KudoZ home » English to Croatian » Medical (general)

Non-Rapid Eye Movement

Croatian translation: non-REM faza spavanja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Non-Rapid Eye Movement
Croatian translation:non-REM faza spavanja
Entered by: Goran & Snežana Erdei

12:49 Nov 12, 2013
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: Non-Rapid Eye Movement
Hypoventilation is more marked and the carbon dioxide is found to be highest during sleep, and particularly during a stage of sleep known as Non-Rapid Eye Movement sleep (Non-REM sleep).
Goran & Snežana Erdei
Serbia
non-REM faza spavanja
Explanation:
Za istraživanje spavanja i snova najčešće se primjenjuju anamneza (anketa), opservacija (video-snimanje), aktigrafija (aktometrija), NightCap, polisomnografija, Multiple Sleep Latency Test (MSLT) i drugi specijalizirani testovi.
NightCap bilježi pokrete glave i očiju te, temeljem jednostavnog algoritma, omogućuje razlikovanje budnosti, REM-faze i non-REM-faze spavanja.

google: Spavanje i snovi - svi sazeci.doc
www.medri.uniri.hr
Selected response from:

Lea Lozančić
Italy
Grading comment
Hvala vam Lea!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2non-REM ili nonREMNikola Bijelić, MD, PhD
4non-REM faza spavanja
Lea Lozančić
4san izvan REM faze
Davor Ivic


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-rapid eye movement
san izvan REM faze


Explanation:
REM je uobičajeni izraz i u hrvatskom.


--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2013-11-12 12:54:55 GMT)
--------------------------------------------------

REM faza je ona u kojoj zapravo sanjamo i tijekom te faze spavanja dolazi do brzog pomicanja očnih jabučica ispod vjeđa.

Davor Ivic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 95

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
non-rapid eye movement
non-REM ili nonREM


Explanation:
Aktivnost kolinerigičkog sustava doseže maksimum u REM-fazi spavanja i budnosti, dok je tijekom non-REM-faze spavanja minimalna.

Spavanje počinje razdobljem koje se naziva nonREM (nREM),

--------------------------------------------------
Note added at 18 mins (2013-11-12 13:07:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://hr.wikipedia.org/wiki/Spavanje

http://www.plivazdravlje.hr/vasa-pitanja/qa/display/43618/Na...
Delta aktivnost je patološka izuzev u III i IV fazi non-rem spavanja

Nikola Bijelić, MD, PhD
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 72

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ratko Rebic
26 mins
  -> Hvala. Srdačan pozdrav!

agree  ipv: http://www.google.hr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...
32 mins
  -> Hvala lijepa! Pozdrav!

49 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
non-rapid eye movement
non-REM faza spavanja


Explanation:
Za istraživanje spavanja i snova najčešće se primjenjuju anamneza (anketa), opservacija (video-snimanje), aktigrafija (aktometrija), NightCap, polisomnografija, Multiple Sleep Latency Test (MSLT) i drugi specijalizirani testovi.
NightCap bilježi pokrete glave i očiju te, temeljem jednostavnog algoritma, omogućuje razlikovanje budnosti, REM-faze i non-REM-faze spavanja.

google: Spavanje i snovi - svi sazeci.doc
www.medri.uniri.hr

Lea Lozančić
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Hvala vam Lea!