KudoZ home » English to Croatian » Medical: Instruments

prescribed prismatic power

Croatian translation: propisana optička jakost


11:55 Feb 2, 2009
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical: Instruments / optics
English term or phrase: prescribed prismatic power
If the lens has a prescribed prismatic power, the
resultant ray deviation should be taken into
account during centration
Mirna Herman Baletić
Croatia
Croatian translation:propisana optička jakost
Explanation:
prijelomna moć (optička moć, optička jakost) optičke leće jest svojstvo leće da prelama svjetlosne zrake koje kroz nju prolaze.
Brojčana vrijednost prijelomne moći leće (PM) jednaka je recipročnoj vrijednosti fokusne daljine te leće iskazane u metrima.
Jedinica prijelomne moći jest m-1 i naziva se dioptrija (D);
2) prizmatična moć leće fokometra jest svojstvo svjetlosne zrake da pri prolazu kroz leću mijenja svoj pravac u odnosu na početni.
Selected response from:

eleonora_r
Grading comment
uklapa se u kontekst
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2propisana optička jakost
eleonora_r
3propisana prizmatična dioptrija
Vojislav Krunic


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
propisana optička jakost


Explanation:
prijelomna moć (optička moć, optička jakost) optičke leće jest svojstvo leće da prelama svjetlosne zrake koje kroz nju prolaze.
Brojčana vrijednost prijelomne moći leće (PM) jednaka je recipročnoj vrijednosti fokusne daljine te leće iskazane u metrima.
Jedinica prijelomne moći jest m-1 i naziva se dioptrija (D);
2) prizmatična moć leće fokometra jest svojstvo svjetlosne zrake da pri prolazu kroz leću mijenja svoj pravac u odnosu na početni.


    Reference: http://www.infolex.hr/htm/46737.htm
eleonora_r
Works in field
Native speaker of: Croatian
PRO pts in category: 28
Grading comment
uklapa se u kontekst
Notes to answerer
Asker: puno hvala


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Svjetlana Nevescanin
6 hrs
  -> Hvala!

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
5 days
  -> Hvala!

48 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
propisana prizmatična dioptrija


Explanation:
ili: propisana prizma-dioptrija

Bilješke za udžbenik oftalmologije za stomatologe

Karmen Lončarek

Dijagnostika strabizma
....
3. Pouzdaniji je test pokrivanjem oka (cover-uncover test): pacijent fiksira udaljenu točku (npr. baterijsko svjetlo), a liječnik pokrije oko koje gleda ravno. .... Potom se vrši test prizmama: pred deviirano oko se stavljaju sve jače i jače prizme s bazom u smjeru devijacije sve dok se kretnja namještanja oka ne neutralizira. Jačina prizme predstavlja mjeru strabizma, a izražava se u prizma-dioptrijama.

Vojislav Krunic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: hvala