KudoZ home » English to Croatian » Medical (general)

Branch migration

Croatian translation: migracija grana


12:05 Dec 15, 2010
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / microbiology
English term or phrase: Branch migration
Poštovane kolege, u molekularnoj mikorobiologiji i genetici
migration je, vjerujem, migracija.
Pri tome vam dajem slijedeci kontekst (naslov):
IDENTIFICATION OF THE RUVA AND RUVB PROTEINS AS CATALYSTS OF BRANCH MIGRATION

Ono što nisam mogao pronaći jeste ova premodifikacija "branch". Da li bi to bilo nešto kao tzv "račvasta migracija" ili nešto drugo?

Također, ne bi bilo loše ako biste ponudili i cjelokupan prijevod naslova, čisto radi provjere.

Hvala.
Fedja Imamovic
Bosnia and Herzegovina
Croatian translation:migracija grana
Explanation:
Sledi migracija grana i razrešenje rekombinacionog intermedijera sa dve Holidejeve veze (slika
1-6). Holidejeva veza može da se pomera duž rekombinacionog intermedijera, što je označeno
kao migracija grana. Migracija grana podrazumeva istovremeno raskidanje baznih parova u
roditeljskom molekulu DNK i formiranja identičnih baznih parova u rekombinacionom
intermedijeru izmeñu lanaca dva homologa molekula DNK. Rezultat migracije grana je
povećanje dužine DNK koja se razmenjuje izmeñu homologih molekula DNK. Na slici 1-6 je
prilikom razrešenja rekombinacionog intermedijera raskinuta takva kombinacija fosfodiestrskih
veza u Holidejevim vezama (na slici 1 označeno malim crnim strelicama) da kao rezultat
rekombinacije nastaju dva krosover produkta, odnosno dva molekula DNK koji ispred mesta
dvolančanog prekida sadrže deo jednog orginalnog molekula DNK koji se rekombinovao, a iza
deo drugog. Oba krosover produkta sadrže delove u kojima su spareni lanci različitih orginalnih
DNK molekula koji su se rekombinovali, i to oko samog mesta dvolančanog prekida, a koji
mogu biti heterodupleks.

Naslov bi glasio:
IDENTIFIKACIJA RUVA I RUVB PROTEINA KAO KATALIZATORA MIGRACIJE GRANA
Selected response from:

Katarina Delic
Serbia
Grading comment
Poštovana gospođo Delic,
Zahvaljujem na ovom odgovoru. Zelim Vam sve najbolje! Ovo su bodovi koje sam zaboravio dodijeliti ranije.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1IDENTIFIKACIJA RUVAI RUVB PROTEINA KAO KATALIZATORA PRILIKOM MIGRACIJE GRANE DNK
Sasa Jakovljevic
3migracija grana
Katarina Delic


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
migracija grana


Explanation:
Sledi migracija grana i razrešenje rekombinacionog intermedijera sa dve Holidejeve veze (slika
1-6). Holidejeva veza može da se pomera duž rekombinacionog intermedijera, što je označeno
kao migracija grana. Migracija grana podrazumeva istovremeno raskidanje baznih parova u
roditeljskom molekulu DNK i formiranja identičnih baznih parova u rekombinacionom
intermedijeru izmeñu lanaca dva homologa molekula DNK. Rezultat migracije grana je
povećanje dužine DNK koja se razmenjuje izmeñu homologih molekula DNK. Na slici 1-6 je
prilikom razrešenja rekombinacionog intermedijera raskinuta takva kombinacija fosfodiestrskih
veza u Holidejevim vezama (na slici 1 označeno malim crnim strelicama) da kao rezultat
rekombinacije nastaju dva krosover produkta, odnosno dva molekula DNK koji ispred mesta
dvolančanog prekida sadrže deo jednog orginalnog molekula DNK koji se rekombinovao, a iza
deo drugog. Oba krosover produkta sadrže delove u kojima su spareni lanci različitih orginalnih
DNK molekula koji su se rekombinovali, i to oko samog mesta dvolančanog prekida, a koji
mogu biti heterodupleks.

Naslov bi glasio:
IDENTIFIKACIJA RUVA I RUVB PROTEINA KAO KATALIZATORA MIGRACIJE GRANA


    Reference: http://www.dodaj.rs/f/30/lm/1xALd0Yd/05-homologa-rekombinaci...
Katarina Delic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Poštovana gospođo Delic,
Zahvaljujem na ovom odgovoru. Zelim Vam sve najbolje! Ovo su bodovi koje sam zaboravio dodijeliti ranije.
Notes to answerer
Asker: Zahvaljujem kolegice!


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
IDENTIFIKACIJA RUVAI RUVB PROTEINA KAO KATALIZATORA PRILIKOM MIGRACIJE GRANE DNK


Explanation:
Branch migration describes the ability of a DNA strand partially paired with its complement in a duplex to extend its pairing by displacing the resident strand with which it is homologous. This usually happens when two homologous double strands form a Holliday junction and the whole structure slides into one direction; the "branch migrates".



--------------------------------------------------
Note added at 21 mins (2010-12-15 12:27:13 GMT)
--------------------------------------------------

Možda bude od pomoći :)

Sasa Jakovljevic
Bosnia and Herzegovina
Native speaker of: Native in BosnianBosnian, Native in SerbianSerbian
Notes to answerer
Asker: Hvala puno kolega!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Paris Team doo.: samo još da je malim slovima...(terms & conditions of ProZ)
3 days 4 hrs