KudoZ home » English to Croatian » Law (general)

legal system of a community of goods

Croatian translation: zakonski (imovinski) sustav o bračnoj stečevini / režim bračne stečevine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:legal system of a community of goods
Croatian translation:zakonski (imovinski) sustav o bračnoj stečevini / režim bračne stečevine
Entered by: Lea Lozančić

21:43 Nov 25, 2013
English to Croatian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general) / certified extract of a marriage entry
English term or phrase: legal system of a community of goods
matrimonial regime: legal system of community of goods
A Seremet
Croatia
zakonski (imovinski) sustav o bračnoj stečevini / režim bračne stečevine
Explanation:
imovinsko-bračno pravo

pravni sustav o bračnoj stečevini

pravoos.unios.hr - > imovinski odnosi .ppt

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 09:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

Zakonski imovinski sustav:
1. bračna stečevina
2. vlastita imovina

SPORNA PITANJA BRAČNE STEČEVINE S OSVRTOM NA BANKOVNE UGOVORE BRAČNIH DRUGOVA
Dr. sc. Branka Rešetar, docentica Pravnog fakulteta Sveučilišta u Osijeku

Imovinski odnosi bračnih drugova izravno su Obiteljskim zakonom regulirani prilično skromnim brojem odredaba, premda su problemi koji se pojavljuju kad bračni drugovi sklapaju pravne poslove kao sudionici pravnog prometa u praksi značajni. Navedeni problemi u kontekstu imovinskih odnosa bračnih drugova
se u pravilu ne pokazuju za trajanja bračne zajednice, međutim oni izlaze na vidjelo nakon što se bračni drugovi odluče za njezin prestanak, te za razrješenje međusobnih imovinskih odnosa. Na imovinske odnose osoba koje žive u bračnoj zajednici, ukoliko nisu sklopile bračni ugovor, primjenjuje se zakonski režim stjecanja imovine, pri čemu sva imovina stečena radom (ili koja potječe iz
te imovine) za trajanja bračne zajednice predstavlja bračnu stečevinu na kojoj su bračni drugovi suvlasnici u jednakim dijelovima (članak 248. i članak 249. ObZ-a).



--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 10:10:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...

IZVJEŠĆE
21. kolovoza 2013.
o prijedlogu Uredbe Vijeća o nadležnosti, mjerodavnom pravu, priznavanju i izvršavanju odluka u stvarima o režimima bračne stečevine.

Amandman 1
Ova Uredba pokriva pitanja povezana s režimom bračne stečevine. Ne definira „brakˮ koji je definiran nacionalnim zakonodavstvom država članica. Neutralna je prema tom konceptu. Ova Uredba ne utječe na definiciju koncepta braka u nacionalnom zakonodavstvu država članica.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 10:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pojam bračne stečevine definira ObZ kao imovinu koju su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe iz te imovine (čl. 248. ObZ-a). Na isti je način bila definirana bračna stečevina prema čl. 252. Obiteljskog zakona (Narodne novine 162/98 – dalje ObZ 98), koji se počeo primjenjivati od 1. srpnja. 1999. i važio je do 21. srpnja 2003. godine. Prije toga imovinske odnose bračnih drugova uređivao je Zakon o braku i porodičnim odnosima (Narodne novine 11/78, 45/89 i 59/90 – dalje: ZBPO) koji za bračnu stečevinu rabi izričaj zajednička imovina bračnih drugova (odredba čl. 276. ZBPO) i propisivao je također da je to imovina koju
su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe iz te imovine.

http://www.agenti.hr/sadrzaj/info-agent/strukovni-forumi/for...

Valja upozoriti na odredbe starog Zakona o braku i porodičnim odnosima koji se primjenjuje na imovinske odnose bračnih drugova sve do 01. srpnja 1999. godine., kada je počeo važiti novi Obiteljski zakon. Prema odredbama tog zakona određeno je da je imovina koju su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe od te imovine, njihova zajednička imovina, u kojoj se suvlasnički udio svakog bračnog druga određuje prema njegovom doprinosu u stjecanju te imovine. Dakle, tek od 01. srpnja 1999. g. bračna stečevina se određuje tako da su bračni drugovi u jednakim dijelovima suvlasnici u braku stečene imovine.

http://static.oglasnik.hr/nekretnine/pitanja_odgovori/bračna...

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2013-11-26 13:38:12 GMT)
--------------------------------------------------

TRGOVAČKI SUD U ZAGREBU
Obiteljski zakon u navedenim člancima određuje kako je BRAČNA STEČEVINA ona imovina koju su bračni drugovi stekli zajedničkim radom tijekom trajanja braka.

http://www.tszg.hr/cro/TSZG/Djelokrug-Suda/Ovrha/Strucni-cla...
Selected response from:

Lea Lozančić
Italy
Grading comment
hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1pravni/zakonski sustav o zajedničkoj (bračnoj) imenovini
LogosART
4zakonski (imovinski) sustav o bračnoj stečevini / režim bračne stečevine
Lea Lozančić


Discussion entries: 2





  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pravni/zakonski sustav o zajedničkoj (bračnoj) imenovini


Explanation:
pravni/zakonski sustav o zajedničkoj (bračnoj) imenovini

P.S. Poznat mi je taj sustav iz nizozemskog zakonodavstva



LogosART
Croatia
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Daryo: o zajedničkoj... //"community of ..." je bitan deo
2 hrs
  -> Thanks a lot! Receive my greetings!

neutral  Lea Lozančić: TRGOVAČKI SUD U ZAGREBU Obiteljski zakon u navedenim člancima određuje kako je BRAČNA STEČEVINA ona imovina koju su bračni drugovi stekli zajedničkim radom tijekom trajanja braka. http://www.tszg.hr/cro/TSZG/Djelokrug-Suda/Ovrha/Strucni-cla...
9 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zakonski (imovinski) sustav o bračnoj stečevini / režim bračne stečevine


Explanation:
imovinsko-bračno pravo

pravni sustav o bračnoj stečevini

pravoos.unios.hr - > imovinski odnosi .ppt

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 09:51:33 GMT)
--------------------------------------------------

Zakonski imovinski sustav:
1. bračna stečevina
2. vlastita imovina

SPORNA PITANJA BRAČNE STEČEVINE S OSVRTOM NA BANKOVNE UGOVORE BRAČNIH DRUGOVA
Dr. sc. Branka Rešetar, docentica Pravnog fakulteta Sveučilišta u Osijeku

Imovinski odnosi bračnih drugova izravno su Obiteljskim zakonom regulirani prilično skromnim brojem odredaba, premda su problemi koji se pojavljuju kad bračni drugovi sklapaju pravne poslove kao sudionici pravnog prometa u praksi značajni. Navedeni problemi u kontekstu imovinskih odnosa bračnih drugova
se u pravilu ne pokazuju za trajanja bračne zajednice, međutim oni izlaze na vidjelo nakon što se bračni drugovi odluče za njezin prestanak, te za razrješenje međusobnih imovinskih odnosa. Na imovinske odnose osoba koje žive u bračnoj zajednici, ukoliko nisu sklopile bračni ugovor, primjenjuje se zakonski režim stjecanja imovine, pri čemu sva imovina stečena radom (ili koja potječe iz
te imovine) za trajanja bračne zajednice predstavlja bračnu stečevinu na kojoj su bračni drugovi suvlasnici u jednakim dijelovima (članak 248. i članak 249. ObZ-a).



--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 10:10:44 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-//EP//...

IZVJEŠĆE
21. kolovoza 2013.
o prijedlogu Uredbe Vijeća o nadležnosti, mjerodavnom pravu, priznavanju i izvršavanju odluka u stvarima o režimima bračne stečevine.

Amandman 1
Ova Uredba pokriva pitanja povezana s režimom bračne stečevine. Ne definira „brakˮ koji je definiran nacionalnim zakonodavstvom država članica. Neutralna je prema tom konceptu. Ova Uredba ne utječe na definiciju koncepta braka u nacionalnom zakonodavstvu država članica.

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2013-11-26 10:39:58 GMT)
--------------------------------------------------

Pojam bračne stečevine definira ObZ kao imovinu koju su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe iz te imovine (čl. 248. ObZ-a). Na isti je način bila definirana bračna stečevina prema čl. 252. Obiteljskog zakona (Narodne novine 162/98 – dalje ObZ 98), koji se počeo primjenjivati od 1. srpnja. 1999. i važio je do 21. srpnja 2003. godine. Prije toga imovinske odnose bračnih drugova uređivao je Zakon o braku i porodičnim odnosima (Narodne novine 11/78, 45/89 i 59/90 – dalje: ZBPO) koji za bračnu stečevinu rabi izričaj zajednička imovina bračnih drugova (odredba čl. 276. ZBPO) i propisivao je također da je to imovina koju
su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe iz te imovine.

http://www.agenti.hr/sadrzaj/info-agent/strukovni-forumi/for...

Valja upozoriti na odredbe starog Zakona o braku i porodičnim odnosima koji se primjenjuje na imovinske odnose bračnih drugova sve do 01. srpnja 1999. godine., kada je počeo važiti novi Obiteljski zakon. Prema odredbama tog zakona određeno je da je imovina koju su bračni drugovi stekli radom za vrijeme trajanja bračne zajednice ili potječe od te imovine, njihova zajednička imovina, u kojoj se suvlasnički udio svakog bračnog druga određuje prema njegovom doprinosu u stjecanju te imovine. Dakle, tek od 01. srpnja 1999. g. bračna stečevina se određuje tako da su bračni drugovi u jednakim dijelovima suvlasnici u braku stečene imovine.

http://static.oglasnik.hr/nekretnine/pitanja_odgovori/bračna...

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs (2013-11-26 13:38:12 GMT)
--------------------------------------------------

TRGOVAČKI SUD U ZAGREBU
Obiteljski zakon u navedenim člancima određuje kako je BRAČNA STEČEVINA ona imovina koju su bračni drugovi stekli zajedničkim radom tijekom trajanja braka.

http://www.tszg.hr/cro/TSZG/Djelokrug-Suda/Ovrha/Strucni-cla...

Lea Lozančić
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 19
Grading comment
hvala!