KudoZ home » English to Croatian » Textiles / Clothing / Fashion

fair-trade

Croatian translation: pravedna trgovina


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:fair-trade
Croatian translation:pravedna trgovina
Entered by: Martina Pokupec

08:27 Feb 9, 2012
English to Croatian translations [PRO]
Marketing - Textiles / Clothing / Fashion
English term or phrase: fair-trade
Take a trip to your local market and look out for organic and fair-trade products.

Hvala!
Martina Pokupec
Croatia
pravedna trgovina
Explanation:
...
Selected response from:

Darko Pauković
Croatia
Grading comment
Hvala!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4pravedna trgovina
Darko Pauković
3 +3(pribavljen) pravednom trgovinom
K Benevito
4 +2Fair-trade proizvodi (+ definicija)
Sanja Staklenac
4 +1pravedna trgovina (Fair Trade)
Mladen Savic
3poštena trgovina
Sherefedin MUSTAFA
3 -2prirodni
TAMARA CUTIC


Discussion entries: 1





  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
pravedna trgovina


Explanation:
...


    Reference: http://hr.wikipedia.org/wiki/Pravedna_trgovina
Darko Pauković
Croatia
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ivana Kahle: Slažem se, vrijeme je da to prevedemo.
21 mins
  -> Hvala :)

agree  Jakov Milicevic
1 hr
  -> Hvala

agree  Vesna Maširević
2 hrs
  -> Hvala

agree  Natasa Djurovic
9 hrs
  -> Hvala

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pravedna trgovina (Fair Trade)


Explanation:
Fair Trade je trgovinsko partnerstvo utemeljeno na dijalogu i društveno-odgovornom poslovanju u kojem se plaćanjem poštene cijene za sirovine, rad ili proizvode marginaliziranim proizvođačima u zemljama u razvoju osigurava isplativost, održivost i konkurentnost.


    Reference: http://fair-trade.hr/Fair_Trade/FT_HR.html
Mladen Savic
Slovenia
Native speaker of: Bosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vesna Maširević: http://fair-trade.hr/Fair_Trade/FT_HR.html
2 hrs
  -> hvala

18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
prirodni


Explanation:
pošto se radi o proizvodima ja bih osobno stavila izraz prirodni( jer se radi o organskim proizvodima) ili bih čak ostavila" fair- trade" jer se i u hrvatskom jeziku koristi taj izraz


    Reference: http://fair-trade.hr/Fair_Trade/FT_HR.html
    Reference: http://hr.wikipedia.org/wiki/Pravedna_trgovina
TAMARA CUTIC
Croatia
Works in field
Native speaker of: Croatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ivana Kahle: Ne, prirodni bi bili organic, bio, ecologic ili slično. Ovdje se radi o plaćanju pravedne naknade za rad ljudi koji te proizvode proizvode.
19 mins
  -> slažem se s vama,ali sam vidjela da se prevodi i sa prirodnim kad se govori o prodaji bio proizvoda iz 3.svijeta,sve ovisi o kontekstu...iako bih ja osobno stavila fair - trade proizvodi

disagree  Jakov Milicevic: Slažem se s kolegicom Kahle.
1 hr

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Fair-trade proizvodi (+ definicija)


Explanation:
Fair-trade znači pravedna trgovina ali u ovom kontekstu je potrebno prevesti: fair-trade proizvodi.
Kao i u toliko čestih slučajeva, u referentnoj literaturi nailazi se na situaciju u kojoj se termin fair-trade posuđuje u izvornom obliku i kombinira u sintagmu: fair-trade proizvodi. Pritom bih sugerirala primjenu metode definicije, dakle fair-trade proizvodi (proizvodi koji su nastali poštovanjem ljudskih prava i plaćanjem pravedne cijene rada). Sukladno pravilima prevodteljske strategije posuđivanja, učestalo pojavljivanje termina u tekstu osigurat će njegovo prihvaćanje i razumijevanje od strane recipijenta tako da je definicija potrebna samo inicijalno.
Kao alternativa, proizvodi nastali kao rezultat pravedne trgovine.

Example sentence(s):
  • Prijedlog

    Reference: http://www.sensaklub.hr/clanci/zeleni-savjeti/potrazite-ozna...
Sanja Staklenac
Works in field
Native speaker of: Native in CroatianCroatian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TAMARA CUTIC
37 mins
  -> Hvala

agree  Vesna Maširević: http://fair-trade.hr/Fair_Trade/FT_HR.html
2 hrs
  -> Hvala

neutral  K Benevito: kolokacije koje slijede strukturu engleskih izričaja s premodifikacijom npr. FT certifikat/XX proizvodi nije prirodna u hrvatskom jeziku i zato kao stručnjaci trebamo nastojati da se zamijene prirodnima
2 hrs

59 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
(pribavljen) pravednom trgovinom


Explanation:
kao pridjev bi se možda mogao pojavljivati i ovako opisno

K Benevito
Croatia
Native speaker of: Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Vesna Maširević: Ne bih se složila zbog FT certifikata/Niste me razumeli.. Ne slažem se sa "pribavljen..." jer je reč o proizvodima sa sertifikatom (kako god odlučili da ga prevedemo)
1 hr
  -> kolokacije koje slijede strukturu engleskih izričaja s premodifikacijom npr. FT certifikat/XX proizvodi nije prirodna u hrvatskom jeziku i zato kao stručnjaci trebamo nastojati da se zamijene prirodnima

agree  Ivana Kahle: I ovo je dobro.
3 hrs
  -> hvala, kolegice!

agree  Natasa Djurovic
9 hrs
  -> hvala lijepa!

agree  bonafide1313
21 hrs
  -> hvala lijepa!

1 day40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
poštena trgovina


Explanation:
proizvodi iz poštene trgovine
artikli pribavljeni poštenom trgovinom



Sherefedin MUSTAFA
Netherlands
Native speaker of: Native in AlbanianAlbanian, Native in MacedonianMacedonian
PRO pts in category: 3