KudoZ home » English to Croatian » Printing & Publishing

10-point font

Croatian translation: veličina fonta 10


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:10-point font
Croatian translation:veličina fonta 10
Entered by: Larisa Zlatic, Ph.D.

17:02 Jun 19, 2005
English to Croatian translations [PRO]
Printing & Publishing / Typography
English term or phrase: 10-point font
zvuci jednostavno, a nije lako prevesti - 'point' komplikuje stvari. Unapred hvala na odgovorima.
Larisa Zlatic, Ph.D.
United States
veličina fonta 10
Explanation:
veličina fonta

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-06-19 17:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

www.carnet.hr/videokonferencije/uspjesno-predavanje
www.savjetovanje.pfos.hr/ Upute%20za%20pripremu%20rada.pdf
selcom.hr/selcom/w95tutor/win95-10.htm
www.akdelta.hr/delta98/dh-main.htm
Selected response from:

Karen Ordanic
Grading comment
Karen, posebno vam hvala na pomoci, a i svima ostalima na podrsci.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +9veličina fonta 10Karen Ordanic
4 +3Font veličine 10 točakaDenis Pajtak
5"desetka"Anira
5pismo veličine 10 tipografskih tačaka
Miomira Brankovic
4slovo veličine 10 pointagmacecev


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +9
veličina fonta 10


Explanation:
veličina fonta

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2005-06-19 17:18:33 GMT)
--------------------------------------------------

www.carnet.hr/videokonferencije/uspjesno-predavanje
www.savjetovanje.pfos.hr/ Upute%20za%20pripremu%20rada.pdf
selcom.hr/selcom/w95tutor/win95-10.htm
www.akdelta.hr/delta98/dh-main.htm

Karen Ordanic
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Karen, posebno vam hvala na pomoci, a i svima ostalima na podrsci.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lara Adamenko
12 mins
  -> Hvala Lara

agree  Marijana Vujkov
28 mins
  -> Hvala Marijana

agree  Natasa Grubor
33 mins
  -> Hvala Natasa

agree  Sladjana
1 hr
  -> Hvala

agree  Nedzad Selmanovic
1 hr
  -> Hvala

agree  Marcel Milic
2 hrs
  -> Hvala

agree  Paolo Francula
2 hrs
  -> Hvala

agree  Veronica Prpic Uhing
4 hrs
  -> Hvala

agree  Kornelija
4 hrs
  -> Hvala

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
slovo veličine 10 pointa


Explanation:
pridjev bi čudno zvučao

gmacecev
Croatia
Native speaker of: Croatian

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Font veličine 10 točaka


Explanation:
Prethodno rješenje je zapravo to; ovo je samo malo "naštimanije"
Cheers!

Denis Pajtak
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivan Lajnvas: This sounds more to the point...
29 mins

agree  Pike
32 mins

agree  Marcel Milic: I to bi moglo proći
2 hrs

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pismo veličine 10 tipografskih tačaka


Explanation:
Tačka (točka) je tipografska mjera. Pretpostavljam da je riječ o veličini pisma (slova) kojima nešto treba napisati. To imate i na kompjuteru, to vam je font size.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2005-06-19 17:30:27 GMT)
--------------------------------------------------

2.1 Tipografski mjerni sustav

Prva potreba za uvođenjem jedinstvenog sustava kojim bi se mogla točno odrediti veličina sveg tipografskog i slagarskog materijala javlja se već u doba Guttenberga. Danas se tipografski mjerni sustav više ne koristi u tolikoj mjeri kao nekad, te je bio karakterističan uglavnom za olovni slog. Prelaskom na offset tisak polako izlazi iz uporabe, no ipak ima povijesnu važnost i usprkos svemu i danas je na evropskom prostoru prihvaćen kao normalni sustav (DIN 16507). Također danas je u računalnoj tipografiji u pozadini svega upravo taj sustav,
Pierre Simon Fournier uveo je tipografski mjerni sustav kojemu je osnovna veličina tipografska točka (point typographique) - pt. 1775. god. Francuz Francois-Ambroise Didot sa sinom Firminom usavršava svoj tipografski sustav, a to je upravo spomenuti sustav koji je i danas prihvaćen kao evropski standard. Taj je sustav duodecimalni, tj. 12 tipografskih točaka čini jedan cicero.

Preračun Didotovog sustava na metričku mjeru poduzeo je 1876. god. njemački slovoljevač Hermann Berthold, te je na taj način utvrdio precizni tipometar čiju je dužinu od 30 cm podijelio na 133 nonparela po 6 tipografskih točaka, iz čega slijedi da tipometar ima 798 tipografskih točaka, odn. 66 1/2 cicera.

U angloameričkim zemljama upotrebljava se engleski point sustav u kojem jedan point ima 0,352 mm odn. 0.013832 incha, a engleski cicero (pica) ima 4,212 mm odnosno 0.1666 incha. Od 1866. god. tipografska mjera se zasniva na duljini od 35 cm podijeljena na 166 nonparela odn. 996 pt. Masovnim probojem računala u područje grafike počinje se u novije vrijeme koristiti i mjerna jedinica poznata kao DTP točka koja iznosi 0,35277 mm.

2. 2 Osnovni pojmovi tipografije::

Pismo - sačinjavaju ga svi slovni i ostali znakovi (brojke, znakovi interpunkcije, posebni znakovi itd.), kojima je zajedničko to da su jednoobrazni i da svojim oblikom odgovaraju jedan drugom. U engleskom jeziku za taj pojam se koristi termin \"typeface\".

Font - ovaj pojam koji se u današnjoj digitalnoj eri gotovo obavezno koristi kao sinonim za pismo, pa čak i za porodicu pisama, potječe iz doba olovnih slova i ima ponešto drukčije značenje. U to doba naime se svaka veličina slova nekog pisma morala se lijevati odvojeno, a jedna takva skupina slova nazivala se upravo font, dakle dva skupa znakova istog pisma veličine 9 pt i 10 pt čine zapravo dva fonta.
http://diana.zesoi.fer.hr/pvprm/dperic/tipografija.html



--------------------------------------------------
Note added at 52 mins (2005-06-19 17:55:03 GMT)
--------------------------------------------------

Pismo veličine 10 točaka

Miomira Brankovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  gmacecev: point i tipografska točka nisu isto, point x 0,9346=tipografska točka
24 mins
  -> Točno, sada kada sam preračunala gore navedene mjere, vidim da se razlikuju. Tipografska točka je 0,3759 mm, veća od anglosaksonskog pointa.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
"desetka"


Explanation:
Nasi su stampari i slovoslagari ovu velicinu slova zvali jednostavno
"desetka". To je bila najcesce velicina slova novinskih clanaka. Ne znam kontakst, pa predlazem i ovu varijantu, mada se slazem sa prethodnim odgovorima.

Anira
Works in field
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian
PRO pts in category: 4