International Translation Day 2017

Join ProZ.com/TV for a FREE event on September 26-27th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation
KudoZ home » English to Croatian » Medical (general)

"clean catch" urine sample

Croatian translation: čist uzorak urina


15:42 Apr 1, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: "clean catch" urine sample
Definition:
A sample collected in such a way as to avoid any bacteria that may be on the skin from getting into the sample.
Karen Ordanic
Croatian translation:čist uzorak urina
Explanation:
http://www.healthbosnia.com/dijagnostika/urikult.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-01 17:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

To bi bukvalno bilo:
uhvatiti srednji mlaz mokraće
http://www.kbd.hr/milab/uzorci/3.html
Selected response from:

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Grading comment
Hvala svima!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3čist uzorak urina
Sherefedin MUSTAFA
5uzorak "srednjeg mlaza" mokraće
alz
4nekontaminirani uzorak urina
Ivana Kahle


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nekontaminirani uzorak urina


Explanation:
Potrebno je uvijek nastojati da se dobije nekontaminirani uzorak urina uobičajenim postupcima pomoću srednjeg mlaza ili vrećice (uz prethodno pranje ...
sa stranice: http://www.pedijatrija.org/default.asp?ru=175&gl=20060330000...
Pogledajte i: hrcak.srce.hr/file/30768 : SuprapubiËna aspiracija urina (SPA) invazivna je i opÊenito prihvaÊenametoda
kao zlatno pravilo za prikupljanje nekontaminirani
urin

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-01 17:19:58 GMT)
--------------------------------------------------

"Čist" je smisleno dobar pojam, no "nekontaminirani" zvuči više medicinski.

Ivana Kahle
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
čist uzorak urina


Explanation:
http://www.healthbosnia.com/dijagnostika/urikult.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-01 17:21:55 GMT)
--------------------------------------------------

To bi bukvalno bilo:
uhvatiti srednji mlaz mokraće
http://www.kbd.hr/milab/uzorci/3.html

Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Specializes in field
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Hvala svima!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dinap: da, čisti uzorak mokraće, http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/ency/article/003751.htm
25 mins
  -> Hvala m4629.

agree  Veronica Prpic Uhing: tako je ovaj drugi izraz se strukovno koristi
54 mins
  -> Hvala.

agree  sazo
2 hrs
  -> Hvala.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uzorak "srednjeg mlaza" mokraće


Explanation:
obratite pažnju na navodnike, ovdje se radi o "medicinskom žargonu", što odgovara "srednjem mlazu" u hrvatskoj med. jezičkoj praksi

"čisto uhvaćeni uzorak" se rjeđe upotreblava (doslovni prijevod engl. med.žarogona)

upit nije "uncontaminated urine sample", iako su predloženi odgovori kolega u smislu značenja ispravni


....Za bakteriološku pretragu urina uzima se "čisti" srednji mlaz prvog jutarnjeg urina. ... Urin srednjeg mlaza (čisto uhvaćeni urin) predstavlja srednji dio



    Reference: http://www.poliklinika-bates.hr/laboratorij_body.html
alz
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 174