KudoZ home » English to Croatian » Other

bullying

Croatian translation: nasilnistvo


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bullying
Croatian translation:nasilnistvo
Entered by: Fiona Koscak

05:41 Nov 2, 2003
English to Croatian translations [PRO]
English term or phrase: bullying
school bullying
Fiona Koscak
Canada
Nasilništvo u školi
Explanation:
Jer bully je siledžija (ne silovatelj) to je originalni prevod kod nas
Selected response from:

xxxTihi
Grading comment
hvala
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6nasilje (u školi)
Vesna Zivcic
5 +2Nasilništvo u školixxxTihi
5 +2ugnjetavanje u ?koliDenis Pajtak
5omalovažavanje
Kemal Mustajbegovic
5verbalno zlostavljanje izmedju ucenika
Davorka Grgic
5tlačenjebergazy


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
ugnjetavanje u ?koli


Explanation:
Nema dobrog prijevoda koji bi sadr?avao sve "oblike" bully-inga. Zlostavljanje je prejaka rije?, zastra?ivanje i prijetnja neto?ne, a "pikanje klinaca" nedovoljno knji?evna.
Good luck!

Denis Pajtak
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
slazem se s vama, hvala na na pomoci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gordana Podvezanec
4 hrs

agree  Marcel Milic: može ugnjetavanje i nasilje - ovisno o tome, koliko široko želimo/moramo ići
11 hrs
The asker has declined this answer
Comment: slazem se s vama, hvala na na pomoci

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
nasilje (u školi)


Explanation:
nasilje u školi


"Nasilje u školi. Čovjek ne može a da se ne osvrne na pojačano nasilničko ponašanje učenika, jednih prema drugima, koje počinje ..."



    Reference: http://www.pefri.hr/~jpavlak/nasilje.htm
Vesna Zivcic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in pair: 849

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  dkalinic: Da, u školi se radi o nasilju, iako "bullying" pokriva više područja.
7 mins

agree  A.Đapo
1 hr

agree  bergazy: nasilje u svim oblicima od verbalnog,tjelesnog,psihičkog
2 hrs

agree  Zdenka Ivkovcic
8 hrs

agree  Marcel Milic: može ugnjetavanje i nasilje - ovisno o tome, koliko široko želimo/moramo ići
9 hrs

agree  Tanja Abramovic: opsti pojam, ja bih se drzala njega.
17 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
verbalno zlostavljanje izmedju ucenika


Explanation:
...would be mu choice. Also: izrugivanje, omalovazavanje, ismijavanje, zadirkivanje, ponizavanje, zastrasivanje...

Best of luck.

D.

Davorka Grgic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SpanishSpanish
PRO pts in pair: 402

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bergazy: Bilo bi bolje kad bi se sve zaustavilo na riječima.http://www.besafeonline.org/English/bullying_online.htm
9 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
tlačenje


Explanation:
To je pojam koji se odnosi na svakovrsno nasilje jačih nad slabijima kao feudalno tlačenje kmetova koje je obuhvaćalo ponižavanje i izrabljivanje,prisilu i otimanje i tjelesno kažnjavanje itd.

bergazy
Croatia
Native speaker of: Croatian
PRO pts in pair: 678

19 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Nasilništvo u školi


Explanation:
Jer bully je siledžija (ne silovatelj) to je originalni prevod kod nas

xxxTihi
Native speaker of: Native in BosnianBosnian
PRO pts in pair: 8
Grading comment
hvala

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tanja Abramovic: tako je - "bully" je upravo "siledzija"
1 day2 hrs

agree  Sandra Milosavljevic-Rothe: da da, u ovom kontekstu čini mi se da bolje odgovara nasilništvo nego nasilje
1 day10 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
omalovažavanje


Explanation:
"bullying" počinje sa zadirkivanjem i završava sa zastrašivanjem odnosno fizičkim prijetnjama. Nasilje je sljedeći stupanj u omalovažavanju osobe i uključuje tjelesni kontakt s ciljem nanošenja povrede.

"Bullying" je trenutno udarna tema u obrazovnom sustavu WA, a budući da radim na srednjoj školi svakodnevno se suočavam s tom problematikom.

Dakle, možemo govoriti o zadirkivanju (blaži oblik) ili zastraživanju (ekstrem) ali nikako o nasilju (tjelesnom). Uostalom "bullying" nije vrsta "međuljudskih" odnosa primjerenih samo školstvu; govori se i o tome i na radnom mjestu...

Srdačno!

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 1 hr 43 mins (2003-11-03 07:24:57 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.news.com.au/common/story_page/0,4057,7755596%5E17...

\"Bullying, harassment and abuse\" - može se jasno primjeniti različito kategoriziranje.

Kemal Mustajbegovic
Native speaker of: Croatian
PRO pts in pair: 240

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  bergazy: Dragi Kemale,nažalost tu je i tjelesno nasilje,nasrtaji i zlostavljanje.http://www.besafeonline.org/English/bullying_online.htm
4 hrs

neutral  Sandra Milosavljevic-Rothe: omalovažavati se može netko i bez zadirkivanja i pretnji.
1 day22 hrs