KudoZ home » English to Croatian » Physics

transport scattering coefficient

Croatian translation: koeficijent raspršenja


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:scattering coefficient
Croatian translation:koeficijent raspršenja
Entered by: Kristina Kolic

22:21 Mar 5, 2008
English to Croatian translations [PRO]
Science - Physics / fizika, laboratorijsko medicinsko istraživanje
English term or phrase: transport scattering coefficient
Prevela sam kao transportni koeficijent rasipanja. Možda treba raspršenja? Termin je fizikalni i mjeri nešto što se događa s npr svjetlom kad prolazi kroz nešto. Problem je što ni pravu definiciju pojma ne mogu nigdje naći. U konkretnom slučaju radi se o svjetlu koje prolazi kroz uzorke ljudske kože debele 1.5-2 mm, dio se svjetla odbija od površine kože, dio prolazi.
vessna
koeficijent raspršenja
Explanation:
Ovdje se radi o koeficijentu raspršenja zraka (svjetlosti, zračenja, laserskih ili drugih) koje prodiru u tkivu. Postoji i koeficijent apsorpcije zračenja. Pojam raspršenja koristi se u medicini, točnicije u radiologiji (spektrografiji, ultrazvuk, laseri, zračenja, itd.)

"Pravilna zaštita bolesnika – prekrivanje susjednih (nesnimanih) dijelova tijela zaštitnim pregačama od olovne gume kako bi se smanjila apsorpcija raspršenog zračenja. Posebice je značajno kritične organe (gonade, leću, štitnjaču) zaštititi PRAVILNO..."
Radiološki vjesnik br. 01/2004 http://www.hdimr.hr/frame/vjesnik/2004-br-1.pdf

"Raspršeno zračenje uz ležaj pacijenta (tzv. sekundarno
zračenje) može biti tijekom postupka vrlo visoko. Brzina
doze u primarnom snopu na ulazu u pacijenta (kožna doza)
kod većine dijaskopskih uređaja iznosi od 0,02 do 0,05 mSv/
minuta, ali kod pojedinih rendgen uređaja iznosi i 0,5 mSv/
minuti, što ovisi o modu rada i debljini pacijenta."
http://www.hdimr.hr/frame/vjesnik/2004-br-2.pdf

"Optička svojstva tkiva (koeficijente refleksije, apsorpcije i raspršenja) ... Koliki postotak snopa će ući u tkivo zavisi o refleksivnosti tkiva, a o raspršenju zavisi kako će se širiti kroz tkivo" http://physics.mef.hr/Predavanja/IVG/pdf/Interakcija lasera ...


"Interakcija X zračenja s tvari: procesi apsorpcije (fotoelektrični efekt) i raspršenja (Comptonovo raspršenje) fotona. Gušenje (atenuacija) X zračenja u tvarima, koeficijent apsorpcije (koeficijenti apsorpcije za pojedine vrste tkiva). ... Interakcija elektromagnetskog zračenja s tvari (fotoelektrični efekt, Comptonovo raspršenje). Primjena u medicinskoj dijagnostici i terapiji"
http://www.medri.hr/katedre/Fizika/stomatologija/biofizika/S...
Selected response from:

Kristina Kolic
Croatia
Grading comment
Kristina, puno hvala na svim linkovima. Bili su dragocjeni.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2koeficijent difuzije (svjetlosti)Dinap
4 +1koeficijent raspršenja
Kristina Kolic
4koeficijent rasapa svjetlosti u prijenosu (prolasku)
BUZOV


Discussion entries: 2





  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
koeficijent difuzije (svjetlosti)


Explanation:
Ovo transport odnosi se na prolaz svjetlosti/rendgenskog zračenja kroz predmete odn. organe pričemu dolazi do rasapa svjetlosti/zračenja i njihov intenzitet slabi.
Pogledati odgovor za francuski jezik: http://www.proz.com/kudoz/2390861

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2008-03-05 23:11:46 GMT)
--------------------------------------------------

Difuzija znači rasap, raspršivanje.


    Reference: http://www.vidikupi.com/italia_balcani_00002d.htm
Dinap
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Puno hvala! Danas sam gledala baš taj odgovor za francuski, i razmatrala tu mogućnost. Još nisam odlučila.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dubravka Hrastovec: Majo, nije da se ne slažem, ali u prevođenju polazim od sljedećeg: da je autor htio da to bude difuzija i u engl. bi stajao diffusion, zar ne? :-)
9 mins
  -> Difuzija je široki pojam (npr. pasivna difuzija kroz staničnu membranu) ali ovdje je to puno jednostavniji izraz i u potpunosti točan

agree  BUZOV: u načelu, DA ... disperzija svjetlosti
25 mins

agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 days15 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
koeficijent rasapa svjetlosti u prijenosu (prolasku)


Explanation:
Svjetlo se ne može "transportirati" ... :o)

Rezultati 1 - 10 od približno 1.410 za rasap svjetlosti.
-----------
[PPT] DISPERZIJA ( raspršenje, rasap )Format datoteke: Microsoft Powerpoint - Prikaži kao HTML
To uzrokuje da pri lomu svjetlosti na granici optičkih medija nastaje rasap svjetlosti po valnim duljinama. Pokusi s disperzijom svjetlosti se obično izvode ...
cms.skole.hr/dokumenti?dm_document_id=183&dm_dnl=1 -

Kolobari oko SuncaNešto kasnije lažno je Sunce nestalo, ali se i dalje mogla vidjeti kružnica oko Sunca i rasap svjetlosti u obliku duginih boja na mjestu lažnog Sunca.
www.maksimir.hr/SunceviKolobari2007.htm - 11k - Spremljeno u privremenu memoriju - Slične stranice

zlatarna.com - kamenjeDisperzija je rasap složene (npr. bijele) svjetlosti koji nastaje prilikom loma, ogiba ili totalne refleksije svjetlosti. ...
zlatarna.com/kamenje/disperzija.htm - 5k -

Ono "odbijanje" zove se "refleksija svjetlosti"
---
Rezultati 1 - 10 od približno 8.850 za refleksija svjetlosti

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-03-05 23:50:28 GMT)
--------------------------------------------------

Ako je RTG zračenje:
koeficijent rasapa zračenja u prijenosu (prolasku)

BUZOV
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
Notes to answerer
Asker: Hvala Vam, Buzov. Vaš i Kristinin odgovor bili su most helpful. Ne znam točno kako dodajem bodove.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Kristina Kolic: Da samo što se ovdje ne radi o suncu ni o kamenju, već o zrakama, koži i tkivu! U radiologiji je to "raspršenje"!
17 hrs
  -> Možda... ali ovdje se radi o "zračenju" (blizu valnih duljina infracrvenog zračenja) ... a da su mikrovalna pećnica i svjetlost danja samo razne VALNE DULJINE uči se u srednjoškolskoj fizici... inače koja je razlika 'raspršenje' vs.'rasap' ?

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
scattering coefficient
koeficijent raspršenja


Explanation:
Ovdje se radi o koeficijentu raspršenja zraka (svjetlosti, zračenja, laserskih ili drugih) koje prodiru u tkivu. Postoji i koeficijent apsorpcije zračenja. Pojam raspršenja koristi se u medicini, točnicije u radiologiji (spektrografiji, ultrazvuk, laseri, zračenja, itd.)

"Pravilna zaštita bolesnika – prekrivanje susjednih (nesnimanih) dijelova tijela zaštitnim pregačama od olovne gume kako bi se smanjila apsorpcija raspršenog zračenja. Posebice je značajno kritične organe (gonade, leću, štitnjaču) zaštititi PRAVILNO..."
Radiološki vjesnik br. 01/2004 http://www.hdimr.hr/frame/vjesnik/2004-br-1.pdf

"Raspršeno zračenje uz ležaj pacijenta (tzv. sekundarno
zračenje) može biti tijekom postupka vrlo visoko. Brzina
doze u primarnom snopu na ulazu u pacijenta (kožna doza)
kod većine dijaskopskih uređaja iznosi od 0,02 do 0,05 mSv/
minuta, ali kod pojedinih rendgen uređaja iznosi i 0,5 mSv/
minuti, što ovisi o modu rada i debljini pacijenta."
http://www.hdimr.hr/frame/vjesnik/2004-br-2.pdf

"Optička svojstva tkiva (koeficijente refleksije, apsorpcije i raspršenja) ... Koliki postotak snopa će ući u tkivo zavisi o refleksivnosti tkiva, a o raspršenju zavisi kako će se širiti kroz tkivo" http://physics.mef.hr/Predavanja/IVG/pdf/Interakcija lasera ...


"Interakcija X zračenja s tvari: procesi apsorpcije (fotoelektrični efekt) i raspršenja (Comptonovo raspršenje) fotona. Gušenje (atenuacija) X zračenja u tvarima, koeficijent apsorpcije (koeficijenti apsorpcije za pojedine vrste tkiva). ... Interakcija elektromagnetskog zračenja s tvari (fotoelektrični efekt, Comptonovo raspršenje). Primjena u medicinskoj dijagnostici i terapiji"
http://www.medri.hr/katedre/Fizika/stomatologija/biofizika/S...


Kristina Kolic
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Kristina, puno hvala na svim linkovima. Bili su dragocjeni.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Larisa Djuvelek-Ruggiero
3 days2 hrs
  -> Hvala!