prestanak priznavanja).
http://www.rif.hr/072008/sazeci.html


    Reference: http://www.vlada.hr/hr/content/download/19791/250019/file/23...
eleonora_r
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Hvala mnogo!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Natasa Djurovic: ugovor o ponovnom otkupu (repo)
12 mins
  -> Hvala!

agree  TamaraP: Repo ugovori
3 hrs
  -> Hvala!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
repurchase agreement
ugovor o reotkupu


Explanation:
U struci i u praksi mislim da prevladava "ugovor o reotkupu (repo)".

Example sentence(s):
  • Repo je skraćenica od Sale and Repurchase Agreement, što bi u slobodnom prijevodu značilo ugovor o prodaji i ponovnoj kupnji ili ugovor o reotkupu.
  • Ugovori o reotkupu (tzv. repo ugovori) predstavljaju vrstu zaduživanja. prodajom vrijednosnica i simultani ulaz u sporazum o reotkupu tih istih vrijednosnica.

    Reference: http://zaklada-hanzekovic.ijf.hr/2000/jelic.htm
    Reference: http://hrcak.srce.hr/file/44103
bonafide1313
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 113
Grading comment
Hvala na pomoći!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andreja Ciković
3 hrs
  -> Hvala!

agree  Kristina Kolic: http://www.forexcroatia.hr/RepoUgovor.pdf http://limun.hr/main.aspx?id=382983
4 hrs
  -> Hvala na nadopuni!

agree  Svjetlana Nevescanin: apsolutno točno,u ek. literaturi samo kao navedeno; ili REPO ugovori
3 days21 hrs
  -> Hvala, Svjetlana

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
6 days
  -> Hvala, Lara!