KudoZ home » English to Croatian » Medical: Instruments

contrast crystal formation

Croatian translation: stvaranje kristala kontrastnog sredstva


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contrast crystal formation
Croatian translation:stvaranje kristala kontrastnog sredstva
Entered by: ihodak4

13:39 Oct 20, 2007
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments
English term or phrase: contrast crystal formation
Maintain a continuous saline flush betweem the guiding catheter and the inventional device and between the interventional device and the guide wire during the procedure. Flushing prevents contrast crystal formation and/or clotting on the guide wire and in the catheter lumen.
Ako može i objašnjenje, ili link o čemu se to radi? Kakav je to 'saline flushing' ?
Hvala!
ihodak4
stvaranje kristala kontrastnog sredstva
Explanation:
stvaranje kristala kontrastnog sredstva
ili
stvaranje kristala kontrasta
(gdje je "kontrast" rtg absorbirajuće sredstvo koje se injicira radi boljeg prikaza strukture u koju se injicira)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-10-20 19:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

"saline flushing" = ispiranje fiziološkom otopinom
Selected response from:

alz
Croatia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1kristalizacija kontrastnog sredstvaAleksandar Medić
5stvaranje kristala kontrastnog sredstva
alz
4 -1kontrast kristalna formacija
Larisa Djuvelek-Ruggiero


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
kontrast kristalna formacija


Explanation:
Saline flush - Wikipedia, the free encyclopediaA saline flush is the method of clearing out feeding tubes and IVs of any food, medicine, or other perishable liquids so that they can keep the area of ...
en.wikipedia.org/wiki/Saline_flush - 12k - Cached - Similar pages

saline-fizioloska otopina


--------------------------------------------------
Note added at 11 mins (2007-10-20 13:50:55 GMT)
--------------------------------------------------

A saline flush is the method of clearing out feeding tubes and IVs of any food, medicine, or other perishable liquids so that they can keep the area of entering clean and sterile.


Larisa Djuvelek-Ruggiero
United States
Native speaker of: Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  alz: nisu kristali koji predstavljaju kontrast već kontrastno sredstvo koje formira kristale
5 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
stvaranje kristala kontrastnog sredstva


Explanation:
stvaranje kristala kontrastnog sredstva
ili
stvaranje kristala kontrasta
(gdje je "kontrast" rtg absorbirajuće sredstvo koje se injicira radi boljeg prikaza strukture u koju se injicira)

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-10-20 19:00:53 GMT)
--------------------------------------------------

"saline flushing" = ispiranje fiziološkom otopinom

alz
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 57
Grading comment
Hvala!

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kristalizacija kontrastnog sredstva


Explanation:
contrast crystal formation = kristalizacija kontrastnog sredstva
saline flushing = ispiranje fiziološkom otopinom

crystal formation = crystallization = kristalizacija
http://wordnet.princeton.edu/perl/webwn?s=crystallization
Bujasov rječnik

Opoziv se provodi iz preventivnih razloga zbog mogućnosti djelomične kristalizacije kontrastnog sredstva koja za posljedicu može imati tromboemboliju kod bolesnika.
http://www.almp.hr/stranica/novosti/2006-08-01.htm

Ministarstvo zdravlja i socijalne zaštite Republike Srpske dobilo je 1. kolovoza obavještenje od proizvođača lijekova "Shering AG" o dobrovoljnom povlačenju svih serija intravaskularnog ''x-ray'' kontrastnog agensa "Ultravist 370" sa tržišta, osim onog proizvedenog u Kini i Koreji, zbog mogućnosti djelomične kristalizacije navedenog preparata.

Kristalizacija je primijećena u vrlo rijetkim slučajevima kod visoko koncentriranog „x-ray“ kontrastnog sredstva "Ultravist 370".
http://www.bljesak.info/modules.php?name=News&file=print&sid...

flush = isprati
saline = fiziološka otopina

pred– i post-ispiranje dušika
nitrogen pre– and post-flushing
http://www.nn.hr/clanci/medjunarodni/2007/067.htm

PBS
fiziološka otopina puferirana fosfatnim puferom (prema engl.
phosphate buffered saline)
http://64.233.183.104/search?q=cache:Lz9neMtTvv4J:medlib.mef...

In the control group, 0.9% saline solution was administered instead of 10% phenylephrine.

U kontrolnoj skupini se je umjesto 10%-tnog fenilefrina ukapavala 0,9%-tna fiziološka otopina.
http://64.233.183.104/search?q=cache:bMlY_UAfXXMJ:hrcak.srce...

Ako se primjenjuje centralni venski kateter, upozoravate li
medicinske sestre da nakon intravenozne injekcije ili infuzije s
citotoksičnim lijekom, kateter treba isprati fiziološkom otopinom?
http://www.esop.li/downloads/national/croatia/frageb_croat.p...

Leću dobro isperite otopinom za ispiranje ili fiziološkom otopinom kako bi uklonili tragove sredstva za čišćenje i spremite ju u spremnik za leće koji ste prethodno napunili tekućinom za čuvanje leća.
http://www.optocontact.hr/hr/vodic/

Aleksandar Medić
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dubravka Hrastovec
3 hrs
  -> Hvala.