KudoZ home » English to Croatian » Medical (general)

Pre-steady-state kinetic analysis

Croatian translation: kinetička analiza prije postizanja ravnotežne koncentracije


21:43 Dec 23, 2010
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general) / molecular microbiology
English term or phrase: Pre-steady-state kinetic analysis
Kontekst :

Pre-steady-state kinetic analysis of both RPA and XPCRAD23B demonstrates that both of these factors display
an increased rate of dissociation from damaged singlestranded DNA compared to undamaged single-stranded DNA.

Zahvaljujem.
Fedja Imamovic
Bosnia and Herzegovina
Croatian translation:kinetička analiza prije postizanja ravnotežne koncentracije
Explanation:
steady state - ravnotežna koncentracija proteina

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2010-12-24 09:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

pogledati http://www.med.bg.ac.rs/dloads/nastavni_sadrz_opsta_metodolo...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2010-12-24 10:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

to dakako nije idealna ravnoteža ali su promjene svedene na minimum
http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/medical:_pharm...
Selected response from:

Dinap
Croatia
Grading comment
Zahvaljujem!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1kinetička analiza prije postizanja ravnotežne koncentracijeDinap
4kinetička analiza pre uspostavljanja stacionarnog/postojanog stanja
Mira Stepanovic


  

Answers


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pre-steady-state kinetic analysis
kinetička analiza pre uspostavljanja stacionarnog/postojanog stanja


Explanation:
ili stacionarne koncentracije ali bih se pre odlučila za prvi predlog
steady-state 1. stacionarno stanje, postojano stanje, stanje dinamičke ravnoteže, stabilno stanje, 2. stacionarna koncentracija (npr. dozvoljenih sadržaja zagađujućih supstancija u vodenom basenu)
steady-state of metabolite - stacionarna koncentracija metabolita
ref. EN-SR Rečnik ekologije i zaštite životne sredine, grupa autora
Npr.:
http://sr.wikipedia.org/sr-el/Ензимска_кинетика
Sa grafika zavisnosti količine stvorenih produkata od vremena vidimo da se u prvih par sekundi reakcije intermedijer E*[26] stvara veoma brzo, a zatim se brzina smanjuje sve do uspostavljanja stacionarnog stanja sistema.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 46
Notes to answerer
Asker: Poštovana kolegice, zahvaljujem na odgovoru i pomoći.


10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pre-steady-state kinetic analysis
kinetička analiza prije postizanja ravnotežne koncentracije


Explanation:
steady state - ravnotežna koncentracija proteina

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2010-12-24 09:58:03 GMT)
--------------------------------------------------

pogledati http://www.med.bg.ac.rs/dloads/nastavni_sadrz_opsta_metodolo...

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2010-12-24 10:03:17 GMT)
--------------------------------------------------

to dakako nije idealna ravnoteža ali su promjene svedene na minimum
http://www.proz.com/kudoz/english_to_croatian/medical:_pharm...

Dinap
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 529
Grading comment
Zahvaljujem!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mira Stepanovic: Izvinite, mislim da stacionarna koncentracija nije isto što i ravnotežna, nisam sasvim sigurna: http://ibk.mf.uni-lj.si/people/zorko/vplivi_na_hitrost.pdf Stacionarne koncentracije so zelo drugacne od ravnotežnih!
1 hr
  -> radi se o dinamičkoj ravnoteži http://hdf-pharma.mef.hr/index.php?option=com_content&view=a... u ovom slučaju jednaka se količina proteina veže i disocira sa spomenutog kompleksa

agree  Veronica Prpic Uhing
1 day 9 hrs