KudoZ home » English to Croatian » Paper / Paper Manufacturing

tear strength

Croatian translation: otpornost na cijepanje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tear strength
Croatian translation:otpornost na cijepanje
Entered by: Miomira Brankovic

12:33 Apr 30, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: tear strength
navedeno pod 'strength properties' papira...
The tear strength of paper is the average force required for a cut in a sheet of paper to propagate, i.e. to continue to tear. The tear strength depends on the direction of the fibre and is greater in lateral direction than in longitudinal direction.
Hvala!
ihodak4
otpornost na kidanje
Explanation:
nemački Reißfestigkeit
D. Živojinović, Rečnik štamparstva i izdavaštva nemačko-srpsko-engleski
Nadam se da će poslužti, valjda se isto tako kaže i na hrvatskom.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-04-30 12:46:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ili otpornost na cijepanje.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-30 13:57:49 GMT)
--------------------------------------------------

Izvinjavam se, sada sam provjerila i na drugim mjestima, u mojim katalozima za novinski papir, kao i u Carinskoj tarifi, i točan izraz koji tražite je ipak OTPORNOST NA CIJEPANJE. Otpornost na kidanje je tensile strength.
Uporedite gotovo identične tekstove u Carinskoj tarifi Hrvatske i Australije za poglavlje 48 gdje se svrstava papir (imate jednaku tabelu minimalnih vrijednosti otpornosti na cijepanje i kidanje).

http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2005/2735J2.htm

http://www.customs.gov.au/webdata/resources/tariff/ht48w1.pd...

Selected response from:

Miomira Brankovic
Serbia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6otpornost na kidanje
Miomira Brankovic
5otpornost na cijepanjemmdomar


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
otpornost na kidanje


Explanation:
nemački Reißfestigkeit
D. Živojinović, Rečnik štamparstva i izdavaštva nemačko-srpsko-engleski
Nadam se da će poslužti, valjda se isto tako kaže i na hrvatskom.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2008-04-30 12:46:19 GMT)
--------------------------------------------------

Ili otpornost na cijepanje.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-30 13:57:49 GMT)
--------------------------------------------------

Izvinjavam se, sada sam provjerila i na drugim mjestima, u mojim katalozima za novinski papir, kao i u Carinskoj tarifi, i točan izraz koji tražite je ipak OTPORNOST NA CIJEPANJE. Otpornost na kidanje je tensile strength.
Uporedite gotovo identične tekstove u Carinskoj tarifi Hrvatske i Australije za poglavlje 48 gdje se svrstava papir (imate jednaku tabelu minimalnih vrijednosti otpornosti na cijepanje i kidanje).

http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2005/2735J2.htm

http://www.customs.gov.au/webdata/resources/tariff/ht48w1.pd...



Miomira Brankovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina M Pelikan: hrv bi bilo otpornost na trganje, ali to je to: http://www.ambalaza.hr/db_casopis/?inc=clanak&id=154&PHPSESS...
27 mins
  -> Hvala, ali ipak je cijepanje, prema Zakonu o carinskoj tarifi, ta otpornost, kao i tear strength, izražava se mjerom mN.

agree  Ivana Kahle: otpornost na trganje
45 mins
  -> Hvala, ali naknadno utvrđeno da je cijepanje.

agree  Ivana Zuppa-Baksa: sla#em se s Ivanom
57 mins
  -> Hvala, ali ipak je cijepanje. Za nas laike cijepanje, trganje i kidanje mogu biti i sinonimi, ali u stručnoj terminologiji očito nisu. Izražavaju se različitim mjerama.

agree  Kristina Kolic: na trganje
1 hr
  -> Hvala, ali sama sebe korigujem; 17 godina radim sa papirom, pa sam ipak pogriješila.

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero: trganje
1 hr
  -> Hvala, ali kao što sam objasnila, sada sam 100% sigurna da je cijepanje. Naravno, neka asker izabere.

agree  V&M Stanković: jačina na cijepanje, otpornost prema cijepanju (metoda po Elmendorfu) - v. http://www.jus.org.yu/2008 KATALOG/I Tabela/85-2008.pdf i na hrvatskom: http://www.studijdizajna.com/tkosic/papiri.pdf
2 hrs
  -> Hvala, Vesna. Ovaj drugi izvor sam i ja gledala, no tu se spominje i kidanje i cijepanje bez bližeg objašnjenja šta je šta, pa sam se zato latila kataloga i specifikacija i tu, preko zajedničke mere, došla do pravog rešenja.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
otpornost na cijepanje


Explanation:
ili "izdržljivost" za strength.

mmdomar
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in SerbianSerbian