KudoZ home » English to Croatian » Medical (general)

diaphragm pacing

Croatian translation: elektrostimulacija n. phrenicusa / elektrostimulacija freničnog živca


09:24 Nov 14, 2013
English to Croatian translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: diaphragm pacing
Jedna od metoda za pružanje potpore disanju.

Diaphragm pacing requires a surgical procedure by placing two electrodes into the chest on the phrenic nerves and two radio receivers under the skin. An electric stimulation of the phrenic nerves results in contraction of the largest and most important breathing muscle, the diaphragm. When the external transmitter stops sending the signals, the diaphragm relaxes and passive exhalation starts. Newer procedures for direct diaphragm pacing have been described and used in a small number of patients.
Goran & Snežana Erdei
Serbia
Croatian translation:elektrostimulacija n. phrenicusa / elektrostimulacija freničnog živca
Explanation:
Ovo je izraz koji bih koristio, jer nisam našao da se koristi doslovan prijevod na HR (osim na jednom mjestu na srpskom "pacing disanja"). Ipak, "diaprhragm pacing" izvodi se stimulacijom n. phrenicusa putem elektroda, tako da vjerujem da bi ovo bilo valjano rješenje. Možda navesti i engleski izraz radi dodatnog pojašnjenja.
Selected response from:

Nikola Bijelić, MD, PhD
Croatia
Grading comment
Hvala vam!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1elektrostimulacija n. phrenicusa / elektrostimulacija freničnog živcaNikola Bijelić, MD, PhD
4tempiranje dijafragme (ošita)
Davor Ivic


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tempiranje dijafragme (ošita)


Explanation:
Prijedlog

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2013-11-14 09:29:12 GMT)
--------------------------------------------------

Odnosno potiče se kontrakcija dišnog mišića u određenim vremenskim razmacima

Davor Ivic
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 95

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
elektrostimulacija n. phrenicusa / elektrostimulacija freničnog živca


Explanation:
Ovo je izraz koji bih koristio, jer nisam našao da se koristi doslovan prijevod na HR (osim na jednom mjestu na srpskom "pacing disanja"). Ipak, "diaprhragm pacing" izvodi se stimulacijom n. phrenicusa putem elektroda, tako da vjerujem da bi ovo bilo valjano rješenje. Možda navesti i engleski izraz radi dodatnog pojašnjenja.

Example sentence(s):
  • Postavlja se pitanje ugradnje elektrostimulatora ošita radi odvajanja od respiratora.

    Reference: http://www.mzos.hr/svibor/3/01/198/rad_h.htm
Nikola Bijelić, MD, PhD
Croatia
Specializes in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 72
Grading comment
Hvala vam!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ipv: HDK navodi i elektrostimulaciju dijafragme http://www.kardio.hr/pdf/KL2006/listopad.pdf
4 mins
  -> Točno. Taj naziv je također u redu. Hvala na dopuni. :) Zanimljivo je da se na EN ravnopravno koriste "diaphragm pacing" i "phrenic nerve pacing". http://en.wikipedia.org/wiki/Diaphragm_pacing